بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

Petya خطرناکترین باج افزار موجود

 باج افزار جدیدی شبیه به Wannacry | Petya Ransomware | باج افزاری شبیه به واناکرای | معرفی باج افزار پتیا | آشنایی با باج افزار Petya | باج افزار Petya چیست | آشنایی با رنسامویر Petya | رنسامویر Petya چیست | ویروس باجگیر پتیا چیست | معرفی ویروس باجگیر Petya | جلوگیری از نفوذ باج افزار Petya | مقابله با باج افزار Petya

گسترش باج افزار ویران کننده ی دیگری مانند واناکرای با نام پتیا

نشانه هایی از وقوع زودرس باج افزار مخرب دیگر همچون Wannacry به گوش میرسد. باج افزار Petya اکنون اقدام به آلوده کردن سازمان های بزرگ دولتی در سراسر جهان همچون انگلستان، اوکراین، هند و بخشی از کشور های اروپایی و دیگر مناطق آسیایی میکند. این باج افزار با استفاده از اسم و مشخصات آدرس این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید اقدام به انتشار خود میکند و درخواست 300 دلار باج را در غالب بیت کوین از قربانیان را دارد.

چگونگی نفوذ ویروس باجگیر Petya Ransomware

مسبب اصلی این وقایع گونه ی توسعه یافته ی باج افزار Petya میباشد. باج افزاری که اقدام به رمزنگاری MFT میکند که ریشه ی اصلی آن پارتیشن های NTFS میباشد و بخش های MBR یا همان رکورد های راه اندازی اصلی سیستم میباشد را هدف قرار میدهد که به عبارتی اولین سکتور از دیسک سخت رایانه است که اطلاعات پارتیشن ها روی آن قرار دارد و فرایند راه اندازی رایانه از روی آن آغاز میشود. همزمان با یک Bootloader دلخواه و تعیین شده  به قربانی میزان مبلغ پرداختی باج را نشان میدهد و از بوت شدن و راه اندازی سیستم شخص جلوگیری میکند.

به همین دلیل باج افزار Petya به احتمال زیاد خطرناکترین باج افزار تا به امروز میباشد چرا که از ریبوت شدن سیستم جلوگیری میکند و پروسه ی شروع را مختل میکند.

روش های مقابله با باج افزار Petya

تا این لحظه پژوهشگران امنیتی نتوانسته اند راهی برای رمزگشائی اطلاعات باج افزار Petya بیابند. اما این امکان وجود دارد که با انجام اموری از داده های خود در مقابل انتشار باج افزار Petya محافظت نمایید. بهترین خبر این است که Dropbox آرشیو مخرب باج افزار Petya را از ابر ذخیره ساز خود پاک کرده است. در نتیجه مجرمان سایبری جهت بسط دادن این بدافزار نیاز به روش های دیگری دارند و اما خبر ناخوشایند این است که برای آن ها یافتن روش جدید زمان چندانی نمی برد.

اکنون به این مسئله می پردازیم که شیوه های امنیتی که کاربر باید انجام دهد چیست؟

زمانی که کاربر صفحه آبی را مشاهده می کند امکان دارد همه اطلاعاتش آلوده نشده باشد، زیرا ممکن است باج افزار Petya رمزگذاری جدول اصلی فایلها را شروع نکرده باشد. در نتیجه اگر صفحه آبی رنگ را دیدید، سیستم را دوباره راه اندازی نموده و شروع به چک دیسک نمایید و فوراً سیستم را خاموش نمایید. در این مرحله می توانید هارد دیسک خود را باز نموده و به کامپیوتر دیگری وصل نمایید سپس فایل های خود را بازیابی نمایید.

رنسامویر Petya تنها MFT را قفل گذاری می نمایدو از فایلها را بدون دستکاری می گذرد. فایلها هم به وسیله یک کارشناس قابل بازیابی می باشند. این شیوه ممکن است زمان زیادی را تلف نماید و پیچیده باشد و در پایان هم باید بابت آن پول زیادی بپردازید ولی این کار امکان پذیر است. در هر صورت تلاش نکنید این کار را به تنهایی در منزل صورت دهید زیرا با یک اشتباه کوچک شاید برای همیشه فایلهای خود را از دست بدهید.

مناسب ترین روش جهت محافظت از فایل های خود بکارگیری یک طرح امنیتی مناسب است. با Kaspersky Internet Security می توانید نگذارید که ایمیلهای اسپم به کامپیوتر شما نفوذ کند و به این ترتیب لینکهای Petya هم نمی توانند خطری برایتان بوجود آورند. حتی در صورتی هم که بدافزار Petya به طور مخفی به کامپیوتر نفوذ کنند، Kaspersky Internet Security تروجان Ransom.Win۳۲.Petr را به آسانی مسدود می نماید و این عملی می باشد که کلیه نرم افزارهای آنتی ویروس کسپرسکی انجام می دهند.

 

برای اطلاع از جدیدترین خبرهای مربوط به باج افزارها و تاثیرات آن بر شرکت ها و سازمان های بزرگ و اخبار تکنولوژی های جدید تکنولوژی و مطالب تخصصی فناوری اطلاعات و مقالات IT و علوم کامپیوتری و اخبار آنتی ویروس های تحت شبکه و امنیت شبکه به کانال تلگرام گروه ما بپیوندید.

لینک جوین در کانال تلگرام

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper