بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

در این مطلب قصد داریم مقایسه فنی داشته باشیم بین تفاوت های تکنولوژی های مجازی سازی نرم افزار سیتریکس Citrix XenApp نسبت به سرویس Microsoft Remote App مایکروسافت وفرق مجازی سازی دسکتاپ کاربران XenDesktop با Remote Desktop و همچنین سرور ویرچوالایزاشن XenServer با Hyper-v و وی ام ویر ویرچوالایزاشن VMWare

تصویر مقایسه ای پایین میزان محبوبیت تکنولوژی های ESX با XenServer و Hyper-V را در بین مدیران IT و کارشناسان زیرساخت شبکه سرتاسر دنیا را نشان می دهد.

تصویر مقایسه ای پایین میزان محبوبیت تکنولوژی های ESX با XenServer و Hyper-V را در بین مدیران IT و کارشناسان زیرساخت شبکه سرتاسر دنیا را نشان می دهد.

مجازی سازی Virtualization و دورکاری Remote Working با سیتریکس Citrix و مایکروسافت و VMware

با طرح چند سوال به مقایسه تفاوت های مهم مجازی سازی در محصولات سه شرکت بزرگ در زمینه مجازی کردن برنامه ها و دسک تاپ و سرور ها یعنی شرکت Citrix و شرکت Microsoft و شرکت VMware می پردازیم.

فرض کنید شرکتی یا سازمانی قصد دسترسی به یک برنامه حسابداری یا انبارداری از راه دور و از طریق درگاه اینترنت و اینترانت، برای تعدادی از کاربران اش را دارد. همچنین این شرکت قصد دسترسی به نرم افزارهای داخلی را از بستر شبکه Lan برای تعدادی از کاربران دیگر را دارد، اکنون سوالات طرح شده بدین گونه است:

1) آیا استفاده از سیتریکس XenApp در بستر شبکه Lan نیز توصیه میشود؟ و آیا با این روش سرعت اجرای برنامه کاهش نمی یابد و آیا بهتر نیست که جهت دسترسی و استفاده از برنامه در بستر شبکه lan از همان روش کلاینت و سرور قبلی استفاده شود؟

بله، راهکار مجازی سازی نرم افزار که شرکت سیتریکس با نام Citrix XenApp ارائه می دهد اصولا Wan BAse ون بیس و Intranet Base می باشد و بدین معنی است که در جاهایی که دسترسی به پهنای باند ارتباطی محدود است از این شیوه برای دسترسی راه دور به برنامه ها از این شیوه استفاده می شود و در شبکه داخلی یا همان Lan بهتر است به صورت کلاینت/سرور کاربران به نرم افزارهای داخل شرکت یا شازمان دسترسی داشته باشند.

2) جهت دسترسی به برنامه از طریق درگاه اینترنت آیا باید از XenApp استفاده نمود؟
بله، سامانه دورکاری سیتریکس XenApp برای دسترسی به نرم افزارهای داخلی در خارج از شرکت از طریق بستر ارتباطی اینترنت یا اینترانت بهترین و مناسب ترین گزینه است.

3) آیا میتوانید تفاوت کارایی سیتریکس XenApp را نسبت به RemoteApp مایکروسافت بطور خلاصه توضیح دهید؟

در سيستم هاي شيرينگ اپليكيشن Application Sharing، یکی محصول و راهکار سیتریکس زن اپ شرکت Citrix هست که حدود 20 سال است که به صورت ویژه در زمینه تکنولوژی مجازی سازی Virtualization از جمله مجازی سازی برنامه فعالیت دارد و حدود 80 درصد بازار این حوزه در دنیا را دارد و به نوعی Total Solution و Enterprise Solution در این حوزه است و امکانات و قابلیت های فراوانی جهت دسترسی کاربران و مدیریت پهنای باند و پروتکل بلارغیب ICA و ... ارائه می دهد.
محصول و راهکار دیگر در حوزه مجازی کردن برنامه ها، سرویس ریموت اپ RemoteApp ویندوز سرور مایکروسافت است که از سال 2008 میلادی عرضه شد و در بدو ارائه بیشتر جنبه پایلوت و تست و لابراتواری داشت و امروزه نیز کمی پیشرفت داشته است ولی همچنان از پروتکل RDP استفاده می کند که در پهنای باند های اینترنتی و اینترانتی استفاده می کند و این امر موجب شده به جهت قطع و وصلی های مکرر در زیرساخت واقعی شبکه شرکت ها و سازمان ها مورد استفاده قرار نگیرد و به نوعی سال ها تکنولوژی RDP مایکروسافت از تکنولوژی قدرتمند ICA سیتریکس در این حوزه عقب است.

 4) جهت دسترسی از راه دور به دسک تاپ کاربران، آیا باید از XenDesktop استفاده نمود؟
اگر منظورتان تکنینک مجازی سازی دسک تاپ یا Desktop Virtualization است هم می توان از راهکار زن دسک تاپ Citrix استفاده کرد و هم از راهکار VMware Horizon View شرکت وی ام ویر در زمینه VDI و دسکتاپ ویرچوالایزاشن و مجازی کردن سیستم های کاربران شبکه.

 5) آیا میتوانید تفاوت کارایی XenDesktop را نسبت به Remote Desktop مایکروسافت بطور خلاصه توضیح دهید؟
این دو راهکار در حوزه های مختلف می باشند و با هم متفاوت اند. سیتریکس XenDesktop راهکار دسک تاپ ویرچوالایزایشن است در حالی که ریموت دسک تاپ مایکروسافت سرویسی برای دسترسی راه دور به Desktop سرور و کلاینت ویندوزهای Microsoft است.

  6) کارایی و کاربرد XenServer چیست؟
راهکار زن سرور سیتریکس Citrix XenServer در حوزه مجازی سازی سرور کاربرد دارد، مثل VMWare VSPhere و ESX Server شرکت وی ام ویر یا مایکروسافت هایپر وی Microsoft Hyper-V و کاربردی مشابه دارند.

  7) آیا میتوانید تفاوت کارایی XenServer را نسبت به Hyper-v مایکروسافت بطور خلاصه توضیح دهید؟
راه حل مایکروسافت Hyper-V در حوزه Server Virtualization برای Small Business ها و کسب و کارهای کوچک است ولی راهکار سیتریکس Citrix XenServer و VMWare برای شرکت ها و سازمان های بزرگ مناسب است.

دانلود مستند آموزشی مقایسه انواع تکنولوژی مجازی سازی
All Type Virtualization Technology Learning Document

منبع: خانه سیتریکس
سیتریکس citrix xenapp 7.5 خانه سیتریکس ایران عضور گروه مهندسی پال نت iranian citrix xenapp center لایسنس سیتریکس معتبر اوریجینال

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper