بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

آشنایی با Replication به عنوان روشی برای استفاده راه دور از نرم افزار ها

یكی از روش های رایج جهت انتقال اطلاعات از راه دور و یکپارچه سازی اطلاعات سرور Replication می باشد، به این شیوه كه دو دیتابیس یكسان در دو محل متفاوت نصب می شود و هر چند وقت یک بار به روش آفلاین (و نه بلادرنگ) replicate نموده و اطلاعات، را یکسان می نماید.

Replication، یک شیوه پرهزینه به شمار می رود. بدین معنی که مشتری وظیفه دارد تا بدون در نظر گرفتن تعداد کاربران مستقر در دفتر مرکزی و یا شعب سرور Application و Database را خریداری کند و نیز با توجه حجم داده های انتقالی میان سرور و کاربر، وظیفه کاربر بهره گیری از پهنای باند بالا در شعب و دفتر مرکزی می باشد. بر موارد فوق می توان به انتقال داده های انتقالی روی خط اینترنت به صورت غیر رمزگذاری اشاره داشت. به منظور برطرف نمودن این این ایراد کاربران باید از تونل امن برای انتقال داده ها استفاده نمایند که این، خود هزینه اضافی برای کاربران در بردارد.

هرچند که Replication ابزاری برای انتشار و یکسان سازی اطلاعات در طول جغرافیایی می باشد، ولی کارکردن با این ابزار روی خطوط غیر قابل اطمینان مشکلات مضاعفی را نظیر دم یکسان بودن داده ها در فواصل زمانی بسیار کم بوجود می آورد. ایراد نام برده شده به جهت نبود پهنای باند کافی به منظور انتقال بلادرنگ داده ها می باشد.

پیاده سازی و نگهداری این شیوه هم به گواه تجربیات پشتیبانان فنی نرم افزاری شرکت های گوناکون همچون رایورز، چارگون، همکاران سیستم، تدبیر، ماندگار، پایا، فراگستر، هلو، رایان حساب و …، سخت بوده و با مشکلات مختلفی روبرو است. تمامی این ایرادات شامل سربارهای مالی و نگهداری، موجب فاصله گرفتن مشتریان این شرکت ها و بخش پشتیبانی فنی نرم افزاری  از این راهکار  گردیده است.

می بایست به این نکته توجه داشت که کاربران شعب می توانند با Replication به صورت Offline از نرم افزار بدون احتیاج به دسترسی دائم به اینترنت استفاده نمایند.

آشنایی با Replication، سرور Replication، تعریف Replication، تفاوت Replication با Citrix، تفاوت سیتریکس با Replication، استفاده راه دور از نرم افزار ها، روش های استفاده راه دور از نرم افزار ها، آموزش استفاده راه دور از نرم افزار ها، مقایسه Replication و Citrix، مقایسه سيتريكس و Replication ،Replication چیست، معرفی Replication

مقایسه خصوصیات مثبت و منفی سيتريكس و Replication:

1. سیتریکس وابسته به خطوط ارتباطی می باشد یعنی این که تنها به صورت آنلاین می شود از آن استفاده کرد و اگر ارتباط قطع گردد دیگر استفاده از آن امکان پذیر نمی باشد. در صورتی که Replication غیر وابسته به خط ارتباطی بوده و این امکان وجود دارد که در صورت قطع ارتباط به صورت آفلاین بشود با سیستم کار کرد.

2. در سیتریکس امكان استفاده به صورت متمركز وجود دارد و به یک لایسنس مادامالعمری نیازمندیم و ما بقی شعب از نرم افزار مركزی استفاده می نمایند. این در خالی است که در Replication این امکان به صورت غیر متمرکز موجود است و باید لایسنس، سرور و قرارداد پشتیبانی جداگانه خریداری نمود.

3. در Citrix اطلاعات به صورت Online آپدیت گشته به طوری که در Replication به روز رسانی اطلاعات با تاخیر و بعد از هر Replication اطلاعات صورت می پذیرد.

4. در Citrix امکان استفاده از نرم افزار از راه بستر اینترنت و اینترانت موجود است در حالی که در Replication این امکان از طریق اینترنت وجود ندارد.

5. در سیتریکس با توجه به خرید تنها یک لایسنس برای كل مراكز برای مشتری هزینه پایینی به همراه دارد ولی در Replication هزینه بالا برای مشتری در بر دارد زیرا خرید لایسنس جدید در هر مركز الزامی می باشد.

6. در سیتریکس هزینه های نگهداری پایین بوده در صورتی که Replication برای شرکت نرم افزاری هزینه های بالایی را جهت نگه داری به همراه دارد.

7. سیتریکس كم هزینه برای مشتری می باشد اما در Replication  برای مشتری هزینه های بالایی ایجاد می شود.

8. سیتریکس به مشتریان با شعب فراوان از لحاظ پاسخگویی مناسب عمل می کند در حالی که Replication عدم پاسخگویی به مشتریان با شعب بسیار وجود دارد.

9. با استفاده از Citrix می توان به نرم افزار از طریق سیستم عامل غیر ویندوزی دسترسی داشت ولی به وسیله Replication امکان دسترسی به نرم افزار در سیستم عامل های دیگر همچون لینوكس و یونیكس و ... وجود ندارد.

 

منبع:
خانه سیتریکس ایران

برای اطلاع از خبرهای فناوری اطلاعات و مطالب آموزشی سیتریکس و آشنایی با Replication و کلاس های آموزش Citrix به کانال تلگرام گروه ما بپیوندید.

لینک جوین در کانال تلگرام

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper