بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

چگونه نصب و راه اندازی سرویس ایمیل اختصاصی، راه حل مشکل ارسال و دریافت میل در شرکت است و چرا سازمانها برای رفع مشکلات اسپم Email و قطعی اتصال به سرور پست الکترونیک پابلیک شان به سمت برپاکردن یک Mail Server داخلی می شوند. میزبانی ایمیل اختصاصی و سازمانی با سرور اکسچنج Exchange مایکروسافت تا چه حد مشکلات Send/Receive ایمیل در داخل شبکه شرکت یا سازمان را رفع می کند؟ اینها سوالاتی است که ممکن است هر مدیری که صاحب کسب و کار در فضای اینترنت و دیجیتال هست، از ادمین شبکه یا سرپرست واحد فناوری اطلاعات خود داشته باشد. در ادامه به بررسی مشکلات یکی از مشتریان شرکت همندسی شبکه پال نت در این زمینه می پردازیم.

 گزارشی از مشکلات سرور ایمیل در دریافت و ارسال توسط کارشناسان فنی شرکت

احتراما گزارشی از مشکل ارسال ایمیل که مدتی است همکاران شما در آن مجموعه با آن مواجه هستند را به استحضار می رساند:

 تقریبا از یک ماه گذشته پرسنل مجموعه هنگام ارسال ایمیل در اکثر مواقع با مشکل مواجه شده و ایمیلها با تاخیر زمانی از چند دقیقه تا چند روز ارسال می شود و این موضوع سبب اعتراض شدید همکاران در مجموعه شده است.

اسپم شدن IP Public و تقاضای خارج کردن آی پی سرور میل از BlackList از عمه مشکلات میل سرورهای پابلیک است.

پیرو رفع این مشکل ابتدا با شرکت خدمات دهنده هاست و میزبانی میل سرور که ایمیلهای مجموعه شما بر روی سرورهای آنهاست تماس گرفته شد و آنها اعلام کردند که اصلا درخواستهای شما به شبکه و سرور ما نمی رسد و باید از سمت ISP یا همان شرکت فراهم کننده خدمات اینترنت بررسی شود برای همین کمکی نمی توانند بکنند. در مرحله بعد با پارس آنلاین تماس گرفته شد و پس از بررسی آنها اعلام کردند که به دلیل ارسال اسپم احتمالا IP Public اختصاص یافته به مجموعه بلاک شده است و خود مجموعه باید برای خارج کردن از BlackList پیگیری کند و از عهده پشتیبانی ما خارج است.

چگونه نصب و راه اندازی سرویس ایمیل اختصاصی، راه حل مشکل ارسال و دریافت میل در شرکت است و چرا سازمانها برای رفع مشکلات اسپم Email و قطعی اتصال به سرور پست الکترونیک پابلیک شان به سمت برپاکردن یک Mail Server داخلی می شوند.

به همین منظور درخواستی مبنی بر دی لیست (Delist) آی پی از بلک لیست ها در سایتی که به همین منظور در نظرگرفته شده، گذاشته شد که فقط در چندین مورد از بلک لیست خارج شده است. البته لازم به ذکر است اگر IP بطور کامل از بلک لیست خارج شود و یا حتی با تغییر IP Public ممکن است مشکل بصورت موقت رفع شود ولی تا زمانی که مشکل ارسال اسپم حل نشود مجددا مشکل اعلام شده بوجود می آید. از آنجایی که برای رفع ارسال اسپم باید سرور ایمیل مورد بررسی قرار گیرد و شرکت خدمات دهنده هاست و میزبانی میل سرور نیز از این بابت مسئولیتی به عهده نمی گیرد و مجموعه پال نت نیز هیچگونه دسترسی به سرورهای ایمیل جهت کنترل و اعمال پالیسی ندارد بنابراین با توجه به شرایط موجود دو راهکار می توان در اختیار مجموعه محترم گذاشت:

 راهکار اول : ارائه درخواست به پارس آنلاین جهت غیر فعال کردن IP Public

 با انجام این کار مودم یک IP داینامیک Fresh می گیرد که این IP با هر بار خاموش روشن کردن مودم تغییر می کند و در صورتیکه این IP نیز بلاک شود می توان با خاموش روشن کردن مجدد مودم و اختصاص یافتن یک IP دیگر بصورت موقت مشکل را رفع نمود که البته این راهکار پیشنهادی اصولی نیست.

 راهکار دوم : نصب و راه اندازی میل سرور سازمانی

 در اختیار قرار گرفتن یک ایمیل سرور سازمانی منحصر به ‌فرد با نامی کاملا ثبت ‌شده برای شرکت، باعث ارجح‌تر شدن اعتبار شرکت بوده و وارد یا خارج شدن مکاتبات اداری با سربرگ دامنه ثبت شده بنام شرکت، تائید اعتبار و هویت افراد ذی‌ربط در فرستنده و گیرنده، مدیریت و امنیت تمامی داده‌های ثبت شده و ... از موارد متمایز یک ایمیل سرور سازمانی می‌باشد. از آنجاییکه در بسیاری از سازمانها ایمیل‌هایی که انتقال می‌یابند شامل اطلاعات حساسی می‌باشند که نمی‌خواهند افراد خارج از سازمان به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند و در صورت درز این اطلاعات هزینه‌های جبران‌ناپذیری وارد خواهد شد. بنابراین با پیاده سازی میل سرور داخلی نه تنها می توان از در اختیار قرار گرفتن ایمیلهای مهم از افراد متفرقه جلوگیری کرد بلکه به دلیل حضور سرور میل در داخل خود سازمان و در دسترس بودن آن در اختیار مدیر شبکه می توان از طریق اعمال Policy و نرم افزارهای Mail Security ارسال اسپم و به دنبال آن BlackList شدن IP را کنترل نموده و مشکلات احتمالی را بدون تاخیر رفع کرد.

جهت پیاده سازی میل سرور سازمانی، Exchange Server است. میل سرور اکسچنج یک ‌راهکار جامع برای سازمان‌ها و شرکت‌های Enterprise است. همچنین با طراحی متفاوتی که مایکروسافت در این ایمیل سرور انجام داده است توانست نیازهای سازمان‌ها را در زمینه مکاتبات به‌طور کامل برطرف نماید

پیشنهاد مجموعه پال نت جهت پیاده سازی میل سرور سازمانی، Exchange Server است. میل سرور اکسچنج یک ‌راهکار جامع برای سازمان‌ها و شرکت‌های Enterprise است. همچنین با طراحی متفاوتی که مایکروسافت در این ایمیل سرور انجام داده است توانست نیازهای سازمان‌ها را در زمینه مکاتبات به‌طور کامل برطرف نماید. با راه اندازی Exchange Server  تمامی ایمیل‌های شما بر روی سروری در خود سازمان شما قرار می­گیرد و دیگرکسی قادر نخواهد بود از در اختیار گذاشتن اطلاعات شما هنگامی­که به آن‌ها نیاز دارید، خودداری کند.

همچنین با انتقال سرویس Email Hosting از شرکتهای ارائه دهنده به داخل سازمان و پیاده سازی Exchange Server مزایای دیگری به دست می آید که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می شود:

1: دریافت ایمیل ها هر زمان و از روی هر وسیله ای اعم از تبلت، موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر محل کار، کامپیوتر منزل و ... (اگر ایمیلی را بر روی موبایلتان خوانده باشید در لپ تاپتان و دیگر جاها نیز خوانده شده خواهد بود).
2: یکپارچه کردن سرور ایمیل با راهکار Backup سازمان و تهیه پشتیبان به‌صورت دوره‌ای و اقدام به بازیابی هنگام حذف فایل‌ها و پیام‌های ناخواسته و یا بروز مشکلات
3: محرمانگی تبادل نامه های الکترونیکی ( Privacy)
4: قابلیت دسترسی بالا یا High Availability

و بسیاری مزایای دیگر که جهت توضیحات بیشتر فایلی به پیوست تقدیم حضورتان می گردد.

در پایان خواهشمند است نظرات خود را نسبت راهکارهای پیشنهادی اعلام بفرمایید تا در اسرع وقت اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین فایل گزارش پشتیبانی این ماه نیز به پیوست تقدیم حضورتان می گردد، امیدواریم خدمات انجام شده مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

با سپاس، کارشناسان پشتیبانی فنی ایمیل سرور و راهکارهای پست الکترونیک سازمانی گروه پال نت

دموی آنلاین راهکارهای سیتریکس
دموی آنلاین راهکارهای شرکت VMware
دموی ایمیل سرور سازمانی Exchange  
دموی آنلاین راهکار  سیستم سنتر مایکروسافت
راهکار فکس سرور تحت شبکه CoFax
آنتی ویروس شبکه Nod32 و Kaspersky
سایت آگهی و تبلیغات رایگان آی تی نیدز

دیگر نیاز نیست برای دسترسی به جدید ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات، سایت های مختلف را مرور کنید. می توانید تازه ترین خبرهای دنیای شبکه و IT را روزانه در کانال اطلاع رسانی گروه پال نت دنبال کنید.    کانال تلگرام  PalnetGroup@
      

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper