بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

قطعا این مورد برای افرادی که به عنوان کارشناس IT به شرکت ها و سازمان ها مراجعه می کنند و مسئولیت شبکه راه اندازی شده در زمان گذشته را قبول می کنند پیش آمده است که بخواهند از اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های کاربران مورد نظارت درون شبکه مطلع شوند یا حتی گزارش و لیستی تهیه کنند. خوب افراد غیر حرفه ای به سراغ تک تک سیستم ها می روند و به صورت فیزیکی شروع به جمع آوری این گونه اطلاعات می کنند. مسئله اینجاست که این کار برای شبکه های دارای تعداد کاربر کم جوابگو است، اما اگر شما ادمین یک شبکه 500 کاربری باشید چطور؟

آیا زمانی که برای جمع آوری این اطلاعات به صورت دستی می گذارید جدای بحث انرژی انسانی، منطقی است؟؟!

شما به عنوان مسئول IT درون یک شبکه نیاز به داشتن اطلاعات درباره سیستم های کاربران خود دارید، البته مشاهده شده که درون بسیاری از سازمان ها و شرکت ها به دلیل نداشتن کادر پشتیبانی و IT متخصص درباره این گونه مسائل کوتاهی هایی رخ داده است و حتی منجر به بروز پاره ای از مشکلات شده است.

 چگونه اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های شبکه خود را جمع آوری کنیم؟

پیرو سوالی که یکی از کاربران گروه پرسش و پاسخ تلگرامی شرکت مهندسی شبکه پال نت مطرح کرده بود، تصمیم به جمع آوری این مطلب شدیم و به معرفی چندین نرم افزار برای این امر می پردازیم.

 

با سلام خدمت کارشناسان شبکه و IT : نرم افزاری میخواهم تحت شبکه که اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری را نمایش بدهد، مثلا میخواهم ‌بدانم‌ تو شرکتی که ‌هستم هر سیستم متعلق به چه کسی است و مشخصات سیستمش ‌چیست.

 

چگونه اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های شبکه خود را جمع آوری کنیم؟

1) Microsoft System Center Configuration Manager یا به اصطلاح (SCCM) نمونه بروز شده محصول قبلی مایکروسافت در سال 2003 بوده که با نام Systems Management Server یا (SMS) شناخته میشده است و مهمترین وظایف آن مدیریت تنظیمات ، مدیریت منابع سخت افزاری و نرم افزاری و توزیع بسته های امنیتی به روی کلاینت ها (Patch Deployment) می باشد.

 GFI LAN Guard Network Security Scanner

2) GFI LAN Guard Network Security Scanner این نرم افزار به شما کمک می کند تا حفره های امنیتی شبکه خود را بررسی کنید اما در کنار این کار، به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات جامعی نظیر نام کاربرانی که در حال استفاده از کامپیوتر های شبکه شما هستند به همراه اطلاعات کامل سخت افزاری و نرم افزاری هر کامپیوتر بدست آورید.

چگونه اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های شبکه خود را جمع آوری کنیم؟

3) Network Inventory Advisor این نرم افزار یکی از حرفه ای ترین ها برای انجام این امر به صورت تخصصی است، این نرم افزار با تمامی سیستم ها و تجهیزات و سیستم عامل ها سازگار است و گزارشات دقیقی را درباره صخت افزار ها و نرم افزار های موجود درون شبکه به همراه نمودار در اختیارتان قرار می دهد.

چگونه اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های شبکه خود را جمع آوری کنیم؟

4) NetSupport Manager یک نرم افزار کنترل از راه دور سیستم هاست. این نرم افزار بر مبنای سیستم عامل ویندوز نوشته شده است، اما از همه پلتفرم ها پشتیبانی میکند. به کمک این برنامه می توانیم در شبکه سایر سیستم ها را کنترل کنیم و از امکانات بسیار زیاد آن از جمله انتقال فایل، به روز رسانی نرم افزارها، چت و جمع آوری اطلاعات سیستم ها استفاده نماییم.

چگونه اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های شبکه خود را جمع آوری کنیم؟

5) DameWare NT Utilities این برنامه حاوی ویژگی های متعدد برای اتصال از راه دور برای کاربران حرفه ای است. این برنامه بر خلاف دیگر برنامه های کنترل از راه دور نصب ایجنت کلایت Mini Remote Control جایگزین فایل های سیستم عامل نمی شود همچنین نیاز به راه اندازی مجدد دستگاه کنترل از راه دور در هنگام اتصال نیست.این نرم افزار در مقایسه با دیگر برنامه های موجود در بازار حجم کمی اشغال می کند و مستقل است. این نرم افزار از روش های گوناگون تایید هویت استفاده می کند به همین خاطر دارای امنیت بالایی می باشد.

چگونه اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های شبکه خود را جمع آوری کنیم؟

6) ManageEngine ServiceDesk Plus ابزاری مفید و کاربردی برای مدیریت درخواست ها و خدمات ارائه شده توسط واحد IT در سازمانها می باشد. این نرم افزار به شما کمک می کند تا قراردادهای کاری، شناسه سخت افزاری و نرم افزاری، مشکلات، تغییرات، روابط میان اجزای مختلف واحد IT را مدیریت نمائید و در نهایت براساس اطلاعات وارد شده گزارش گیری نموده و تحلیل داشته باشید و به شما کمک می کند تا تصمیمات خود را براساس واقعیت های موجود در واحد IT اتخاذ نمائید.

 چگونه اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های شبکه خود را جمع آوری کنیم؟

7) MyLanViewer نرم افزار بسیار سبک ولی در عین حال قدرتمند و کاربردی در زمینه اسکن کامپیوترهای شبکه محلی و هدایت منابع به اشتراک گذاشته شده می باشد. این نرم افزار یک اسکنر LAN برای شبکه های محلی می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توانید تمامی کامپیوترهای موجود در شبکه را جستجو کنید و اطلاعات مربوط به هر کدام را ببینید. همچنین قابلیت مانیتورینگ که شما می توانید کامپیوتر کسانی که در شبکه می باشند را ببینید و تمامی پوشه های که به اشتراک گذاشته شده اند و اطلاعات سخت افزاری تمامی سیستم ها را مشاهده کنید و نیز به مشاهده آی پی کامپیوترها بپردازید و در زمان تغییر وضعیت کامپیوترها، اخطارها را مشاهده نمایید.

چگونه اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های شبکه خود را جمع آوری کنیم؟

8) Hardware Inspector یک نرم افزار حرفه ای برای مدیریت و نظارت بر سخت افزار های کامپیوتر در یک شرکت یا شبکه می باشد. این نرم افزار برای مدیران شبکه ، مدیران شرکت ها و… بسیار مفید بوده و به کمک آن میتوانند اطلاعات جامعی از سیستم ها و قطعات سخت افزاری موجود در شبکه خود اطلاع داشته باشند.

چگونه اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های شبکه خود را جمع آوری کنیم؟

9) EMCO Network Inventory یک بازرس کامپیوتری و صورت موجود شبکه می باشد که برای اداره و شبکه های سرمایه گذاری مقیاس بزرگ بکار میرود. این برنامه میتواند تمام کامپیوترها را در یک شبکه بازرسی و اطلاعات کاملی در مورد OS،بسته های خدماتی و غیره بصورت گزارشی ارائه دهد.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper