بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

همان طور که در گذشته صحبت کردیم، مانیتورینگ شبکه امری بسیار حساس و مهم می باشد که با راه اندازی چنین سیستمی درون شبکه های سازمانی با اندازه های مختلف، می توان به شدت در هزینه صرفه جویی کرد و از رخ دادن اتفاقات ناگوار جلوگیری کرد.

مانیتورینگ شبکه به طور کلی به بررسی شبکه، وضعیت سرور فیزیکی و مجازی، وضعیت سیستم های یوزر، تجهیزات قرارداده شده درون شبکه و از این قبیل به صورت خودکار می پردازد که جدای صرفه جویی در زمان و هزینه، اتلاف انرژی انسانی را کم کرده، دقت و بازدهی را بالا می برد و خیال شما را از این بابت راحت می کند.

عمده نرم افزار های حرفه ای مانیتورینگ شبکه می توانند انواع نود های شبکه را پشتیبانی کنند و وضعیت سلامت شبکه را پایش و بررسی کنند. پایش شاخص های منابع شبکه مانند میزان استفاده از CPU و رم و هارد جزو کلیدی ترین قابلیت این گونه نرم افزار هاست و همینطور بر نحوه کار و کیفیت تجهیزات و شرایط محیطی نیز نظارت می کنند. شما می توانید با استفاده از این نرم افزار ها به صورت عددی و نموداری گزارشات متعددی با پارامتر های مختلف تهیه نمایید.

شما می توانید هم به روش دستی و هم به روش خودکار تجهیزات شبکه ای خود را به این نرم افزار ها تعریف کنید.

 معرفی دو نرم افزار قدرتمند مانیتورینگ شبکه

پس از بررسی های مکرر درباره نرم افزار های مانیتورینگ شبکه، دو نرم افزار انتخاب شدند که به بررسی و معرفی آنها می پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را انجام داده و در صورت نیاز شروع به راه اندازی این نرم افزار ها درون شبکه خود بپردازید.

 معرفی دو نرم افزار قدرتمند مانیتورینگ شبکه

نرم افزار SolarWinds Orion NPM سولار ویندز اوریون

شرکت SolarWinds یکی از بزرگترین تولید کنندگان نرم افزارهای مدیریتی در حوزه فناوری اطلاعات و شبکه می باشد. این شرکت توانسته است با رفع موانع موجود، هزینه ها را کاهش و نرم افزار را تا حد مطلوبی مشتری پسند (User-Friendly) کند. SolarWinds نرم افزارهای مختلفی را جهت مانیتورینگ بخش های متفاوت در حوزه فناوری اطلاعات ارائه کرده است که قدرتمند ترین نرم افزار های موجود برای پایش شبکه را شامل می شود. این محصولات که از معروف ترین و قدرتمند ترین محصولات مدیریت و مانیتورینگ شبکه به شمار می روند شامل مدیریت سرورها (Server Management) و برنامه های کاربردی، مدیریت شبکه(Network Management)، امنیت (Security)و لاگ ها(Logs) ، مدیریت سیستم­های ذخیره سازی(Database Management) و ساختار مجازی(Virtualization)  و همینطور مدیریت پهنای باند (Bandwidth Management) و کنترل ایستگاه های کاری از راه دور (Remote Workstation Controlling) می باشند.

 

قابلیت های کلیدی و مزایای نرم افزار مانیتور شبکه سولار ویندز به شرح زیر می باشد:

1) برخورداری از قابلیت Wireless Polling

2)بررسی noise، نرخ انتقال داده وسیگنال در شبکه­ های بی­ سیم

3) استفاده بهینه از پهنای باند و کنترل پهنای باند مورد استفاده توسط کاربران

4)تخمین میزان پهنای باند مورد نیاز در آینده بر اساس میزان استفاده فعلی

5)کنترل میزان پهنای باند مصرفی توسط هر پورت در یک سوییچ

6) اینترفیس بسیار ساده

7)ارائه کنسول مدیریتی تحت وب

8) امکان مدیریت کاربران و مجوزها و نیز گروه کاربران و کنترل سطوح دسترسی

9) اعلام اخطار و هشدار هنگام مشاهده هرگونه اختلال در انواع تجهیزات حتی شرایط محیطی

10)قابلیت زمانبندی طرح های رصد شبکه

11) پشتیبانی وسیع از تمامی دستگاه های تولیدی، تولید کنندگان مختلف تجهیزات شبکه

12)رصد مداوم و دقیق نشانگرهای کارایی شبکه همچون: میزان استفاده از پهنای باند، نظارت بر Packet Loss ،Latency، خطاها، Discards و میزان استفاده از CPU و RAM در دستگاه های SNMP و دستگاه هایی که WMI در آنها فعال است

13) امکان تنظیم هشدار برای تمامی وضعیت های شبکه و تجهیزات موجود در آن

14)نصب و پیکربندی اولیه این برنامه در زمانی کمتر از یک ساعت به انجام می رسد

15)برخورداری از مرکز گزارش وضعیت

نرم افزار مانیتورینگ Zabbix زابیکس

Zabbix نیز نرم افزاری قوی در زمینه پایش شبکه و جمع آوری اطلاعات در شبکه می باشد. با استفاده از این نرم افزار میتوانید بصورت Real-Time بیش از 10 هزار سرور، ماشین مجازی و دیگر سخت افزار های شبکه ای را هم زمان پایش کنید. این نرم افزار در کنار جمع آوری اطلاعات، به توسط یک رابط کاربری مناسب انواع Graph ها و Map ها را در اختیار شما قرار میدهد تا به بهترین شکل تمامی سخت افزار های مورد نظر را زیر نظر داشته باشید. مانیتورینگ توضیع شده نیز با استفاده از Zabbix Proxies امکانپذیر میباشد. این نرم افزار دارای یک رابط کاربری  (User Interface) تحت وب است که برای ورود با اعتبار سنجی امن شده است. در این محیط میتوانید کاربرانی با سطوح دسترسی مختلف ایجاد نمایید. جمع آوری اطلاعات با استفاده از نصب Agent در سیستم میزبان انجام میشود، البته متد Agent-Less نیز در این نرم افزار فراهم بوده و میتوان بدون Agent نیز سرور و سخت افزار ها را مانیتور کرد. Zabbix میتواند بصورت اتوماتیک تمامی سخت افزار های شبکه را شناسایی کند. با استفاده از امکان Network Discovery میتواند بصورت اتوماتیک تمامی سخت افزار های درون شبکه را شناسایی و در صورت تمایل آن را مانیتور نمایید. برای مانیتورینگ، سنسور های مختلفی در سیستم تعریف شده است. برای مثال با استفاده از Agent میتوان میزان مصرف دیتابیس، وضعیت میزان فضای دیسک ، میزان مصرف رم و سی پی یو بصورت Real -Time و… را برسی و مانیتور نمایید.

 

مزایا و قابلیت های نرم افزار مانیتورینگ زابیکس عبارتند از:

1) رایگان و Open-source بودن این نرم افزار و در اختیار عموم قرار گرفتن آن  که این مورد هزینه های تمام شده شرکت ها را کاهش میدهد. البته توجه داشته باشید zabbix برای نصب نیاز به کامپوننت هایی نظیر Linux, apache, MySQL و PHP دارد.

2) Zabbix برای پلتفرم های پایه ویندوز و یونیکس Agent ارائه کرده است که این Agent ها باعث افزایش سرعت مانیتور و افزایش کارایی و امکانات خواهند شد.

3) یک سیستم مانیتورینگ مرکزی پیشرفته با ذخیره اطلاعات در دیتابیس این امکان را خواهد داشت تا تمامی اطلاعات را ذخیره کند. به همین دلیل هنگامی که به این اطلاعات نیاز پیدا کردید تمامی اطلاعات در دسترس شما قرار خواهد داشت.

به دنبال نرم افزار مانیتورینگ مناسب برای شبکه خود هستید؟

نرم افزار مانیتورینگ PRTG Network Monitor (پی آر تی جی)

PRTG Network Monitor آسان ترین نرم افزار مانیتورینگ شبکه است که به راحتی و در عرض 5 دقیقه آماده به کار می شود تا نظارتش بر شبکه را آغاز کند. این نرم افزار به محض اینکه اتفاقی غیر منتظره درون شبکه رخ دهد به شما اختار می دهد و این قابلیت را دارد تا پیام اخطار را به گوشی همراه شما ارسال کند. بیش از 150 هزار مدیر سیستم در دنیا از این نرم افزار استفاده می کنند و در شرکت هایی با سایزهای کوچک تا سازمان هایی با ابعاد بزرگ نیز قابل استفاده است . PRTG نیازهای شما برای مانیتورینگ را با توجه به اندازه سازمانتان تعیین می کند.

PRTG را می توان نرم افزار حرفه ای پایش شبکه های کامپیوتری معرفی کرد که به وسیله آن می توان کارهایی نظیر نظارت بر uptime و downtime، ترافیک شبکه، packet sniffing  را به راحتی انجام داده و گزارش هایی را متناسب با نیاز مدیر شبکه در اختار قرار دهد. رابط کاربری این برنامه بر پایه وب می باشد و امکان پیکربندی سریع تنظیمات دلخواه مربوط به نظارت بر دستگاه های شبکه و سنسورهای آن ها را برای کاربران فراهم می کنداین نرم افزار اکثر روش های کسب داده از سیستم ها مانند SNMP و WMI پشتیبانی می کند.

برخی از قابلیت های کلیدی نرم افزار PRTG به شرح زیر است:

 تشخیص خودکار دستگاه های موجود در شبکه پس از نصب

رابط کاربری تعاملی و قابل تنظیم

نظارت کامل و دقیق بر کلیه دستگاه های موجود در شبکه

 نمایش تنظیمات پیکربندی به صورت سلسله مراتبی درختی با پشتیبانی از ویژگی ارث بری تنظیمات

معماری مدرن و عملکرد بهینه نرم افزاری

 کنترل پهنای باند مورد استفاده

 بیش از ۵۰ نوع سنسور به منظور فراهم آوردن یک نظارت جامع در شبکه های کوچک یا بزرگ

 نظارت بر کارایی و در دسترس بودن اجزای شبکه

 امکان کنترل روترها و سوئیچ های شبکه

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper