بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

هاست در واقع یک فضای میزبانی در اینترنت است که توسط نرم افزارهای خاصی که روی آن نصب است شما می توانید فایل ها و برنامه های خود را روی آن قرار دهید و توسط دامنه یا دامین به این فایلها و برنامه ها آدرس دهی می شود. هاست ها دارای نرم افزار مدیریت سرور (مانند سی پنل، پلسک، ...) می باشند که توسط این پنل می توانید تمامی قسمت های هاست خود را مدیریت نمایید.

به طور کلی دو نوع هاست لینوکس و هاست ویندوز توسط سرویس دهندگان خدمات میزبانی وب ارائه می شود.

هاست لینوکس از زبان های برنامه نویسی html ، php ، js پشتیبانی می کند، لینوکس بسیار بهتر از ویندوز از زبان برنامه نویسی php پشتیبانی می کند بنابراین وب سایت هایی که با زبان php برنامه نویسی شده اند بهتر است از لینوکس استفاده نمایند.   

هاست ویندوز از زبان های برنامه نویسی js ، php ، html و asp پشتیبانی می کند، اگر زبان برنامه نویسی وب سایت شما asp می باشد امکان اجرا آن تنها در هاست ویندوز وجود دارد.

هاست در واقع یک فضای میزبانی در اینترنت است که توسط نرم افزارهای خاصی که روی آن نصب است شما می توانید فایل ها و برنامه های خود را روی آن قرار دهید و توسط دامنه یا دامین به این فایلها و برنامه ها آدرس دهی می شود.

تفاوت بین هاست ها

در حالت کلی دسته بندی هاست ها بر اساس:

سطح مدیریت، سرویس های تکمیلی (پشتیبان گیری، قابلیت های امنیتی، پهنای باند رایگان، سرویس های خاص مبتنی بر پلتفرم ) و تکنولوژی آن ها که شامل سرویس های اشتراکی، VPS، Dedicated و Cloud می باشد.

هاست اشتراکی

در این نوع سرویس در یک سرور اختصاصی یا مجازی به تعداد مشخصی کاربر هاست ایجاد می شود که هر کدام از آنها دسترسی به سایت خود دارند و تمام سرویس های با نام میزبانی وب یا هاست در اینترنت از نوع اشتراکی می باشند.

هاست VPS

عبارت VPS، مخفف Virtual Private Server به معنی سرور خصوصی مجازی است.هر VPS یا سرور مجازی بنا به تعریف اولیه، سهم خاصی از منابع سرور از قبیل پردازنده، حافظه اصلی، فضای هارد دیسک، پهنای باند و... را در اختیار خواهد داشت. به عنوان مثال، یک VPS می تواند ۵۱۲ مگابایت از ۸ گیگابایت حافظه اصلی سرور را به صورت تضمین شده به همراه ۵۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۵۰۰ گیگابایت پهنای باند ماهیانه داشته باشد. این بدین معنا است که صرفنظر از میزان مصرف سایر VPS های موجود بر روی سرور، VPS مورد مثال ما تحت هر شرایطی به ۵۱۲ مگابایت از حافظه اصلی سرور دسترسی خواهد داشت. و در آنها معمولا از تکنولوژی hypervisor برای تقسیم صحیح این منابع استفاده می گردد. تکنولوژی hypervisor مسئول مدیریت ماشین های مجازیست که منابع بین آنها تقسیم شده است. در موارد بسیار نادری ممکن است، هجوم کاربران به چندین سایت از یک VPS، مدیریت کلی منابع را دچار مشکل کند. قدرت یک سرور در ارائه خدمات به کاربران، به منابع در دسترس آن وابسته است. هاست VPS مطمئنا گرانتر از هاست های اشتراکیست

چه نوع سیستم عاملی بر روی سرور مجازی نصب می شود؟
هر VPS به طور کاملاً جداگانه عـمـل می کنـد در نتیجـه VPS هـای موجود بر روی یک سـرور می توانند از سیستم عامل های متفاوت و نرم افزارهای مختلف و نسخه های متفاوتی استفاده نمایند. بر فرض یک VPS دارای لینوکس Fedora، دیگری دارای CentOS به عنوان سیستم عامل های سـرور خواهند بود. همین امر در رابطه با VPS های با سـیسـتـم عامل وینـدوز نیـز صادق می باشد. همچنین تعریف Name Server های اختصاصی ، نصب نرم افزارهایی چون ASP, PHP , MySQL , .NET و سایر برنامه ها با هر نسخه ای که بخواهید، نصب و اجرای کلیه برنامه ها، DLL ها، ... بطور کامل در کنترل و اختیار هر مشترک می باشد.

مهمترین مزایای استفاده از VPS ها در مقایسه با سایر سرویس های میزبانی:
-  هزینه بسیار کمتر VPS ها نسبت به سرورهای اختصاصی
-  استقلال عملکرد و دسترسی بالاتر نسبت به سرویس های نمایندگی (Resseller/Shared Hosting)
-  هزینه VPS ها در اغلب موارد یک پنجم تا یک دهم هزینـه سـرور های اختصاصـی است
-  تمامی امکانات سرورهای اختصاصی را دارا می باشد.
-  هر VPS میتواند به تعداد دلخواه IP معتبر اختصاصی نیز داشته باشد.
در مجموع از دید کاربر،  VPS دقیقا مانند یک سرور اختصاصی بوده و کاربر به هیچ عنوان تفاوتی را در نحوه عملکرد و کیفیت خدمات این دو مشاهده نمی کند.

هاست اختصاصی (dedicated)

وب سایت شما به صورت اختصاصی بر روی یک سرور میزبانی می شود، زمانی که نیاز به سخت افزار بسیار تخصصی یا کنترل بسیار زیاد نسبت به سرور خود دارید بهتر است هاست اختصاصی را انتخاب کنید، شما می توانید سیستم عامل ویندوز یا لینوکس و یا مقدار حافظه و نوع پردازشگر سرور را انتخاب کنید و سرعت و امنیت بیشتری وب سایت خود داشته باشید. در سرور های بدون نرم افزار مدیریتی شما می بایست از صفر شروع به نصب سیستم عامل کرده و تمام ابزارهای لازم برای راه اندازی وب سرور را تنظیم کنید.

هاست های ابری (Cloud)

در هاست های ابری منابع چندین سرور با یکدیگر در یک شبکه مورد استفاده و خدمات رسانی قرار می گیرند. این مسئله موجب پایداری و امنیت بیشتر شبکه می گردد. سیستم های ابری مقاوت بسیار بیشتری نسبت به حملات DDoS دارند. حملات DDoS مشکل امنیتی ایجاد نمی کنند و تنها هدف آنها از کار انداختن یک سرور با فرستادن بسته های ترافیکی زیادی به سمت آن است.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper