بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

اهمیت خدمات پسیو شبکه Network Passive به حدی است که یکی از اساسی ترین قسمت های سرویس های نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری به شمار می آید که  در حقیقت پیاده سازی و راه اندازی زیرساخت شبکه همچون آرایش اتاق سرور و رک سروری را دربرمی گیرد.

 

پسیو شبکه چیست؟

پسیو شبکه به مجموعه‌ای از تجهیزات و سیستم‌های شبکه اطلاق می‌شود که اطلاعات را انتقال می‌دهند ولی به طور معمول اطلاعات را پردازش نمی‌کنند. این تجهیزات از جمله سوئیچ‌ها، روترها، هاب‌ها، کابل‌ها، و تجهیزات مرتبط با اتصال فیزیکی شبکه هستند.

 اهمیت خدمات پسیو شبکه Network Passive به حدی است که یکی از اساسی ترین قسمت های سرویس های نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری به شمار می آید که  در حقیقت پیاده سازی و راه اندازی زیرساخت شبکه همچون آرایش اتاق سرور و رک سروری را دربرمی گیرد.

خدمات شبکه Passive

ما به عنوان پسیوکار شبکه بهترین خدمات Passive را ارائه می دهیم که در زیر به تعدادی از سرویس هایی که به مشتریان خود عرضه می داریم اشاره شده است.

  • بازدید حضوری از محل پروژه
  • مشاوره و طراحی زیرساخت شبکه
  • مشاوره، طراحی و اجرای پروژه اتاق سرور و دیتاسنتر
  • کابل‌ کشی و نصب کابل ها
  • داکت کشی و ترانکینگ شبکه
  • نصب تجهیزات شبکه مانند: سوئیچ، روتر، سرور و غیره
  • نصب و آرایش رک‌
  • راه اندازی پچ پنل و پچ کابلینگ
  • نصب و پیکربندی فایروال و تجهیزات امنیتی
  • نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه
  • نصب و مدیریت سیستم‌های  UPS
  • تنظیم و مدیریت سیستم‌های مانیتورینگ و نظارت شبکه
  • نصب و مدیریت سیستم‌های تلفنی و  VoIP
  • نصب و راه‌اندازی سیستم‌های تهیه بکاپ
  • تست و تأیید کابل‌ها و اتصالات
  • عیب‌یابی و تعمیرات فنی

 

آرایش اتاق سرور و رک سروری باید چگونه باشد؟

آرایش اتاق سرور و رک سروری که در یک سازمان استفاده می‌شوند، امری بسیار حیاتی و مهم است. این آرایش باید به گونه‌ای باشد که کارکرد تجهیزات، امنیت، و کیفیت خدمات ارائه شده توسط شبکه را بهبود بخشد.

یکی از مهمترین عوامل در آرایش اتاق سرور، مکان و فضا است. اتاق سرور باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا تمامی تجهیزات مورد نیاز را جای داده و همچنین امکان دسترسی به آنها را فراهم کند. همچنین، باید به مواردی مانند دسترسی به برق، امنیت فیزیکی و دسترسی به شبکه‌های ارتباطی نزدیک باشد.

سپس، باید به سیستم‌های خنک‌کننده توجه شود. اطمینان از اینکه دستگاه‌های سرور و سوئیچ‌ها در یک محیط خنک قرار دارند بسیار اهمیت دارد. این شامل استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده مرکزی، سیستم‌های خنک‌کننده در رک‌ها و تهویه مطبوع است.

آرایش اتاق سرور و رک سروری که در یک سازمان استفاده می‌شوند، امری بسیار حیاتی و مهم است. این آرایش باید به گونه‌ای باشد که کارکرد تجهیزات، امنیت، و کیفیت خدمات ارائه شده توسط شبکه را بهبود بخشد.

عوامل امنیتی نیز بسیار حیاتی هستند. دسترسی به اتاق سرور باید محدود شود و تجهیزات باید محافظت شوند. این شامل قفل‌ها، دوربین‌های مداربسته، سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق است.

سیستم‌های برق پشتیبان نیز باید در نظر گرفته شوند تا هرگونه قطعی در عملکرد سرورها و تجهیزات جلوگیری شود. استفاده از UPS و ژنراتورهای برق پشتیبانی از موارد ضروری است.

آرایش کابل‌ها نیز باید به دقت انجام شود تا دسترسی به تجهیزات و سرویس‌دهی آسان باشد. همچنین، آرایش مناسب کابل‌ها کمک به جلوگیری از گره خوردن و اشکال زدایی آسان‌تر می‌کند.

با مدیریت حرارت و استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده مناسب، می‌توان از افزایش حرارت و تأثیرات منفی آن بر تجهیزات جلوگیری کرد.

سرانجام، آرایش و سازماندهی رک‌ها باید به گونه‌ای باشد که دسترسی به آنها آسان باشد و در عین حال از فضای رک به نحو بهینه استفاده شود.

در کل، طراحی یک اتاق سرور و رک سروری نیازمند توجه به اصول اساسی ساختار فیزیکی، امنیت، خنک‌ کنندگی، برق و زیرساخت‌های فنی است.

 

اهمیت خدمات پسیو شبکه

در دنیای ارتباطات پرسرعت و پیچیده امروز، خدمات پسیو شبکه نقش بسیار مهمی در ایجاد و حفظ یک زیرساخت شبکه قوی و پایدار دارند. با تیم متخصص و مجرب ما، شما می‌توانید به یک سیستم ارتباطی پیشرفته و قابل اعتماد دست یابید.

با استفاده از تجهیزات پیشرفته و رویکردهای نوین، ما به شما امکان می‌دهیم تا شبکه‌ای امن، قابل اعتماد و با عملکرد بالا را تجربه کنید. اعتماد به ما، اعتماد به ارتباطات شماست. همین حالا از طریق تلفن تماس 88173317-021 و یا کانال تلگرام PalnetGroup@ و ارتباط با واتس اپ WhatsApp با ما تماس بگیرید.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper