کتابخانه زیر ساخت فناوری اطلاعات
چارچوب ITIL در جهت استاندارد شدن گزینش ها، برنامه ریزی، تحویل و پشتیبانی کسب و کار و خدمات فناوری اطلاعات و شبکه ای در نظر گرفته می شود که هدف از تعیین بهبود در بهره وری و دستیابی به خدمات پیش بینی شده در زمان مقرر می باشد تا رضایت طرفین ایجاد شده و بهترین شیوه برای یکسان سازی اعمال و هزینه نسبت به عملیات انجام شده می باشد و تغییر هزینه بنا به کاهش/افزایش عملیات در نظر گرفته خواهد شد.
بزرگترین تجارت های IT محور مانند ماکروسافت Microsoft IBM و شرکت های بزرگ امور مالی و دارویی برای هدایت کارشناسان IT و شرکت های ارائه دهنده خدمات از چارچوب ITIL استفاده می کنند.