نگاهی متفاوت به مفهوم CISCO IP SLA
همان طور که از نام و معنی SLA پیدا می باشد، هدف از تنظیم SLA پدیدار شدن یک اساس نامه ما بین مجریان سرویس های فناوری اطلاعات و مصرف کنندگان این سرویس ها می باشد که مطابق با یک چهار چوب منظم خدمات ارائه شود.
حال اینکه سیسکو شبکه های مبتنی بر IP خود را منطبق بر یک طرح جامع با نام IP SLA ارائه می دهد. IP SLA به ما امکان بررسی و جمع آوری اطلاعات در مورد میزان تاخیر پکت ها Packet Delay، میزان Packet Loss، برقراری ارتباطات، میزان Jitter، کیفیت صدا در ارتباطات voip، بررسی یک مسیر به شکل Hop by Hop، در دسترس بودن یک سرویس که تمامی این امکانات، باعث میشود که میزان پایداری شبکه و کیفیت سرویس QOS بالا رفته و از Down Time ها و Network Outage ها به شکل قابل ملاحظه ای کاسته شود، همچنین با ابزار هایی نظیر SNMP و نرم افزار Cisco Works Internetwork Performance Monitor و یا حتی نرم افزار های Third Part، امکان بررسی و جمع آوری اطلاعات در زمینه کارکرد شبکه و کیفیت سرویس فراهم می آورد.
IP SLA برای دستیابی به نتایج و اطلاعات، اقدام به بررسی دائمی ترافیک عبوری شبیه سازی ترافیک می نماید، که بدین ترتیب امکان بررسی و جمع آوری اطلاعات از وضعیت شبکه ، منابع ، مسیر ، سرویس را در اختیار مدیران IT قرار می دهد تا بتوانند بهترین خدمات را به مصرف کنندگان سرویس های ارائه شده در بستر شبکه ارائه بدهند.