بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

شاید مهمترین سوال همه تازه واردهای دنیای آی تی و کامپیوتر این باشد که Where To Start Network یعنی آموختن شبکه کامپیوتری و فراگیری دانش IT را از کجا شروع کنیم؟ جوان بودن و تنوع رشته های فناوری اطلاعات در دانشگاه های سراسر کشور ایران به این سردرگمی در بین دانشجویان فارغ التحصیل و بیکاران جویای کار بازار اشتغال دامن می زند.

در ادامه گفتگوی تلگرامی در گروه پرسش و پاسخ مشکلات کامپیوتر و IT و شبکه را می بینید که برای رسیدن به پاسخ این سوال که، شبکه را از کجا شروع کنیم؟ برای آشنایی همه تازه واردهای دنیای آی تی IT کمک خواهد کرد را جهت مطاله مخاطبان سایت شرکت مهندسی شبکه پال نت آورده شده است.

این مطلب آموزشی برگرفته از سایت آموزش و استخدام کامپیوتر جابز، کاریابی تخصصی ویژه مشاغل علوم مختلف کامپیوتری است که برای مشاهده سایر مقالات تخصصی می توانید به اینجا مراجعه نمایید.

سایت آموزش و استخدام کامپیوتر جابز، کاریابی تخصصی ویژه مشاغل علوم مختلف کامپیوتری

 

سلام دوستان من نمی دانم رشته تحصیلی شبکه کامپیوتری را انتخاب کنم یا نه اگه کسی درباره رشته شبکه اطلاعاتی دارد ممکن هست توضیحاتی جهت راهنمایی ارائه دهد؟

اگر منظورتان شروع شبکه کامپیوتری از آموزشگاه های کامپیوتری و آی تی است، مراحل زیر به ترتیب می تواند مفید باشند:
نتورک پلاس Network+
مایکروسافت یا لینوکس Microsoft or Linux
سیسکو یا میکروتیک Cisco or MikroTik
مجازی سازی و سرور Vmware and HP

فراگیری زبان انگلیسی مساوی است با افزایش سرعت پیشرفت در شبکه کامپیوتری

برای استارت بهتر یادگیری شبکه و کامپیوتر و IT بهتر هست انگلیسی بخونید و خوب زبان انگلیسی را بتوانید ترجمه کنید، هم برای زبان انگلیسی خودتان کمک می کند و هم مطالب رو کامل متوجه می شوید و در آینده نیز خودتان شخصا میتوانید با کتاب های اصلی انگلیسی از دوره های آموزشگاهی کامپیوتر و IT بیشتر یاد بگیرید. در ضمن لازم نیست کسی که میخواهد شبکه کامپیوتری را شروع کند به خواندن همه اینها را یکجا مطالع کند و بهتر است برای استارت شبکه به صورت تدریجی علوم مطرح شده را فرا بگیرد.

مهمترین سوال همه تازه واردهای دنیای آی تی و کامپیوتر این باشد که Where To Start Network یعنی آموختن شبکه کامپیوتری و فراگیری دانش IT را از کجا شروع کنیم؟ جوان بودن و تنوع رشته های فناوری اطلاعات در دانشگاه های سراسر کشور ایران به این سردرگمی در بین دانشجویان فارغ التحصیل و بیکاران جویای کار بازار اشتغال دامن می زند.

کارآموزی شبکه یا Network Internship

دوره های کار آموزی شبکه چقدر می تواند در پیشرفت افرادی که تازه وارد دنیای شبکه شده اند، موثر باشد؟ آیا اصلا کاراموزی شبکه خوب است یا بهتر است به جای آن در آموزشگاههای آی تی و شبکه برای استارت شبکه شروع کنیم؟

طرح های کارآموزی شبکه حتی اگر بدون حقوق و مزایا نیز باشند می تواند بسیار بهتر و پرثمر تر از فراگیری این دوره ها در آموزشگاههای IT باشد. در دورههای کاراموزشی شبکه و کامپیوتر و IT به تجربیاتی در زمینه فناوری اطلاعات دست پیدا می کنید که در هیچ آموزشگاه آی تی و هیچ کلاس درسی نمی توانید مشابه اش را پیدا کنید. برای مشاهده لیست شرکت هایی که کارآموز شبکه قبول می کنند می توانید به لینک "لیست آگهی های استخدام نیرو در شرکتهای کارآموزپذیر" در سایت کاریابی کارجویان رشته های آی تی، مهندسی شبکه و فناوری اطلاعات IT کامپیوتر جابز ComputerJobs.ir مراجعه نمایید.

برای شروع شبکه، کلاسهای آموزشی برویم یا بدون هیچ دوره ای استارت بز

برخی از تازه واردهای شبکه معتقدند که برخی از کلاس اولی های شبکه پول اضافه دارند می دهند به دست مدرسان آی تی و شبکه تا دوره های آموزشی کامپیوتری را بگذرانند! البته این هم یک نظری است در رابطه با شروع یادگیری شبکه.
عده ای از کسانی که شبکه را تازه شروع کرده اند اعتقاد دارند که مدرس خوب تجارب خودش را در اختیار دانشپذیر کامپیوتر و شبکه قرار میدهد، تجاربی که در هیچ کتابی نیست و در مقابل برخی دیگر از دانشجویان رشته کامپیوتر و IT معتقدند که اساتید دوره های آموزشی آموزشگاههای IT تجربه کافی در اختیار دانشجویان نمی گذارند، چون قراره طبق چارت درسی آموزشگاه کامپیوتری مربوطه با شما صحبت و تدریس کنند!  البته خیلی چیزا هست که خودتون باید توی محیط کار تجربه کنید. مهم هم نیست شبکه یا برنامه نویسی یا کامپیوتر یا آی تی و ICT و شما باید باید باهوش باشید و سوال کنید و در کلاسهای آموزشی شبکه و IT کلی تجربه از استاد بیرون بکشید و وادار به پاسخگویی به سوالات خود نمایید.

انتخاب استاد خوب یا آموزشگاه IT تخصصی؟

بحثی در اینکه مدرس باسواد بهتر است یا آموزشگاه کامپیوتر مجهز مناسب تر است، نیست، اگر کسی کلاسی آموزشی شرکت می کند و ازش خوب نتیجه نمیگیرد دلیل نمی شود که همه اینطوری باشند،  در انتخاب استاد و آموزشگاه باید دقت کرد، دوستان بهتون گفتن که اموزشگاه چارت مشخص داره ؟ و از اون چارت خارج نمیشود، پس آموزشگاه شبکه ای را انتخاب کنید که چارچوب های گسترده تر و وسیع تری را در زمینه آموزش دارند. در رابطه با بحث استاد نکته اینه که چقدر قدرت برقراری ارتباط و هک کردن مغز دیگران برای اطلاعات کشیدن رو داشته باشید. اون عزیزی که میگه من توی یه ترم کلی اطلاعات از استاد گرفتم، زرنگی و هوش و پیگیری خودش بوده که جواب داده، نه استاد. ما نیز در آموزشگاهی برای شروع شبکه شرکت کردیم و در دوره mtcna خود استاد که جناب آقای ***** بودند،  کلی از تجارب خودشون گفتند، مثلا توی بحث proxy یا بخش آپدیت روتر، اصلا توی سرفصل نبود ولی در مورد میکروتیک یک کمی داستان متفاوت است چرا که دوره های آموزش میکروتیک کلا احتیاج به توضیح اضافه دارند، چون سورس های خوبی هم ندارد در دنیای وب و اینترنت.

ارزش مدرک IT و شبکه در ایران چقدر است؟ آیا اصلا مدارک کامپیوتری آموزشگاهی اهمیتی دارند؟

به هرحال همه دوستانی که می خواهند از صفر در شبکه شروع به فعالیت کنند، تحصیل کرده  هستند و می توانند تفکر کنند و تصمیم بگیرند که کدام استاد بهتر است و کدام آموزشگاه IT مجهز تر است و شاید عده ای کلاس رفتم براشون بهتر باشد و عده ای دیگر با کتاب خواندن و سلف استادی Self Study شبکه راحت تر باشند و ترجیح بدهند اینگونه شبکه را استارت بزنند، مهم این هست که خروجی در نهایت مفید و کاربردی باشد. این هم که همگی دنبال مدرک IT باشند خودش مشکل ساز است چون موجب این می شود که اکثرا دنبال مدرک بازی راه بفتند و اصلا ممکن است خیلی ها دنبال یاد گرفتن نباشند. من ادمین شبکه ای را می شناسم که رفته بود کل دوره ها رو زیر و رو کرده بود، ولی خیلی چیزا رو نمی دونست حتی چطوری باید درست پیاده سازی کند. باید در این زمینه تفکیک و جداسازی بر اسا شایستگی صورت بپذیرد. این تفکیک هم کار شخص نیست، در رشته کامپیوتر و آی تی،  نظام صنفی باید آزمون درست حسابی مثل نظام مهندسی داشته باشد، تا بشود تفکیک کرد، در غیر اینصورت نظرات اشخاص به طور مستقل ارزش علمی ندارد.

معضلی به نام مدرک گرایی کامپیوتری، مشکل حال حاضر شبکه و کامپیوتر و IT مواردی است که در زیر آورده شده اند:
تولید بی دلیل به اصطلاح علم
 مدرک گرایی شدید / عدم ارتباط صنعت و کار
بی مصرف بودن و قدیمی بودن سورس های دانشگاه
یاد نگرفتن کار تیمی آی تی و شبکه
انتقال ندادن اطلاعات به همدیگر در واحد های فناوری اطلاعات
بی مصرف بودن و بیسوادی خیلی از به اصطلاح اساتید دانشگاه

هنوز طرف هیچ درکی از اینکه مایکروسافت و سیسکو چی هست ندارد و استاد دانشگاه هنوز نمیدونه تکنولوژی وجود داره که بشود چند کارت گرافیک را روی یک دستگاه ببندی و هنوز هیچکسی نیست که بیاد یقه این اساتید دانشگاه را بچسبد بگه اقا شما چقدر مطالعه داری؟ ازش امتحان بگیرد حتی، اینها دردهای دنیای IT و شبکه است. دوست خود من لیسانس کامیپوتر گرفته مثلا، یک ویندوز نمیتواند نصب کند،  بعد برای ارشد رفته توی رشته فناوری درس میخواند! یا کسی که داره پزشکی میخونه و در عین حال کار سرور لینوکس انجام میدهد! چرا؟ چرا این همه بینظمی؟ چرا هیچ کس سرجای خودش نیست؟ چرا استاد بیسوادی که اگر فایل های توی گوشی اش را از وی بگیرید نمی تواند درس بده و آمده توی دانشگاه استاد شده است.
متاسفانه اینقدر وضعیت بد شده که آدمهای واقعا باسواد فرار کردن به یه کنج یا فکر فرار کردن از این وادی. توی رشته ما هنوز این موضوع جا نیافتاده که باید یه سری پایه ضروری اموزش داده بشود که توی جامعه و گروه های مجازی شاهد هر روز این همه سوال تکراری سطحی نباشیم. به نظر من سیسکو هم یاد بگیرید، مایکروسافت رو هم یاد بگیرید، لینوکس را هم یاد بگیرید می توانید در دنیای آی تی شبکه وارد فضای جدید و پرهیجانی شوید.

مقالات آموزشی مفید بیشتر درباره چگونگی ورود به دنیای شبکه و پیداکردن شغل در حوزه فناوری اطلاعات نیز وجود دارند که با عنوان های "مسیر یادگیری شبکه یا Network Training Roadmap چیست؟" و "مراحل شروع و یادگیری شبکه از مقدماتی تا پیشرفته" برای مطالعه بیشتر شما مخاطبان عزیز سایت مهندسی شبکه پال نت در اینجا ۀورده شده است.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper