بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

مفهوم گزینه JBOD که به معنی چند هارد درایو Hard Drive یا چند دیسک Disks است در شبکه های ذخیره سازی و مشخصاً کنسول مدیریتی دستگاه استوریج Storage چیست؟

گزینه JBOD در Storageبه چه معناست؟

گاهی وقتها امکان دارد که یک دستگاه Enclosure یا Storage در دسترس باشد و چند هارد دیسک بر روی آنها موجود باشد و شما قصد نداشته باشید بر اساس روال همیشگی هارد دیسک های موجود را با همدیگرRAID نمایید و یا اصلاً هارد دیسک ها از برند ها و قابلیت های گوناگونی می باشند و با هم ناهماهنگ هستند شما می خواهید بدون بهره گیری ازRAID از این هارد دیسک ها را در قالب یک Logical Volume بکار ببرید.

مفهوم گزینه JBOD که به معنی چند هارد درایو Hard Drive یا چند دیسک Disks است در شبکه های ذخیره سازی و مشخصاً کنسول مدیریتی دستگاه استوریج Storage چیست؟

در چنین مواردی احتمال دارد شما در کنسول مدیریتی دستگاه ذخیره سازی Storage خودتان با گزینه ای به اسم JBOD  روبرو گردید. JBOD کوتاه شده عبارت های  Just a Bunch Of Disks یا Just a Bunch Of Drives به معنی چند هارد درایو یا چند دیسک می باشد که در کنار هم به خوبی و خوشی عمل می کنند و هیچ کاری به اطلاعات همدیگر بر خلاف ساختار RAID که دارای Redundancy می باشد کار می کنند. در واقع JBOD به مجموعه ای از هارد دیسک ها اطلاق می گردد که به عنوان RAID در یک Storage پیکربندی نشده اند و بصورت ساده بکار می رود.

آشنایی با ذخیره سازی در در ساختار RAID

در ساختارهای RAID شما تعدادی دیسک است که همه این دیسک ها به منظور اینکه داده های شما از بین نرود به شکلی پیکربندی شده اند که امکان ایجاد خطاپذیری یا Fault Tolerance و Redundancy یا افزونگی را برای شما فراهم کند که چنانچه مشکل برای یکی از هارد دیسک های شما بوجود آمد اطلاعات شما آسیبی نبیند. اما در صورتی که قصد پیکربندی این هارد دیسک ها را بصورت RAID نداشته باشیم در حقیقت ما می خواهیم از کلیه فضاهای موجود بر روی دیسک های خود بهره مند شویم، در اینجا شما JBOD ایجاد می کنید که تمام دیسک ها بدون داشتن Redundancy و Fault Tolerance صرفا در قالب یک Logical Volume ترکیب شده از چندین هارد دیسک به سیستم عامل معرفی می گردند.

تشریح عملکرد JBOD در استوریج

در JBOD دیسک ها به طور جدا از هم کار می نمایند و چنانچه کمی با ساختار Dynamic Disks آشنا باشید در حقیقت JBOD مکانیزم Spanned Volume در ویندوز را در ذخیره سازی ها به ما عرضه می دارند. در Spanned Volume شما تعدادی دیسک را در کنار هم می گذارید و از همه فضاهای موجود بر روی آنها بهره می برید، هرگاه دیسک اول پر شد سیستم عامل بصورت اتوماتیک به سراغ دیسک دوم می رود اما کلیه این دیسک ها در قالب یک دیسک به سیستم عامل معرفی می گردند. هنگامی که شما قصد بهره گیری از همه فضاهای موجود بر روی هارد دیسک های ذخیره سازی Storage خود را داشته باشید از JBOD استفاده می کنید. مفهوم JBOD در ویندوز به نام  Spanned Volume و در لینوکس به عنوان LVM  شناخته می شود.

برترین کانال اطلاع رسانی در زمینه شبکه و فناوری اطلاعات و ذخیره سازی Storage را با پیوستن به بزرگترین سوپر گروه تخصصی مدیران شبکه و مهندسان آی تی و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی تلگرام تجربه کنید. این سوپرگروه، انجمن بزرگ متخصصین IT کشور می باشد و شما را با راهکارهای جدید فناوری اطلاعات و تکنولوژی های روز دنیای آی تی آشنا می کند.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper