بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

ارتباطات لحظه ای در Network مابین کاربران یک سازمان همیشه مطلوب مدیران و خود کاربران آن سازمان بوده و هست. سازمان های  مختلف بنا بر نیازهای متفاوت نیاز بر این امر دارند که بتوانند در شبکه خود مابین کاربران ارتباطی دائمی و لحظه ای را ایجاد نمایند تا افراد سریعتر امور و سلسله مراتب را طی نمایند.  Service Microsoft Lync یکی از سرویس های قدرتمند ارائه شده توسط ماکروسافت در Network است که در این زمینه طراحی و اجرا شده است.

ماکروسافت لینک یا Skype For Business؟! 

با پیشرفت روزافزون فناوری اطلاعات و اجین شدن بسترهای سازمانی با این علم، انتظار میرود شیوه های سنتی مورد استفاده در ارتباطات کاربران نیز برچیده شده و راهکارای امروزی و مبتنی بر فناوری اطلاعات جایگزین آن گردد. ماکروسافت لینک، سرویسی است که در این راستا میتواند در سازمان ها و ادارات پیاده سازی و اجرا گردد.

شاید بهتر باشد ماکروسافت لینک را نامی قدیمی دانسته و از عنوان جدید این سرویس یعنی Skype For Business استفاده نماییم که با جرات میتوان گفت نسخه ی Skype For Business 2015  یکی از قوی ترین نسخه های این نرم افزار بوده و ما به زودی میتوانیم شاهد تغییرات عمده این سرویس در ورژن جدید آن یعنی Skype For Business 2019  باشیم (که البته در این مقاله اختصاصا به شناخت Microsoft Lync خواهیم پرداخت. این نام پس از عقد قرارداد تجاری مابین شرکت ماکروسافت و اسکایپ شکل گرفت و بر سرویس ماکروسافت لینک نهاده شد.)

ارتباطات لحظه ای در شبکه های کامپیوتری با ماکروسافت لینک

حال با آگاهی بر این امر بهتر است مروری داشته باشیم بر امکانات نرم افزار ماکروسافت لینک:
امکان برقراری ارتباط با خارج از سازمان: ویژگی Federation این امکان را فراهم کرده است تا دو سازمان بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. در واقع Microsoft Lync قابلیت ارتباط با سرویس های دیگر مانند
Yahoo messenger ,Windows Live ,Google Talk و … را برای کاربران خود امکان پذیر کرده است.

Presence: با استفاده از این امکان وضعیت فعلی کاربران قابل مشاهده است.

Activity Feed: کاربران میتوانند به کمک این قابلیت وضعیت جاری خود را تعیین نمایند تا کاربران دیگر را از این طریق مطلع سازند.

Audio Conferencing: کنفرانس های صوتی امروزه یکی از برنامه های مدیران سازمان ها شده است که اهمیت آن کمتر از جلسات حضوری برگذار شده نیست. Lync Server این امکان را برای کاربران و مدیران فراهم میکند تا با استفاده از تجهیزات مختلف اعم از تلفن همراه، تبلت، لب تاپ و ... در یک کنفرانس حضور پیدا کنند.

Dial-In Conferencing: کاربران حتی بدون استفاده از هر یک از تجهیزات مذکور نیز میتوانند در یک کنفرانس شرکت نمایند. این قابلیت به آنها کمک میکند تا با تنها شماره گیری یک شماره تلفن در یک کنفرانس مشارکت نمایند.

Desktop Sharing : این سرویس حتی امکان به اشتراک گذاری دسکتاپ را هم برای کاربران فراهم میکند که این قابلیت در تشریح مسائل تصویری بسیار ملزوم است.

Application Sharing: گاهی بنا بر دلایل امنیتی و یا دلایل دیگری نظیر شخصی بودن فایلهای موجود در صفحه دسکتاپ به اشتراک گذاشتن آن صحیح نیست. این قابلیت این امکان را فراهم میکند تا تنها برنامه مورد نظر را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

Polls: امکان پولز برای شما قابلیت یک رای گیری آنلاین را فراهم کرده است. به کمک این بخش شما میتوانید بین حضار در کنفرانس یک رای گیری را به اجرا گذاشته و نتایج آن را مشاهده نمائید.

Whiteboard: به معنای واقعی کلمه یک وایت برد در اختیار شما قرارداده و کلاس درس را بازسازی میکند.

Presentation: برای ارائه مطالب خود میتوانید از این امکان بهره مند شوید. استفاده از اسلایدهای PowerPoint در این بخش به راحتی امکان پذیر شده است.

Call Forwarding: تماس های خود را از دست ندهید. با این قابلیت حتی زمانی که پشت میز کار خود نیستید میتوانید پاسخگوی تماسهای خود باشید. امکان فوروارد کردن تماس ها در ماکروسافت لینک این قابلیت را برای شما فراهم میکند تا تماس های ورودی خود را به مقصد دیگری ارسال کنید.
Group Chat: یکی از بدیهی ترین امکانات این سرویس امکان چت هماهنگ بین کاربران یک سازمان است.

این سرویس در حال حاضر یکی از قدرتمند ترین سرویس های ارتباطی سازمانی در شبکه های کامپیوتری کوچک و بزرگ محسوب میشود که در صورت راه اندازی صحیح میتواند بسیاری از نیازهای کاربران و مدیران را پاسخگو باشد . گروه مهندسی شبکه پال نت با تیمی مجرب و متخصص در مشاوره و اجرای سرویس های شبکه های کامپیوتری همواره در این امر همراه مدیران برتر بوده است.

 

 

 

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper