بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت

عیب یابی و رفع مشکلات

ارائه طرح جامع بهینه سازی و ارتقا زیرساخت شبکه های کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک سازمانی

به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه Microsoft Lync

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار سیتریکس

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران و خارج

اجاره رک و فضا (Colocation) در دیتاسنتر پال نت و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین فایروال دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش تخصصی شبکه

موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای آموزشی مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزشی مطلوبی را به مشتریان و داوطلبان آزاد ارائه می‌کنیم

اگر در جایی مشغول به فعالیت هستید که بر روی سرور آن قابلیت نمایشگر همیشه روشن Always ON Display راه اندازی شده باشد، احتمال دارد این سناریو که در ادامه به آن خواهیم پرداخت برای شما رخ دهد.

ایجاد قابلیت نمایشگر همیشه روشن بر روی سرور و دردسرهای پس از آن

فرض کنید دو عدد سرور دارید که بر روی آن ها قابلیت Always ON راه اندازی کردید و این ها به صورت Synchronous هستند.

حالا سرور دوم از کار افتاده و عملا سبب شده فایل لاگ شما به شدت رشد نماید.

Always-ON-Display سناریو احتمالی پس از راه اندازی قابلیت Always ON بر روی سرور

اگر در این حالت دستور زیر رو اجرا کنید.

select name,log_reuse_wait_desc from sys.databases

ملاحظه خواهید کرد که در Wait ها نوشته Availability_group. در این حالت اگر شما بیایید دیتابیس را از Availability_Group خارج کنید مشکلی که پیش میاد این است که به شما خطا میدهد که Chain در فایل LOG با MDF همخوانی ندارد و به نظر می آید دیتابیس شما به مشکل خورده و نه می شود از آن Backup تهیه کرد نه دستورات DBCC اجرا نمود و اگر بانک اطلاعاتی را Detach کنید با مشکلات عدیده ای مواجه خواهید شد.

راهکارهای حل مشکلات احتمالی بعد از راه اندازی Always ON

برای حل این مشکل که پس از راه اندازی قابلیت Always ON سرور دوم از کار بیفتد راهکارهای زیر مفید خواهد بود:

راه حل اول اینکه ارتباط سرور دوم را برقرار کنید تا لاگ ها ارسال شده و این مشکل حل شود.

راه حل دوم  تغییر مد Replica از Synchronous به Asynchronous است که سبب میشود این Wait به Log_Backup تبدیل گردد که به راحتی با یک Log Backup مشکل فضای شما حل خواهد شد و مساله ای نخواهید داشت.

اگر اشتباها آمدید دیتابیس را از Availability group حذف کردید راهش این هست که با استفاده از کد زیر:

use Master
Go
ALTER AVAILABILITY GROUP MyAG ADD DATABASE YourDB;  
GO

دیتابیس را سوری به AlwaysON اضافه کنید و مراحل بالا را طی کنید.

نویسنده:

مهندس حمیدرضا صادقیان

تماس با ما

 تهران - مطهری - میرعماد          کوچه دهم - پلاک 14 - واحد 9 
کد پستی 1587813633
کانال تلگرام PalnetGroup@

تلفن:  88173317 021
فکس: 89773396 021

JoomShaper