بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

اگر شما مدیر یک شبکه کامپیوتری باشید مسلما تا کنون تجربه از دست رفتن اطلاعات شبکه خود و عواقب آن را داشته اید. بکاپ گیری از اطلاعات، سرورها و حتی ماشین های مجازی یکی از مهمترین مواردی است که در یک Network باید مورد توجه قرار گیرد. نرم افزارهای قدرتمند بسیاری در این زمینه میتوانند شما را یاری کنند، اما چرا بهترین را انتخاب نکنید؟

Veeam Backup and Replicarion نرم افزاری قدرتمند برای تهیه پشتیبان از اطلاعات شما 

یکی از مواردی که در یک شبکه کامپیوتری برای کاربران و مدیران سازمان ها بسیار حائز اهمیت بوده و تاکید زیادی بر آن دارند، اطمینان خاطر از حفظ و نگهداری اطلاعات و تهیه پشتبان و Backup از این اطلاعات در زمان مناسب و بستری مطمئن است. قانونی به نام 3 2 1 مبنی بر اهمیت حفظ اطلاعات وجود دارد که بر اساس آن باید 3 کپی از اطلاعات خود بر روی حداقل 2 storage متفاوت و 1 کپی بر روی فضای Cloud داشته باشید. این قانون میزان توجه دنیای فناوری اطلاعات را به اهمیت Data نشان می دهد. حال با این تفاسیر مشخص است که یکی از دغدغه های مدیران سازمان ها و مدیران شبکه های کامپیوتری تهیه پشتیبان و گرفتن backup از اطلاعات است.

بکاپ گیری با نرم افزار Veeam Backup راهکاری مطمئن برای حفظ اطلاعات

با این اوصاف بدیهی است که گرفتن Backup یکی از ملزومات شبکه خواهد بود اما نکته قابل توجه نحوه اجرا و پیاده سازی آن است. به طور کلی تمامی نرم افزار های Backup از 3 نوع بکاپ گیری پشتیبانی میکنند:

  1. بکاپ گیری به طور کامل ( Full Backup )
  2. بکاپ گیری تفاضلی (Differential Backup )
  3. بکاپ گیری افزایشی (Incremental Backup )

* Full Backup: در این نوع بکاپ گیری ازماشین مجازی شما به طور کامل بکاپ تهیه شده و تمامی اطلاعات از سکتورهای هارد یا storage شما خوانده شده و در Repository مورد نظر کپی می شود. این نوع بکاپ گیری معمولا نیاز به زمان و فضای زیادی داشته و انعطاف کمتری در اجرای سناریوهای بکاپ گیری دارد.

* Differential Backup: این روش با نام بکاپ گیری تجمعی نیز شناخته می شود. در این روش تنها تغییرات پس از آخرین Full Backp کپی میشود. پس مسلما سرعت بالاتری نسبت به روش قبلی داشته و نیاز به فضای کمتری خواهد داشت.

* Incremental Backup: روش بکاپ گیری افزایشی به این شکل اجرا میشود که تنها از تغییرات اعمال شده پس از آخرین بکاپ، پشتیبان تهیه می شود. برای مثال در صورتی که Full Backup روز جمعه اجرا شده باشد Incremental Backup روز دوشنبه تنها تغییرات جمعه تا دوشنبه را کپی می کند و در صورت اجرا شدن در روز سه شنبه تنها تغییرات دوشنبه تا سه شنبه را به Repository شما منتقل میکند.

نرم افزار Veeam علاوه بر موارد ذکر شده انعطاف بیشتری داشته و روش های متنوعی را مانند Synthetic Full Backup و Active Full Backup را نیز در اختیار مدیران قرار داده است. این نرم افزار با امکان بکاپ گیری از سرورهای و ماشین های مجازی شما، انعطاف در اجرای انواع سناریوهای بکاپ گیری و قدرت در اجرای انواع روشهای بکاپ گیری یکی از برترین نرم افزارها در این زمینه محسوب می شود که بسیاری از سازمان ها در شبکه های کامپیوتری خود از آن استفاده می نمایند. 

پیاده سازی این نرم افزار قدرتمندجهت بکاپ گیری و حفظ اطلاعات ارزشمند یک سازمان، نیازمند شناخت دقیق لایه های Veeam Backup and Replication است. گروه مهدسی شبکه پال نت متخصص در مشاوره ، اجرا و پیاده سازی سرویس های شبکه های کامپیوتری شما را در اجرای هرچه بهتر این نرم افزار یاری خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در این مقاله قصد داریم شما را با نرم افزار بسیار قدرتمند Veeam Backup and Replication آشنا کنیم. این نرم افزار 

 

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper