بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

Troubleshooting و یا عیب یابی در شبکه های کامپیوتری مستلزم شناخت و آگاهی کامل نسب به اصول و به عبارتی الفبای شبکه می باشد. برای مثال جهت شناخت و درک مفاهیم DHCP ،DNS و یا اجرا و پیاده سازی Network در ابعاد بزرگتر نیاز ابتدایی شما شناخت کامل IP است. 

همانطور که می دانید در حال حاضر تقریبا تمامی شبکه های داخلی از IPv4 استفاده می نمایند. مدتهاست که اخبار حذف IPv4 و سوئیچ به ورژن جدید آن یعنی IPv6 را شنیده ایم. اما در عمل مدتها تا اجرا شدن این تغییر عظیم فاصله داریم. پس شاید بهتر باشد در کنار کسب دانش جهت تسلط بر IPv6 ورژن قدیم تر آن را نیز فراموش نکرده و شناخت خود نسبت به آن را افزایش دهیم.

معرفی کامل IPv4 و تشریح بخش های مختلف آن موضوع بسیار مهمی است که تسلط بر آن شما را در مدیریت هر چه بهتر شبکه و گاها در عیب یابی و Troubleshooting یاری می نماید. این موضوع در قالب یک مقاله در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت که به زودی می توانید در بخش مقالات آن را مطالعه نمائید. در این قسمت صرفا به بیان نکته کوتاهی در خصوص کلاس های IP و APIPA بسنده خواهیم کرد. 

APIPA چیست ؟

شاید برای شما نیز بارها پیش آمده باشد در شبکه کامپیوتری خود با سیستمی مواجه شده باشید که در وضعیت آدرس دهی دستی بدون مشکل تحت شبکه فعالیت و ارتباطات آن بدون مشکل برقرار است. اما در همین حال اگر نحوه آدرس دهی آن را تغییر دهید و در وضعیت خودکار قرار دهید IP خارج از رنج شبکه دریافت کرده که بعضا این IP شبیه به 169.254.12.23 خواهد بود.  
جالب است بدانید این اتفاق زمانی رخ می دهد که سیستم شبکه را تشخیص داده و در شبکه حضور دارد اما بنا به دلایلی امکان برقرای ارتباط با سرویس ارائه IP که در شبکه فعال است (DHCP) ندارد. در این وضعیت راهکاری که مایکروسافت در نظر گرفته است، ارائه یک IP رزرو به این سیستم خواهد بود تا زمانی که ارتباط بین آن و سرویس دهنده برقرار شود. این IP را APIPA IP می نامند.

عیب یابی و Troubleshooting به کمک الفبای شبکه های کامپیوتری

APIPA یک IP از کلاس B و مابین 169.254.0.0 الی 169.254.255.255 خواهد بود که به صورت Randome به سیستم تعلق می گیرد. با توجه به اینکه امکان خطا در این سیستم وجود دارد Client پس از دریافت IP مقدار آن را در قالب یک پیام  Broadcast در شبکه انتشار می دهد تا در صورت تخصیص آن به سیستم دیگر نتیجه آن در پاسخ این پیام  مشخص گردد. اگر Client پاسخی دریافت نکرد IP مورد نظر را بر روی کارت شبکه خود تنظیم می کند، در غیر اینصورت و مشخص شدن استفاده IP توسط سیستم دیگر، IP دیگری به این Client تعلق می گیرد.
نکته دیگر در خصوص APIPA موقت بودن آن است. کلاینت هر 5 دقیقه یکبار برای برقراری ارتباط با DHCP درخواست خود را ارسال می کند و در صورت دریافت پاسخ و تخصیص IP تحت شبکه IP  قبلی از بین خواهد رفت.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper