بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

تهیه ی بکاپ Backup و پشتیبان از اطلاعات و Data در یک سازمان بسیار حائز اهمیت است. با توجه به حملات ویروسی و باج افزاها نیاز است تا با نرم افزاری مانند Veeam Backup همواره از ماشین های مجازی (Virtual Machine) در یک شبکه که شامل سرویس هایی چون Mail server، فایل سرور File serrver، سرویس های ارتباطی مانند اسکایپ Skype و ... می باشد بکاپ تهیه شود.

کنترل سرعت و پهنای باند در انتقال اطلاعات

همانطور که می دانید تهیه بکاپ همواره از مهمترین بخش های یک شبکه و سازمان محسوب شده است. در هر Network با توجه به میزان تغییرات اطلاعات و Data در هر واحد زمان، درجه اهمیت تهیه Backup تغییر می کند اما این غیر ممکن است که احساس نیازی به این سرویس نباشد. یکی از نرم افزار های قدرتمند و به نام در تهیه بکاپ از ماشین های مجازی نرم افزار Veeam Backup and Replication است. این نرم افزار دارای Component ها و قابلیت های بسیاری است که هر یک بسته به نوع خود برخی از نیاز های شما را برطرف خواهد کرد. در این مقاله اختصاصا به معرفی یکی از این کامپوننت ها به نام WAN Acceleration خواهیم پرداخت.

WAN Acceleration(شتاب در WAN)

در نظر بگیرید شما دارای شعباتی در نقاط مختلف کشور هستید و برای ارتباط این شعبات از شبکه WAN استفاده می کنید. حال در نظر بگیرید ساختار Backup Server شما به نوعی طراحی شده است که Repository هر شهر در شهر دیگری قرار گیرد. به طور مثال اطلاعات سرور های موجود در شهر تهران به یک SAN Storage در اهواز و اطلاعات شهر اهواز نیز به یک هارد اکسترنال در تهران منتقل شود.(انتقال و نگهداری اطلاعات به نقطه جغرافیایی دیگر غیر از محل استقرار سرورها جهت حفظ امنیت اطلاعات انجام می گیرد) با توجه به مکانیزم تهیه بکاپ مسلما برخی اطلاعات که در بازه های بکاپ گیری از آنها کپی برداری می شود تکراری خواهند بود. حال در نظر داشته باشید که در پهنای باند در اختیار مابین تهران و اهواز چه حجمی از اطلاعات در حال تبادل خواهد بود!

بهینه سازی انتقال اطلاعات در Veeam Backup

نرم افزار Veeam به منظور رفع این مشکل و استفاده بهینه از پهنای باند و همچنین افزایش سرعت انتقال اطلاعات، از تکنولوژی و قابلیت WAN Acceleration در نسخه های جدید خود استفاده کرده است. به کمک WAN Acceleration یا به اختصار WA شما خواهید توانست اطلاعات بهینه را به مقصد منتقل کنید.

عملکرد این سرویس به این شکل است که در دو نقطه، یکی بعد از Backup Proxy در محل استقرار ماشین مجازی و دیگری قبل از Backup repository در محل ذخیره سازی بکاپ قرار می گیرد. زمانی که اطلاعات آماده ارسال هستند WA آنها را بررسی کرده و تنها در صورت غیرتکراری بودن مجوز ارسال را صادر می کند. در صورتی که در بسته های ارسالی بسته های تکراری مشاهده شود، به WA در مقصد اطلاع داده می شود تا با استفاده از قابلیت Index گذاری در Veeam از اطلاعات قبلی اسنفاده کند. عملکرد این قابلیت به این شکل کمک خواهد کرد تا حجم ارسال اطلاعات از مبدا به مقصد به میزان چشمگیری کاهش یافته و در نتیجه سرعت ارسال و انتقال افزایش یابد.   

پیاده سازی سرویس های بکاپ من جمله Veeam Backup and Replication که از قدرتمند ترین ها به حساب می آید نیازمند دانش لازم بوده تا بتواند نتیجه مطلوب و مورد اطمینانی را حاصل شود. گروه مهندسی شبکه پال نت، با در اختیار داشتن دانش روز و گروهی متخصص در حوزه IT شما را در اجرا و پیاده سازی سرویس هایی همچون Veeam Backup همراهی خواهد کرد.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper