بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

عقد قراردادهای مشاوره و ارائه تضامین در پروژه های فناوری اطلاعات و IT علی الخصوص در شبکه های کامپیوتری و سرویسهای Enterprise، گاها با توجه به مبالغ آنها نیازمند به حضور وکیل و یا کسب دانش حقوقی در خصوص این نوع قرارداد و توافق نامه های NDA خواهد بود. توجه به این امر برای افرادی که در سطح مشاوره در حوزه Network مشغول به فعالیت هستند بسیار حائز اهمیت است. 

آیا ارائه تضمین به منظور عقد قرارداد مشاوره ضروری است؟

با توجه به سوالات متدوال در خصوص عقد قراردادهای مشاوره و اجرای پروژه های IT، تصمیم بر آن گرفتیم در این بخش به برخی از آنها پاسخگو باشیم. 

پرسش: در پیش نویس قراردادی که جهت ارائه مشاوره قرار است عقد شود مبلغ 600 میلیون تومان با عنوان "تضامین مشاوره"  قید شده است. آیا بنده ملزم به ارائه این تضمین هستم؟ طی چه محاسبه ای این مبلغ به دست آمده است؟

عقد قرارداد و ارائه تضامین امور مشاوره ای در حوزه IT

پاسخ: در خصوص تضامین مشاوره باید گفت بله، شما طبق توافق با طرف مقابل قرارداد می بایست وجهی بدین منظور ارائه دهید(در قالب های معمول ضمانت). این مبلغ عرفاً برابر خواهد بود با دو برابر مبلغ اصل قرارداد و یا برابر با آن. همانطور که مطرح شد این مبلغ بر اساس توافق طرفین مشخص می گردد و ماده یا تبصره ای بدین منظور در قوانین مربوطه مطرح نشده است.

پرسش: ماهیت NDA چیست و آیا سرپیچی از آن جرم قانونی محسوب می شود؟

پاسخ: NDA که مخفف عبارت Non-disclosure agreement است در واقع یک قرارداد و یا توافقنامه رسمی فیمابین طرفین یک قرارداد است به منظور حفظ محرمانگی اطلاعات موجود اعم از: نتایج علمی تحقیقات، داده ها، اطلاعات امنیتی، دانش، اطلاعات ورود به نرم افزارها و سرورها، طرح ها و پیشنهادات علمی و هر آنچه که برای یک طرف قرارداد ماهیت اقتصادی، تجربی و یا علمی داشته باشد. با توجه به نظرات حقوقدانان در این خصوص نمی توان NDA را یک قرارداد دانست بلکه در تعریف دقیق تر، آن را یک توافقنامه معرفی می کنند که با توجه به مفاد آن که مربوط به حفظ اسرار یکی از طرفین می باشد و  ماده یک جرائم محرمانگی داده‌های پلیس فتا که عدم این امر را جرم قانونی اعلام نموده و مطابق با آن جریمه نقدی و حبس در نظر گرفته است، می توان به نوعی سرپیچی از این توافقنامه را یک جرم تلقی نمود.

نکته: NDA می تواند در قالب یک قرارداد مجزا و یا به عنوان یک بند در قرارداد اصلی شما قید شود.

پرسش: مدیران مجموعه ای طی قرارداد از من خواسته اند تمامی پسوردها را در اختیارشان قرار دهم. در صورت برملا شدن پسوردها توسط یکی از افراد و یا حتی مدیر IT  مجموعه، مشکل قانونی برای بنده رخ خواهد داد؟

پاسخ: با توجه به اینکه پسوردهای امنیتی مجموعه در اختیار شما قرار گرفته است شاید بهتر باشد عنوان قرارداد مشاوره را حذف و از عنوان پیمانکاری بدین منظور استفاده نمائیم. شما به عنوان پیمانکار مجموعه موظف هستید تمامی اطلاعات را مستند و در اختیار مدیران ارشد قرار دهید. از آنجایی که فرموده اید این سازمان یا مجموعه دارای یک مدیر IT دیگر نیز می باشد که احتمالا ایشان مستقر در مجموعه هستند، در صورت افشا شدن اطلاعات امنیتی، کارفرما  می بایست طی مراحل قانونی نسبت به اثبات اینکه کدام پیمانکار مسئول افشا شدن اطلاعات است اقدام نماید. شما باید در قرارداد خود به دنبال بندی با عنوان جرائم و اثبات قصور باشید تا بر اساس آن تشخیص دهید نحوه رفتار قرارداد در مقابل چنین اتفاقی چه خواهد بود.

در اصطلاحی عامیانه بیان می شود "قرارداد برای روز دعواست"! بهتر است در عقد قراردادهای خود توجه نموده و تمام بندهای آن را با دقت بالا بارها و بارها مطالعه نمائید تا در صورت بروز هر گونه مشکل امکان مقابله با آن را داشته باشید. البته که در صورت رعایت تمامی قوانین و رفتار بر اساس اصول اخلاق کاری مشکلی رخ نخواهد داد.

 

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper