بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

این روزها نام Pfsense به عنوان یک فایروال قدرتمند که به صورت رایگان و Open Source ارائه می شود، بر سر زبانهاست. اما آیا می توان پی اف سنس را تنها یک فایروال نامید؟ خیر! توانایی ها و قابلیت های این Firewall در حوزه های مختلف اعم از کنترل و مدیریت پهنای باند اینترنت مصرفی کاربران، آن را تبدیل به یک سامانه جامع مدیریتی تبدیل کرده است. 

ارائه بهترین راهکار به منظور کنترل و مدیریت پهنای باند اینترنت 

نظارت و مدیریت اینترنت سازمانها و اداره جات باعث بالا رفتن راندمان کاری کاربران و نیز ایجاد امنیت در شبکه مورد استفاده در آن اداره و یا سازمان می باشد. این نوع نظارت و مدیریت به دو صورت قابل ارائه است. روش اول بصورت از پیش نصب شده و آماده بر روی سخت افزار خاص خودش، Appliacne سخت افزاری قابل ارائه است که مشتری علاوه بر هزینه راهکار قیمت این دستگاه یا Appliance  را هم می پردازد و شیوه دوم که به لحاظ قیمت ارزان تر است مشتری فقط هزینه راهکار را می پردازد و این راهکار بر روی یک سیستم کامپیوتری که مشتری در اختیار قرار می دهد نصب و راه اندازی می گردد. در لغت نامه اصطلاحات IT  به این سیستم ها فایروال Firewall می گویند و گاهی از UTM  فایروال هم برای معرفی این سامانه ها استفاده می شود.

 هزینه ارزان تر راهکار نسبت به موارد مشابه، امکانات کامل، راهبری ساده سیستم و گزارش دهی های پیشرفته و کاربردی از ویژگی های این سامانه مدیریتی می باشد.

 ارائه بهترین راهکار به منظور کنترل و مدیریت پهنای باند اینترنت

PFsense شیوه ای نوین و رایگان

بر اساس تعاریف انجام شده، نیاز به پلتفرمی که بتواند بستری به منظور ارائه این راهکار باشد کاملا محسوس است. بستری که کاربر به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و آنچه نیاز دارد را در آن بیابد. شاید روش های بسیاری باشند که بتوان از آن ها به این منظور استفاده کرد اما نکاتی که انتخاب ما را مستثنی می کند، بستر امن، رایگان و منبع باز بودن آن است.

Pfsense مجموعه ای کامل از امکانات است که می تواند به عنوان راهکار مدیریت و کنترل پهنای باند اینترنت و کاربران مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله قصد داریم شما را با آنچه باید از Pfsense بدانید آشنا کنیم. البته این موارد را می توان قسمت بسیار کوچکی از امکانات شگفت انگیز این مجموعه رایگان و Open Source دانست.

PFsense چیست؟

PFsense در واقع یک فایروال و یا UTM منبع باز و Open Source است که به عنوان راهکار جامع مدیریت یکپارچه تهدیدات و همچنین مدیریت متمرکز پهنای باند اینترنت و شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. این فایروال در سال 2004 توسط کریس بیچلر و اسکات اولریک مبتنی بر سیستم عامل امنیتی و قدرتمند FreeBSD طراحی و توزیع شد.

این فایروال رایگان و قدرتمند توانسته با توانایی های خود در مقابل رقیبان سرسختی مانند Juniper و Cisco ASA بایستد و در لیست مدعیان امنیت و فایروال قرار گیرد. رایگان و منبع باز بودن PFsense یکی از بارزترین خصوصیات آن محسوب می شود که موجب گشته بسیاری از کاربران متوجه آن شده و در زمره طرفداران آن قرار بگیرند.

از دیگر خصوصیات این سامانه قدرتمند می توان به محیط کاربر پسند و WEBGUI آن اشاره کرد. Pfsense علاوه بر اینکه امکان مدیریت از طریق Shell و SSH را به شما ارائه می دهد، دارای محیطی گرافیکی و userfrendlyمی باشد که اعمال تغییرات، تنظیمات و گزارشگیری را بسیار آسان می کند.

 PFsense شیوه ای نوین و رایگان

پی اف سنس با استفاده از بسته های نرم افزاری مبتنی بر لینوکس و Opensource، امکانات امنیتی، گزاشگیری و مدیریتی بسیار جذابی را در شبکه شما فراهم و در اختیار شما قرار می دهد.

امکان ارائه گزارشات قدرتمند از عملکرد کاربران، وب سایت های بازدید شده، پهنای باند مصرفی، گراف های آنلاین و Live و بسیاری دیگر از امکانات گزارشی موجب گشته تا این راهکار مدیریتی در لیست گزینه های مطرح و پر طرفدار جهان قرار گیرد.

پی اف سنس یک راهکار کنترل و مدیریت پهنای باند و همچنین یک ابزار امنیتی قدرتمند و مبتنی بر آخرین دستاوردهای Security است که Network را تبدیل به یک شبکه کنترل شده و امن خواهد کرد. شاید بهتر باشد به منظور شناخت بیشتر و درک بهتر عملکرد این Firewall و دلایل انتخاب آن به عنوان بهترین راهکار کنترل و مدیریت پهنای باند، به بارزترین خصوصیات آن و به نوعی نقاط تمایز آن با دیگر نمونه های قدرتمند توجه بیشتری داشته باشیم.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper