بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

آیا می دانید تفاوت ویندوز کلاینت Client با ویندوز سرور مایکروسافت Microsoft Windows Server چیست؟ سیستم عاملهای کاربر با سرور چه فرقی دارد؟ نقش سیستم عامل ها به عنوان سرویس دهنده و سرویس گیرنده است که فرق بین شان را مشخص می کند.

مایکروسافت دو نسخه کلی از ویندوز دارد:

ویندوز کلاینت

سیستم عامل کلاینتی ویندوز که در واقع یک سرویس گیرنده می باشد مثل ویندوز یا انواع لینوکس یا مک‌، آی او‌اس که با هدف استفاده‌های اداری، شخصی، مرور وب و …طراحی و بهینه‌ سازی شده‌اند و کارکرد ساده ای دارند.

ویندوز سرور

ویندوز سرور با هدف ارائه سرویس به کاربران تحت شبکه و مدیریت شبکه های کامپیوتری به صورت متمرکز و با بی نهایت سیستم طراحی شده است سرویس های مانند DHCP و DNS ، IIS ، VPN، NAT، File and Folder Sharing، Active Directory و ...

در سازمان ها برای کامپیوتر مرکزی از ویندوز سرور و برای کاربران از ویندوز های کلاینتی مانند windows :XP ,7 ,8,10 استفاده می کنند.

آیا می دانید تفاوت ویندوز کلاینت Client با ویندوز سرور مایکروسافت Microsoft Windows Server چیست؟ سیستم عاملهای کاربر با سرور چه فرقی دارد؟ نقش سیستم عامل ها به عنوان سرویس دهنده و سرویس گیرنده است که فرق بین شان را مشخص می کند.

ویندوز سرور های 2008 ،2012 ، 2016، 2019 مایکروسافت

مایکروسافت تاریخی که آخرین نسخه بروزرسانی را برای یک ویندوز سرور منتشر می کند، به عنوان تاریخ پایان پشتیبانی شناخته می شود و پس از گذشت این تاریخ، نسخه منسوخ OS هدف ساده تری برای بدافزار خواهد بود، زیرا دیگر به روزرسانی های امنیتی را دریافت نمی کند و بنابراین در مقابل سوء استفاده های جدیدتر آسیب پذیر است.

سیستم عامل های مایکروسافت به طور معمول حداقل برای 10 سال پشتیبانی می شوند. به عنوان مثال، ویندوز سرور محبوب 2003 در آوریل 2003 راه اندازی شد و پشتیبانی گسترده در سال 2015 به پایان رسید. پشتیبانی برای ویندوز سرور 2008 R2 قرار بود در ژانویه سال 2020 به پایان برسد و ویندوز سرور 2012 R2 حداقل به روز رسانی های خود را تا اکتبر 2023ادامه خواهد داد. بنابراین سازمانها باید به خاطر امنیت از نسخه های جدیدتر ویندوز سرور استفاده کنند.

هر نسخه جدید Microsoft Windows Server عملکرد و قابلیت های جدیدی را معرفی می کند.به عنوان مثال مجازی سازی Hyper-V ، Server Core  BitLocker در ویندوز سرور 2008 معرفی شدند و ویندوز کانتینرها و نانو سرور در ویندوز سرور 2016 معرفی شدند.

انواع نسخه ها در ویندوز سرور مایکروسافت

هر نسخه جدید Microsoft Windows Server عملکرد و قابلیت های جدیدی را معرفی می کند.به عنوان مثال مجازی سازی Hyper-V ، Server Core  BitLocker در ویندوز سرور 2008 معرفی شدند و ویندوز کانتینرها و نانو سرور در ویندوز سرور 2016 معرفی شدند.

Foundation یک سیستم عامل سرور عمومی است که برای سرورهای کم مصرف مناسب است و این سیستم عامل تنها از یک پردازنده و 32 گیگابایت رم پشتیبانی می کند. این  نسخه که در ویندوز سرور 2016 در دسترس نیست نیز به 15 کاربر محدود است و این نسخه را فقط برای دفاتر بسیار کوچک مناسب می کند فقط از طریق OEM ها موجود است، به طور معمول به این معنی است که در کامپیوترهایی که از شرکتهایی مانند Dell و HPE خریداری می کنید از قبل نصب شده است.

نسخه Essentials ویندوز سرور حداکثر 25 کاربر و 50 دستگاه را پشتیبانی می کند که آن را در دفاتر کوچک محدود می کند. Essentials از سخت افزار قدرتمندتر با حداکثر 64 گیگابایت رم و دو پردازنده پشتیبانی میکند. برخلاف سایر نسخه های Windows Server ، Essentials با سرویس هایی مانند Active Directory ، DNS ، File Services ، IIS و دسک تاپ از راه دور تنظیم شده است و این امر برای سازمان هایی با پهنای باند محدود یا کارکنان IT با تجربه کمتری مناسب می باشد.

 در نسخه Standard حداکثر 4 ترابایت رم را پشتیبانی می کند و دو پردازنده را تحت پوشش قرار می دهد. این نسخه به شما امکان می دهد تا از Hyper-V استفاده کنید تا حداکثر دو نمونه ماشین مجازی پیاده سازی کنید.

Datacenter جامع ترین نسخه از خانواده مایکروسافت و گرانترین نسخه ویندوز سرور است. ویندوز سرور 2012 R2 دیتاسنتر تقریبا با نسخه استاندارد یکسان است با Datacenter می توانید تعداد نامحدودی ماشین مجازی را بر روی یک سیستم دو پردازنده اجرا کنید. این تفاوت کوچک تأثیر بزرگی دارد، زیرا ممکن است شرکت ها با اجرای ده ها نمونه از سیستم عامل بر روی یک سرور واحد، صرفه جویی زیادی را انجام دهند.

سرور core برای اولین بار با ویندوز 2008 معرفی شده است، محیط کاربری این سرور به صورت گرافیکی نمی باشد و می توان آن را فقط از طریق Command Line یا Powershell مدیریت کرد.

ویندوز سرور 2016 قابلیت جدید Nano server را ارائه داد که یک سرور از راه دور می باشد و برای ابرهای خصوصی و دیتابیس ها بهینه شده است. شبیه به ویندوز سرور core است ، اما به طور قابل توجهی سبک تر و فقط از برنامه ها، ابزارهای 64 بیتی پشتیبانی می کند. هارد بسیار کمتری را به خود اختصاص می دهد و سریعتر تنظیم می شود. گزینه نصب Nano Server برای نسخه های استاندارد و دیتاسنتر ویندوز سرور 2016 در دسترس است، در نسخه نانو محیط گرافیکی GUI ندارد و تنها از راه دور به صورت ریموت پاورشل قابل کنترل می باشد.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper