بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

اسم منتخب به عنوان یکی از مخربترین بدافزاری است که از بین ویروس ها، باج افزارها و نرم افزارهای جاسوسی شناخته شده است. اصولاً بد افزار ها شامل کد هایی هستند که توسط حمله کنندگان سایبری ساخته می شود که به صورتی طراحی شده اند تا بتوانند خسارات وسیعی به داده ها و سیستم ها و یا به منظور دسترسی غیر مجاز به یک شبکه را بدهند. غریب به اتفاق بدافزارها به صورت یک لینک و یا یک فایل از طریق ایمیل وارد شبکه می شوند که به محض کلیک کاربران بر روی لینک فعال می شوند.

بدافزار

به عنوان یک تهدید از اوایل دهه هزار و نهصد هفتاد میلادی با نام Creeper به عنوان یک ویروس برای اولین بار ظاهر شد. از آن موقع به بعد، صدها هزار نفر در شبکه توسط این بدافزارها مورد حمله واقع شده اند که همگی با هدف ایجاد بیشترین اختلال و خسارت بوده است.

بد افزار ها شامل کد هایی هستند که توسط حمله کنندگان سایبری ساخته می شود که به صورتی طراحی شده اند تا بتوانند خسارات وسیعی به داده ها و سیستم ها و یا به منظور دسترسی غیر مجاز به یک شبکه را بدهند

این بد افزار به عنوان یک بدافزار مخرب شناخته شده است، به عبارت دیگر malware بدافزاری با هدف آسیب رساندن به دستگاه ها، سرقت اطلاعات و به طور کلی ایجاد خرابکاری نوشته شده است. ویروس ها، تروجان ها، جاسوس افزار ها و باج افزار ها از این جمله انواع بدافزارها هستند.

بدافزار چگونه کار می کند؟

بدافزار ها کار خود را به چند طریق مختلف انجام می دهند. از تقاضای باج به خاطر سرقت اطلاعات شخصی افراد تا روشهای پیچیده تر که توسط مجرمان سایبری انجام می شوند. در ادامه لیستی از برخی از انواع رایج malware توضیح داده می شود.

انواع بدافزار ها:

ویروس:

رایجترین نوع بدافزار ها ویروس ها هستند که با چسباندن خودشان به یک کد پاک وارد سیستم می شوند و منتظر می مانند تا کاربر فرایند خودکار برای اجرای آن برنامه پاک انجام دهد تا از آن طریق سیستم را آلوده کنند. مانند ویروس بیولوژیکی به سرعت پخش و گسترده می شوند و باعث آسیب رساندن به عملکرد اصلی سیستم ها و خراب شدن پوشه ها و قفل کردن کاربران و کامپیوتر آنها می شوند، معمولا آنها در برنامه های اجرایی فعالیت دارند (پسوند exe).

کرم ها (Worms):

با ساختاری شبیه کرم خود ابتدا یک سیستم را آلوده و با اتصال به سایر سیستم های شبکه، مانند کرم خود را بافته و شبکه را به سرعت آلوده می کنند.

نرم افزارهای جاسوسی (Spyware):

این نرم افزارها همانطور که از نامشان مشخص است، به منظور جاسوسی از فعالیت های انجام شده توسط کاربران طراحی شده اند، با مخفی شدن در رایانه، بدون اطلاع کاربر، اطلاعاتی مانند جزییات کارت اعتباری، رمزها و سایر اطلاعات حساس کاربران را جمع آوری می کنند.

 

تروجان ها (Trojans):

مانند سربازان یونانی در یک اسب غول پیکر مخفی شده و حمله میکنند، این بدافزار در درون یک نرم‌افزار قانونی خود رو پنهان می کند، مخفیانه عمل کرده و بعد از ورود به پشت لایه های امنیتی، تخریب سیستم را آغاز می کند.

باج افزار (Ransomware):

همچنین با عنوان ترس افزار نیز شناخته می شود که دارای قیمت زیادی می باشد. با استفاده از قفل کردن شبکه ها و کاربران تا زمان پرداخت باج، به بسته بودن آن ادامه می دهد. امروزه بسیاری از سازمان های جهان توسط این باج افزار ها مجبور به پرداخت هزینه های سنگینی شده اند.

Adware :

اگرچه ماهیتا همیشه مخرب نیست، نرم افزاری تبلیغاتی تهاجمی است که می تواند امنیت شما را به منظور ارائه تبلیغات به شما تهدید کند و باعث ورود راحت تر دیگر بدافزارها به سیستم شما شود.

بد افزار ها اغلب توسط هکر ها ساخته می شوند، معمولاً آنها فقط با انتشار یک بد افزار یا فروش آن به دنبال کسب در آمد هستند. با این حال دلایل دیگری هم برای ساخت یک بد افزار وجود دارد که می توان ابزاری برای اعلام اعتراض و یا راهی برای تست امنیت شبکه و یا حتی به عنوان سلاح جنگی بین دولت ها مورد استفاده قرار گیرد.

 

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper