بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

آسیب پذیری بحرانی در سرویس DNS ویندوز روی تمامی نسخه‌های ویندوز اعم از سرور، دسکتاپ، ویندوز XP تا ویندوز 10 کشف شده است که این آسیب‌ پذیری یک مشکل بحرانی روی سرویس DNS به شمار می رود که روی یک کتابخانه از ویندوز به نام crypt32.dll که گواهینامه‌ها و مسائل مربوط رمزنگاری را بر عهده دارد و کارکرد مهم آن احراز هویت، حفاظت داده‌های حساس در مرورگرهای ویندوزی و … است کشف شده است. 

 

آسیب پذیری بحرانی در سرویس DNS ویندوز روی تمامی نسخه‌های ویندوز اعم از سرور، دسکتاپ، ویندوز XP تا ویندوز 10 کشف شده است که این آسیب‌ پذیری یک مشکل بحرانی روی سرویس DNS به شمار می رود که روی یک کتابخانه از ویندوز به نام crypt32.dll که گواهینامه‌ها و مسائل مربوط رمزنگاری را بر عهده دارد و کارکرد مهم آن احراز هویت، حفاظت داده‌های حساس در مرورگرهای ویندوزی و … است کشف شده است.

آسیب پذیری بحرانی DNS روی تایید اعتبار و عملکرد های ویندوز

این آسیب پذیری حتی TLS ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و این به آن معناست که هر دولت یا مهاجم و هکر سازمان یافته ‌ای می‌تواند دست به جعل گواهینامه SSL زده و ترافیک رد و بدل شده را بخواند و حتی اگر وب ‌سایت مزبور از پروتکل HTTPS استفاده نماید، این آسیب پذیری بحرانی در DNS می تواند روی تعداد زیادی از عملکرد های ویندوز را تحت الشعاع قرار دهد. از جمله سرویس های تایید اعتبار در سیستم عامل های ویندوز مبتنی بر دسکتاپ یا سرور، یا امنیت اطلاعات حساس ذخیره شده توسط مرورگر های ویندوزی و حتی پدیدار شدن مشکل های بحرانی DNS روی تعداد زیادی از نرم افزار ها و ابزار های شخص ثالث تحت ویندوز اثر خود را می گذارد و باعث می شود که آنها در خطر سو استفاده از این آسیب پذیری باشند.

آنچه را که در مورد این آسیب پذیری بحرانی DNS باید بدانیم

این آسیب پذیری به مدت 17 سال وجود داشته و توسط محققان Check Point کشف شده است. تمامی Windowsهای Server از نسخه 2003 تا 2019 این آسیب پذیری را دارند. همانطور که انتظار می رفت ، مایکروسافت نقص اساسی در ویندوز را آشکار کرد که بر کتابخانه رمزنگاری ویندوز 10 تأثیر گذاشت. با این حال ، به روزرسانی هایی صادر شده است که این مشکل را که مخصوص Windows 10 و Windows Server است، برطرف می کنند.
این آسیب پذیری این قابلیت را دارد که مهاجمان با ساختن یک Worm تعداد بسیار زیادی سازمان را مورد هدف قرار داده و به شبکه آنها نفوذ کنند. فرد مهاجم با نفوذ به یک سیستم می تواند مجددا از این آسیب پذیری استفاده کرده و به سیستم های پشت آن نفوذ کند. لذا سیستم هایی هم که مستقیما به اینترنت وصل نیستند می توانند مورد حمله گسترده قرار بگیرند.
این Worm می تواند به گونه ای طراحی شود که ظرف چند دقیقه به یک کامپیوتر نفوذ کند و از آنجا به هزاران کامپیوتر دیگر نفوذ کرده و به همین ترتیب در مدت کوتاهی میلیون ها کامپیوتر را در سراسر دنیا تحت تاثیر خود قرار دهد.

آسیب پذیری بحرانی در سرویس DNS ویندوز روی تمامی نسخه‌های ویندوز اعم از سرور، دسکتاپ، ویندوز XP تا ویندوز 10 کشف شده است که این آسیب‌ پذیری یک مشکل بحرانی روی سرویس DNS به شمار می رود که روی یک کتابخانه از ویندوز به نام crypt32.dll که گواهینامه‌ها و مسائل مربوط رمزنگاری را بر عهده دارد و کارکرد مهم آن احراز هویت، حفاظت داده‌های حساس در مرورگرهای ویندوزی و … است کشف شده است.

 

توصیه ها و راه کارها برای حل مشکل این آسیب پذیری

مایکروسافت توصیه و راه کارهایی برای حل مشکل بحرانی آسیب پذیری DNS توصیه کرده که Patch های مربوط به آسیب پذیری DNS موجود می باشد و حتما کاربرین باید در اولین فرصت ممکن این Patch ها را نصب کنند.
حتی اگر DNS Server شما به اینترنت وصل نباشد فرد مهاجم می تواند با ارسال یک Email به یکی از کاربران سازمان که حاوی یک لینک با DNS Query مخرب است باعث شود که DNS Server سازمان Crash کند. در لینک زیر Patch هایی برای مرتفع سازی این آسیب پذیری ارائه شده است، که گروهی از کارشناسین و متخصصین گروه پال نت با بررسی دقیق این موضوع به تمامی کاربران توصیه می کنند که با مراجعه به این لینک اقدام به نصب این Patch نمایید.

https://portal.msrc.microsoft.com/en-us/security-guidance/releasenotedetail/2020-Jan

 

 

 

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper