تیم پشتیبانی کهن شبکه پارسیان، بر پایه علم، تجربیات و دانش کارشناسان خود خدماتی همچون پشتیبانی صفر تا صد شبکه، بکاپ گیری از سرور ها و سرویس های موجود روی آنها، پشتیبانی از ایستگاه های کاری، نگهداری از تجهیزات شبکه، خدمات مشاوره آی تی، مدیریت در زیر ساخت شبکه و امنیت آن، بخش تعمیرات و نگهداری از سرورها، پشتیبان گیری از دیتا ها را ارائه می دهد.
راه کارهای ارائه خدمات پشتیبانی شبکه
در بخش پشتیبانی شبکه، در ابتدای کار درخواست پشتیبانی مشکل بوجود آمده از سمت کاربران در هر قسمتی از سازمان ها و شرکت ها به تیم پشتیبانی خدمات شبکه ارسال می گردد، سپس این درخواستها توسط گروه پشتیبانی شبکه مورد بررسی قرار می گیرد. کارشناسان ما در این قسمت راه کارهای مفید را برای حل مشکل کاربر مربوطه به شکل تلفنی و یا با ریموت از راه دور انجام می پذیرد، اگر مشکل پیش آمده حل نشد این درخواست به مدیریت پشتیبانی شبکه ارجاء داده می شود. حال مدیر پشتیبانی در مرحله آخر با توجه به نوع مشکل پیش آمده و با بررسی جوانب و نوع آن متخصص و کارشناس فنی را به شرکت یا سازمان مربوطه ارجاع می دهد و مشکل مربوطه را رفع می نمایند. این موارد از صفر تا صد مشکلات و خدمات ارائه شده در سیستم تیکتینگ چه از سمت یوزر و چه از سمت مدیر پشتیبانی و کارشناسان اعزام شده مرحله به مرحله ثبت می شود. عکس ذیل کاملا مراحل ارائه خدمات صفر تا صد پشتیبانی شبکه را بازگو می کند.
پشتيباني نرم افزاری شبکه
نگهداری سرورهای اداری
آپدیت سیستم عامل یوزر ها
سرویس ها و نرم افزارهای مانیتورینگ
به روز رسانی تمامی ویندوزهای سرور
نگهداری و به روز رسانی آنتی ویروس ها
به روز رسانی نرم افزارهای موجود در شبکه
مراقبت و پشتیبانی از سرویس های روی شبکه
پشتیبانی از دیواره های آتش و سیستم های امنیتی
پشتيباني سخت افزاری شبکه
نگهداری از رک ها
مراقبت از کابل کشی
نگهداری از نود های شبکه
نگهداری سخت افزاری از Server ها
نگهداری سخت افزاری از Router ها
پشتیبانی و نگهداری از تجهیزات اداری
پشتیبانی از فایروال های سخت افزاری و بررسی مکرر آنها
انواع روش های پشتیبانی
پشتیبانی به شکل ریموت از راه دور و یا به صورت تماس تلفنی
ارائه خدمات به صورت ماهیانه یا چند بار در ماه
امکان وجود نیروی حضوری در مجموعه
پشتیبانی به صورت روتین و هر روز
پشتیبانی به شکل هفتگی
قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه
نگهداری و خدمات پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری به طرق مختلفی ارائه می گردد، قرارداد خدمات پشتیبانی شبکه طبق شکل کار و در خواست مشتریان منعقد می گردد. نوع قرارداد در گرو بزرگی و کوچکی مجموعه ها، نحوه پیاده سازی، نسبت به تعداد کارشناسان ما و تایم های حضور در آن مجموعه مشخص می شود. احتمالا سازمان ها به نیرو هایی که همیشه در مجموعه حضور داشته باشند نیاز پیدا می کند. برای شرکت های کوچکتر ولی بازهم نسبت به نیاز به صورت هفتگی و یا حتی در هر ماه کارشناس اعزام می شود که باز هم بسته به نیاز مشتریان و درخواست های مشتریان قابل مذاکره خواهد بود، در این نوع قرارداد ها وجود تنوع در خدمات و آپشن های قابل تغییر باعث می شود با توجه به اندازه این سرویس دهی، مشتریان هزینه پرداخت نمایند.