بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

ارائه خدمات و راهکار هایی به منظور تهیه بکاپ از اطلاعات سرور پروسه ای بسیار مهم و در عین حال وقت گیر نیز می باشد. لازم به ذکر است که بگوییم یک بکاپ حدودا قادر است که تا مقدار نسبتا زیادی یک دیوایس از شبکه خارج شده را تا حد قابل قبولی برای سرویس دهی دوباره به شبکه برگرداند پس می توان گفت همین بحث تا اندازه قابل توجهی برای یک شبکه امری حیاتی و ضروری می باشد.

 

ارائه خدمات و راهکار هایی به منظور تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات سرور پروسه ای بسیار مهم و در عین حال وقت گیر نیز می باشد. لازم به ذکر است که بگوییم یک بکاپ حدودا قادر است که تا مقدار نسبتا زیادی یک دیوایس از شبکه خارج شده را تا حد قابل قبولی برای سرویس دهی دوباره به شبکه برگرداند پس می توان گفت همین بحث تا اندازه قابل توجهی برای یک شبکه امری حیاتی و ضروری می باشد.

پشتیبان گیری یا همان بکاپ گیری یا بکاپ گیری از اطلاعات در شبکه از پر اهمیت ترین وظیفه های ادمین شبکه می باشد. برای تهیه نسخه پشتیبان از کلاینت های شبکه، سرور ها، اکتیو دایرکتوری فایل ها و از این قبیل موارد راه ها و راهکار های گوناگونی وجود دارد که به آنها به اختصار خواهیم پرداخت قبل از پرداختن به این بحث ابتدا باید دید که شرکت یا سازمان مربوطه برای انجام این پروسه و Backup گیری به نحو احسن از شرایط ذیل برخوردار است یا خیر، این شرایط عبارتند از مواردی همچون :

 

انواع روش های گرفتن Backup 

از مهم ترین موارد برای درک روش های سیستم backup و فرآیند Restore کردن شناخت و فهم بالا از سطوح backup است و  باید دانش لازم برای درک معانی هر یک از این سطوح را فهمید. بکاپ خود انواع مختلفی از نظر نحوه تهیه نسخه پشتیبان دارد همانند:

_ Full Backup

بکاپ کامل از تمامی داده ها و فایلها و اطلاعات موجود بدون آنکه موردی از قلم بیفتد نسخه پشتیبان تهیه می کند. یکی از معایب آن بحث مدت زمان فرآیند بکاپ گیری می باشد.

_ Incremental Backup

در بکاپ گیری افزایشی، هر بار از تغییرات نسبت به پشتیبان گیری روز قبل نسخه پشتیبان تهیه می شود.

_ Differential Backup

بکاپ گیری تغییری به منظور تهیه نسخه پشتیبان از داده هایی است که بعد از گرفتن آخرین Full Backup تغییر  پیدا کرده اند، معمولا یک بکاپ گیری کامل هر هفته تهیه می شود و یک Differential Backup به صورت روزانه جهت پشتیبان گیری از داده ها، فایل هایی است که دچار تغییر شده اند.

بکاپ گیری تغییری به منظور تهیه نسخه پشتیبان از داده هایی است که بعد از گرفتن آخرین Full Backup تغییر  پیدا کرده اند، معمولا یک بکاپ گیری کامل هر هفته تهیه می شود و یک Differential Backup به صورت روزانه جهت پشتیبان گیری از داده ها، فایل هایی است که دچار تغییر شده اند.

 

معرفی برترین نرم افزارهای رایگان بکاپ گیری 

تا به اینجا که با انواع روش های گرفتن Backup آشنا شدیم می خواهیم اشاره ای کوتاه به بهترین نرم افزار های تهیه نسخه پشتیبان بپردازیم.

  • EaseUS Todo Backup Free (یک ابزار برای حفاظت از فایل ها به صورت اتوماتیک و دستی)

    این اپلیکیشن تقریبا تمام قابلیت های اصلی Backup گیری را دارد. مواردی مانند پشتیبان ‌گیری از  فایل های کوچک و سیمپل تا پارتیشن ها، درایو ها. 

    با بکارگیری ابزار EaseUS Todo می توان از Backup های تعیین شده و یا بکاپ های Incremental و Deferential با تعیین زمان بندی خاص برای تهیه نسخه پشتیبان با تعیین نوع آنها بهره برد.

  • Cobian Backup (نرم‌افزار پشتیبان‌گیری پیشرفته‌ برای کاربران باتجربه)

    نرم افزار Coobian قادر است برای برنامه ریزی و زمان بندی مناسب برای تهیه Backup مورد استفاده قرار گیرد. اطلاعات جمع آوری شده به وسیله این اپلیکیشن را می توانیم در درایو مجزایی در سیستم و یا شبکه آرشیو کنیم.
  • Paragon Backup & Recovery (آسان‌ترین راهکار برای بکاپ‌گیری از سیستم)

    نرم افزار پاراگون انجام  تهیه نسخه پشتیبان را برای کاربران بسیار راحت می کند. تمامی روال ها برای گرفتن بکاپ را در این نرم افزار می توان با ویزارد این ابزار انجام داد. شما قادرید مشخص کنید که اپلیکیشن از کل فضای دیوایس، پارتیشن ‌ها و یا تمامی Folder ها و File ها بکاپ گرفته شود، در این نرم افزار می شود از فایل هایی با Extension خاص نیز بکاپ ‌گیری کند.

  • Google Backup and Sync (ابزاری برای پشتیبان‌گیری و ذخیره‌ی آن در گوگل درایو)

    Google Backup یک نرم افزار تقریبا جدید و حرفه ای می باشد که با تکیه بر فضای ابری کار می کند. این جمله بدین معنی است که هر اندازه که در Google Drive فضا داشته باشید می توانید با هر حجمی بکاپ بگیرید.


 جمع بندی کلی

در اصل راهکار بکاپ گیریِ خوب یا بد وجود ندارد، از همین رو باید دید بکاپ به چه منظور تهیه می شود که متناسب با نیاز آن شرکت، مجموعه و یا سازمان نوع Backup گیری متناسب با نیاز انتخاب شود.

 

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper