بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

سرورها هم مثل همه لوازم الکترونیکی و برقی ما را ملزم به تعمیر و نگهداری از آنها می کند و این امر بسیار مهمی در حفظ و سلامت سرور ها می باشد، پس اطمینان از عملکرد درست Server ها اهمیت بسیار مهمی برای شرکت ها دارد. نشستن خاک و گرد و غبار روی قطعات داخلی سرورها یکی از چند موردی است که باعث به وجود آمدن مشکلاتی روی عملکرد آنها می شود، مورد دیگری که حتما باید مد نظر داشت و آن را کنترل کرد بالا و پایین آمدن دما است که برای سرورها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، پس باید بدانید هر موردی که موجب تغییرات در دمای معمول و عادی روی Server ها شود در سریعترین زمان ممکن باید بررسی شود تا از بروز مشکلات دیگر جلوگیری کرد. 

سرورها هم مثل همه لوازم الکترونیکی و برقی ما را ملزم به تعمیر و نگهداری از آنها می کند و این امر بسیار مهمی در حفظ و سلامت سرور ها می باشد، پس اطمینان از عملکرد درست Server ها اهمیت بسیار مهمی برای شرکت ها دارد. نشستن خاک و گرد و غبار روی قطعات داخلی سرورها یکی از چند موردی است که باعث به وجود آمدن مشکلاتی روی عملکرد آنها می شود، مورد دیگری که حتما باید مد نظر داشت و آن را کنتذل کرد بالا و پایین آمدن دما است که برای سرورها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، پس باید بدانید هر موردی که موجب تغییرات در دمای معمول و عادی روی Server ها شود در سریعترین زمان ممکن باید بررسی شود تا از بروز مشکلات دیگر جلوگیری کرد.


تاثیرات گرد و غبار روی عملکرد سرور

با توجه به مواردی که در پاراگراف بالا ذکر شد ما در این مطلب قصد داریم در ادامه به عواملی همچون خاک، گرد و غبار و اثراتی که این ها روی کارایی و عملکرد سرور می گذارند اشاره کنیم. لازم به ذکر است بدانیم تمیزی سرور روم یا همان محل قرارگیری سرور در مجموعه شما شاید تا به حال جزو دغدغه های شما نبوده اما عدم توجه به آن مطمئنا عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. تغییرات دمایی و کنترل این تغییرات مسلما می تواند بر روی عملکرد سرورها بسیار تاثیر گذار باشد پس عواملی که موجب تغییرات در دمای عادی و معمول سرور شود، بر روی کارایی و عملکرد آن تاثیر می‌گذارد. در نتیجه تغییرات دمایی، از عمر قطعات سرور می کاهد و Server قادر نخواهد بود عملکرد مناسبی را ارایه دهد و انرژی بیشتری مصرف می‌ گردد. 

با توجه به مواردی که در پاراگراف بالا ذکر شد ما در این مطلب قصد داریم در ادامه به عواملی همچون خاک، گرد و غبار و اثراتی که روی کارایی و عملکرد سرور می گذارد اشاره کنیم. لازم به ذکر است بدانیم تمیزی سرور روم یا همان محل قرارگیری سرور در مجموعه شما شاید تا به حال جزو دغدغه های شما نبوده اما عدم توجه به آن مطمئنا عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. تغییرات دمایی و کنترل این تغییرات مسلما می تواند بر روی عملکرد سرورها بسیار تاثیر گذار باشد پس عواملی که موجب تغییرات در دمای عادی و معمول سرور شود، بر روی کارایی و عملکرد آن تاثیر می‌گذارد. در نتیجه تغییرات دمایی، از عمر قطعات سرور می کاهد و Server قادر نخواهد بود عملکرد مناسبی را ارایه دهد و انرژی بیشتری مصرف می‌ گردد.

 

از اصلی ترین عواملی که وقوع آن باعث اختلال در کار معمول قطعات می شود و افت کیفیت کار Server را به همراه دارد همین گرد و خاک است. شاید عجیب به نظر برسد ولی با نشستن دوده و گرد و خاک در داخل سرور و قطعات داخلی آن باعث به وجود آمدن از این قبیل مشکلات عدیده روی سرور می گردد. به طوری که این مواد مثل یک صفحه نازک روی قطعات داخلی سرور از جمله فن ها و هیت سینک های روی مادربورد می شود و همین امر سبب داغ کردن قطعات سخت افزاری و CPU و دیگر موارد می شود، این اتفاق به صورتی است که حرارت از سرور و برد خارج نشده و عملیات خنک کردن سخت افزار ها به درستی صورت نمی گیرد و هشدار دهنده های حرارتی به Firmware سرور دستور افزایش سرعت فن ها را داده که  همین کار باعث کاهش عمر FAN سرور می شود و کار طبیعی و عادی سرور را دچار اختلال خواهد کرد. در بعضی از موارد در صورت زیاد بودن خاک و گرد و غبار داخل Server چراغ های هشدار دستگاه روشن می شوند، در صورتی که سخت افزار ها مشکلی ندارند در نتیجه هرچه سرعت FAN های سرور بالا برود، انرژی بیشتری هم مصرف می شود و هزینه برق Server نیز بیشتر شده و تجهیزات خنک کننده سرور روم برای کاهش دما باید بیشتر انرژی مصرف کنند تا دمای Server را به حالت طبیعی بازگرداند.

اصلی ترین عامل خرابی مادربورد سرور 

خاک و گرد و غبار اصلی ترین عامل خرابی مادربورد می باشد و این امر هزینه های سنگینی را در پی دارد. گرد و خاک با خود مواد و مولکول های شیمیایی را حمل می کند و از سمتی مدار های داخلی برای کارکرد بهتر و عملکردی عالی نیاز به دمای متعادل و عاری از رطوبت را دارند ولی وجود ذرات گرد و غبار باعث پیدایش این رطوبت می شوند که ممکن است در صورت تماس با اتصال دهنده های فلزی روی بورد باعث به وجود آمدن اتصال کوتاه شده و عیوبی را با خود بوجود بیاورد، این اتصال کوتاه باعث ایجاد شارژ الکترونیکی می شود و اتصالات روی مادربورد را تحت تاثیر قرار می دهد، این موضوع باعث سولفاته شدن بورد یا تاب برداشتنش می شود.

خاک و گرد و غبار اصلی ترین عامل خرابی مادربورد می باشد و این امر هزینه های سنگینی را در پی دارد. گرد و خاک با خود مواد و مولکول های شیمیایی را حمل می کند و از سمتی مدار های داخلی برای کارکرد بهتر و عملکردی عالی نیاز به دمای متعادل و عاری از رطوبت را دارند ولی وجود ذرات گرد و غبار باعث پیدایش این رطوبت می شوند که ممکن است در صورت تماس با اتصال دهنده های فلزی روی بورد باعث به وجود آمدن اتصال کوتاه شده و عیوبی را با خود بوجود بیاورد، این اتصال کوتاه باعث ایجاد شارژ الکترونیکی می شود و اتصالات روی مادربورد را تحت تاثیر قرار می دهد، این موضوع باعث سولفاته شدن بورد یا تاب برداشتنش می شود.

افزایش دما خود به تنهایی می‌تواند باعث خرابی و همچنین از بین رفتن خاصیت سیلیکونی CPU های سرور شود، اگر بین CPU و هیت سینک های روی بورد هوا وارد شود، دیگر خنکی هیت سینک به پردازنده انتقال پیدا نمی کند. گروه پال نت توصیه می کند تا حد الامکان سالیانه نسبت به تعویض سیلیکون های CPU های سرور خود اقدام کنید تا از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری به عمل آید.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper