احتمالا شما نیز به خطای Unauthenticated در بخش Network And Sharing Center و در قسمت وضعیت شبکه خود برخورد کرده اید و با این خطا مواجه شده اید، البته لازم است که بدانیم در اکثر مواقع در شبکه با وجود ارر Unauthenticated مشکل معمولی در شبکه و ارتباطات آن به وجود نخواهد آمد ولی ممکن است در بعضی موارد نیز همین خطا کاربران و کلاینتها را با مشکلات و اختلالاتی در شبکه مواجه کند.
آن طور که پیداست کارت شبکه که به یک دامین (Domain Controller) وصل است خطای Unauthenticated رانشان می دهد.
راه های رفع خطای Unauthenticated در کارت شبکه
همانطور که در توضیحات بالا گفته شد اگر این مشکل کل شبکه را درگیر نکرده و اختلالات در حد چند کلاینت می باشد روش هایی برای حل این خطا در شبکه های متصل به Domain وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت و خواهیم گفت که در صورت بروز این مشکل در شبکه و از این قبیل موارد در شبکه های کامپیوتری چه در سطح سرور و چه در سطح کلاینت می توانید با کارشناسان گروه پال نت تماس گرفته تا متخصصان ما این مشکل را در اسرع وقت حل نمایند.
راه حل های برطرف کردن مشکل Unauthenticated شبکه
اولین راه برای حل خطای Unauthenticated در شبکه پیاده سازی دستوراتی در محیط CMD می باشد، بدین شکل که دستورات زیر را در محیط Command Prompt برای رفع این خطا وارد کنید.
ممکن است دستورات موجود در کادر زرد رنگ بالا جوابگوی حل ارر Unauthenticated نباشد در صورت بروز این مورد و کار نکردن دستورات بالا یک بار فرمان هایی که در کادر زرد تصویر زیر می بینید را در cmd وارد کنید و پس از ورود دستورات و اجرای آنها ویندوز خود را نیز دوباره ریستارت کنید.
راه کارهای دیگر برای مشکل Unauthenticated شبکه
- IPv6 را از کارت شبکه Disable کنید
- Default Gateway روی کارت شبکه باشد
- کلاینت مشکل دار را یک بار از حالت دامینی خارج کرده و سپس جوین به دامین مجدد کنید
- تنظیمات Power Options مربوط به شبکه را در حالت Delayed start بگذارید
- کارت شبکه کلاینت های خطا دار را یک بار Device Manager حذف کرده و سپس ویندوز را Restart کرده و دوباره چک می کنیم.
- اگر تمامی موارد بالا انجام شد ولی باز هم مشکلی بود می فهمیم که خطا اصلا از سمت Client نیست و آن گاه به سراغ DHCP سرور میرویم و مطمئن می شویم Reservation یا هم نامی Computer Name برای این سیستم با کلاینت های فعال در شبکه وجود دارد یا خیر، اگر بود هر دو را حذف کنید و مجددا تلاش کنید.
در صورتی که هیچ کدام از تست ها و کانفیگ های بالا مورد قبول نبود و کماکان مشکل ذکر شده و این خطا را داشتیم با کارشناسان ما تماس گرفته تا در سریع ترین زمان ممکن این اختلال را برطرف نمایند.