مشکل در وصل شدن به کنسول مدیریت Microsoft Exchange Server
مشکل پس از نصب Exchange Server 2013 یکی از خطاهای رایج در استقرار و پیاده سازی سرویس میل داخل شبکه اکثر سازمان ها و شرکت ها می باشد که کارشناسان و متخصصین راهکار های پست الکارونیک درون شبکه ای سازمان با آن روبرو می شوند.
مشاهده شده است که بر روی سرور ایمیل داخلی اکسچنج، تمام پیش نیاز های نصب نرم افزار Microsoft Exchange نصب گردیده است و برای نصب Exchange 2013 تمام موارد پیشنیاز رعایت گردیده ولی بعد نصب سرور میل و برای اولین بار که می خواهیم کنسول مدیریت برنامه Exchange Server را باز کنیم با خطای 500 http یا همان HTTP Error 500 in Exchange Server رو برو می شویم. گاها حتی بعد از ری استارت کردن restart شدن سرور اکتیو دایرکتوری AD و سرور Exchange 2013 به طور کلی ارتباط Exchange سرور با سرور Active Directory قطع می شود و هیچ پینگ Ping ای از دو طرف نمی شود.
برای رفع برخی از این خطاهای رایج در نصب میل سرور اکسچنج داخل سازمان Microsoft Exchange Srver باید به نکات زیر توجه نمود:
یکی از پیشنیازهای نصب سرور Exchange در سازمان و شرکت، غیرفعال کردن فایروال ویندوز Windows Firewall سرور در شبکه می باشد که معمولا در نصب اولیه سرور Exchange رعایت نمی شود.
قبل از نصب پیش نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری ایمیل سرور مایکروسافت نیز باید دقت شود که سیستم عامل ویندوز Exchange قبل از نصب سرویس ایمیل عضو دامین شده باشد و با اکتیودایرکتوری داخلی شرکت در ارتباط یاشد و صحت اتصال دو سرور Domain Controller و Exchange Server را نیز چک کنید.
اگر Exchange سرور را بر روی سیستم های خانگی و لابراتوار به عنوان تست و آزمایش سرویس ایمیل سازمان نصب کرده اید باید به حداقل منابع مورد نیاز سرور Exchange نیز دقت کنید. در برخی مواقع به علت کمبود منابع سخت افزاری بعضی از سرویسهای مهم Exchange که بصورت Automatic ست شده اند، غیر فعال می شوند و در چنین حالتی باید همه سرویس های مهم سرور Exchange را چک کنید.