استفاده از سرور Lync در پشتیبانی و HelpDesk سازمان
آیا امکان پشتیبانی راه دور و Help Desk در سازمان و شرکت از طریق سیستم Lync امکان پذیر است؟
آیا Lync می تواند راهکار مناسبی برای جایگزینی TeamViewer و Ammy جهت پشتیبانی کلاینت های راه دور سازمان باشد؟
بله. سامانه ارتباط یکپارچه Microsoft Lync ابزاری بسیار قدرتمند و سریع و امن برای ارائه خدمات هلپ دسک درون سازمانی می باشد.
سرعت عمل در ارسال درخواست پشتیبانی و نهایت سادگی اتصال به کلاینت درخواست دهنده را به صورت تصویری در زیر آورده ایم.
1 : ابتدا کاربر سیستمی که درخواست پشتیبانی راه دور دارد مجوز دسترسی به دسک تاپ خود را برای کارشناس پشتیبانی دهنده ارسال می کند.
همانطوری که در تصویر زیر می بینید یک آلارمی بر روی سیستم کارشناس پشتیبانی دهنده نشان داده می شود و این کارشناس با Accept کردن این درخواست به دسک تاپ کاربر راه دور متصل خواهد شد.
هر دو شخص می توانند به صورت همزمان Desktop را مشاهده کنند و کاربر هر وقت بخواهد می تواند این اتصال را قطع نماید و این شیوه می تواند به نوعی آموزش از راه دور تدریجی پرسنل سازمان نیز معرفی گردد.
تصویر بعد از اتصال کارشناس پشتیبانی به سیستم کاربر راه دور
همانطوری که مشاهده می کنید امکان گفتگوی متنی و صوتی نیز در این ارتباط مهیا هست.