SLA به چه صورت باید تنظیم شود؟
توافقنامه سطح خدمات (SLA) یک قرارداد بین ارائه دهنده خدمات در بستر شبکه و کاربر نهایی می باشد که مشخص کننده سطح خدمات مورد انتظار از ارائه دهنده خدمات است.
معیارهایی که سطح خدمات (Service Level) در نظر گرفته اند:
شرح خدمات از قبیل تعمیر و نگهداری زمینه های اتصال به شبکه، سرویس های تحت دامین، پروتکل پویای میزبانی سرورها و ... که لازم است به صورت دقیق مشخص شود.
قابلیت اعتماد و اعتبار ( درصد بالای آپ تایم که به بالاترین زمان در دست بودن خدمات اشاره دارد).
در دست بودن پشتیبان ها برای پاسخگویی به درخواست ها و برنامه ریزی دقیق برای اجرای پروژه.
در نظر گرفتن روش هایی برای پیش گیری از مشکلات مانند به روز رسانی های برنامه و بررسی دوره ای تنظیمات
...
هر چند ممکن است در بستر شبکه های مختلف برخی از معیارها به طور دقیق قابل ارائه نباشد زیرا تمام شرایط یکسان نیستند و امکان دارد اتفاقات غیر قابل پیش بینی پیش بیاید.