بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

نصب و راه اندازی و پیاده سازی و آموزش

Microsoft System Center Data Protection Manager

یکی از محصولات جدید خانواده System Center ابزار بسیار مفید Microsoft System Center Data Protection Manager  می باشد. این محصول سطح یکپارچه ای از حفاظت داده ای را برای سرورهای ویندوزی مانند SQL Server، Exchange، SharePoint، Virtualization ، فایل سرورها و همینطور برای ویندوزهای دسکتاپ و لپ تاپ ها فراهم می‌آورد. نصب، راه اندازی و پیاده سازی مایکروسافت سیستم سنتر Microsoft System Center Data Protection Manager 2012
Microsoft System Center Data Protection Manager امکان بگارگیری دیسک،Tape ، SAN، NAS و ذخیره سازی مبتنی بر Cloud را بشکلی ساده و کاملاً کاربردی به منظور ایجاد راهکارهای پشتیبانی‌گیری و بازیابی از محیط‌های مایکروسافتی برای مدیران شبکه فراهم می‌کند و کاربران سیستم های ویندوزی می‌توانند به صورت کاملاً مطمئن و با هزینه پایین از این نرم افزار برای حفاظت از داده های خود استفاده کنند.


خدمات شرکت مهندسی شبکه پال نت شامل نصب، راه اندازی، پیاده سازی، آموزش Microsoft System Center Data Protection Manager می باشد.

 

برخی از مزایای Data Protection Manager :

• پشتیبانی کامل از تمامی محصولات مایکروسافت
• کنسول مدیریتی ساده و کارآمد
• سرعت بسیار بالا در Backup / Restore نسبت به محصولات مشابه
•  قابلیت فشرده سازی مناسب اطلاعات در حین Backup
• امکان تخصیص دسترسی های مختلف به کاربران به منظور تقسیم وظایف
• قابلیت دخیره سازی اطلاعات بر روی انواع Storage , Disk , Tape و ...
• یکپارچگی کامل با سایر محصولات System Center

 

 برخی از قابلیت های این محصول عبارتند از:

 

راهکاری بی نظیر برای محصولات Exchange، SQL و SharePoint

DPM راهکار جامع و یکپارچه ای برای گرفتن نسخه پشتیبان از  Exchange و SQL Cluster Configuration  ارائه کرده و با این راهکار حجم و زمان مورد نیاز را  بدون نیاز به فشرده سازی به شدت کاهش می دهد. DPM می‌تواند هر 15 دقیقه یک بار از دیتابیس سرور  Exchange پشتیبان تهیه نماید.  علاوه بر این DPM به ما امکان محافظت از اطلاعات SharePoint توسط پیشرفته ترین تکنیک‌های فنی را می دهد.

بازیابی اطلاعات برنامه های بدون از دست دادن داده

DPM سرورهای Exchange، SQL و SharePoint را بدون ضایعات داده ای و بدون نیاز به Replication پی در پی یا حتی Synchronization، از طریق یکپارچه سازی روش  a point in time database restoreبا  لاگ های فعلی برنامه، بازیابی می نماید.

پشتیبان‌گیری سرورهای مجازی (Guest) مبتنی بر میزبان (Host)

DPM  از پشتیبان گیری بر اساس  Host از سرورهای مجازی مبتنی بر ویندوز نیز پشتیبانی می نماید. به منظور تهیه پشتیبان از تمامی سیستم عامل های Guest مستقر در یک Host می توان از یک Agent نصب شده روی آن Host استفاده کرد. این Agent به ما امکان پشتیبانی ازانواع مختلف سیستم عامل های Guest نصب شده را به صورت کامل و Application Consistent می دهد.

بازیابی فایل ها در عرض چند دقیقه به جای چندین ساعت

یک عملیات بازیابی ساده و معمولی از Tape ممکن است ساعت ها طول کشیده و هزینه بر نیز باشد. یک دیتاسنتر    متوسط ممکن است در سال نیاز به چندین بار بازیابی داشته باشد. DPM  همان بازیابی را در عرض تنها چند دقیقه انجام می دهد و این امر منجر به صرفه جویی در هزینه های کسب و کار و نیز زمان کار نیروهای فنی خواهد شد. علاوه بر بازیابی سریعتر، بازدهی کارکنان واحدهای مربوطه به دلیل کاهش زمان انتظار آنها برای ترمیم و بازگشت فایل ها، افزایش خواهد یافت.

از بین بردن Down-time برای گرفتن پشتیبان از فایل سرورها

رشد چشمگیر در ظرفیت‌  Storage ها سبب افزایش زمان موردنیاز برای تهیه پشتیبان از فایل سرورها شده است. سازمان‌های مهم نیز با توجه به فعالیت 24 ساعته آنها به زحمت می توانند زمانی را برای گرفتن پشتیبان پیدا کنند که برای فعالیت های آن سرور مشکل ایجاد نکند. از آنجا که DPM فقط تغییرات انجام شده در سطح بایت را منتقل می کند، دیگر احتیاجی به تعیین زمانی خاص برای گرفتن پشتیبان نیست و این کار تاثیر منفی در عملکرد سرورها ندارد.

 امکان عمل بازیابی توسط خود کاربران

فرایندهای بازیابی و پشتیبان گیری معمولا چند Admin را درگیر می کنند که هریک دارای تخصص و هزینه های خاص خود هستند و این امر هزینه کلی مدیریت داده ها را به طرزر قابل توجهی بالا می برد. سازمان ها سالانه هزینه هنگفتی را صرف بازیابی داده های از دست رفته می کنند. DPM  این مشکل را از طریق فراهم ساختن امکان بازیابی بصورت self-service برای کاربران برطرف ساخته است. این قابلیت دسترسی و بازیابی مستقیم فایل ها را از طریق ویندوز (نسخه های XP تا 7) و Microsoft Office  بدون نیاز به دخالت Admin ها امکان پذیر می سازد و این گونه هزینه نیروهای فنی کاهش و بازدهی افزایش می یابد.

یکپارچه سازی رسانه

یکی از ویژگی های DPM یکپارچه سازی بی نقص میان رسانه هایی مانند دیسک و Tape  است. بدین منظور DPM از یک واسط کاربری هوشمند بهره می‌گیرد که Admin را از مدیریت جداگانه دیسک و Tape  معاف ساخته و تجربه یک بازیابی یکپارچه از دیسک و Tape  و نیز کارکردهای غنی و پیشرفته مدیریت رسانه ها را مهیا می سازد.

صرفه جویی در Storage

تکنولوژی فیلترسازی ثبت شده و اختصاصی این محصول، حجم کلی یک پشتیبان‌گیری کامل در یک سازمان معمولی را تا 90 درصد کاهش می دهد. بدین ترتیب در فضای دیسک صرفه جویی شده و زمان پشتیبان‌گیری از چندین ساعت به چند دقیقه کاهش می یابد.

حذف Tape ها از شعب اداری و متمرکز نمودن پشتیبان‌گیری در مرکز داده

امروزه اصلی ترین راهی که برای محافظت از سرورهای راه دور، پیش روی کارمندان اداری شعب وجود دارد، تهیه پشتیبان از اطلاعات در رسانه های قابل حمل گرانقیمت مانند کارتریج های Tape و انتقال دستی آنها به یک مرکز ذخیره سازی خارج از سایت می باشد. Tape  های مذکور در این سناریو بسیار گران و کند هستند.  DPM برای این منظور از Agentهایی در سرورهای راه دور استفاده می کند تا اطلاعات را به دیتاسنتر مرکزی- یعنی جایی که عمل پشتیبان‌گیری توسط Admin و بسیار ایمن تر انجام می شود بازگرداند.

امکانات بسیار پیشرفته با هزینه ای پایین

از آنجایی که DPM بخشی از خانواده ویندوز سرور است، شامل ابزارهایی مانند کنسول مدیریتی مایکروسافت (MMC) و Windows Explorer است که این ابزارها قبلا در ویندوز سرور وجود داشته‌اند.  Admin ها نیز با این ابزارها آشنا هستند که این امر باعث کاهش هزینه های یادگیری می‌شود.  همچنین علاوه بر  وجود یک ابزار جامع گزارش‌گیری، این محصول قادر است تمامی گزارشات و آلارم ها را در کنسول Microsoft Operations Manager  آپلود کند.

اطلاعات بیشتر درباره مایکروسافت سیستم سنتر Microsoft system Center

دانلود مستند آشنایی با Microsoft System Center

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper