بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

معرفی مجازی‌ساز Xen سیتریکس

آشنایی با تکنولوژی مجازی سازی Citrix

 آشنایی با مجازی‌سازی یا اصطلاحاْ Virtualization

امروزه بحث مجازی‌سازی یا اصطلاحاْ Virtualization در بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و... باعث صرفه‌جویی در منابع، نیروی انسانی، هزینه‌ها مختلف از جمله: برق، مانیتورینگ یا پایش شبکه، فضای نگهداری سرورها و... شده است. اما در این میان شرکت‌های

مختلفی از جمله: VMware، Microsoft، RedHat و... سال‌هاست که با یکدیگر در پیشتیازی در این علم و ارائه راهکارهای و دست‌آوردهای جدید خود به رقابت می‌پردازند. اما پیش از همه این شرکت‌ها می‌توان از شرکت Citrix به عنوان اولین پرچمدار مجازی‌سازی نام برد (از لحاظ قدمت).

معرفی مجازی‌ساز Xen سیتریکس | آشنایی با تکنولوژی مجازی سازی Citrix | لیست شرکت های مجازی سازی VMware، Microsoft، RedHat | شرکت Citrix | معرفی شرکت سیتریکس | تاریخچه مجازی سازی | معرفی محصولات شرکت سیتریکس از ابتدا تا امروز | ویژگی های منحصربفرد نرم افزارهای کمپانی سیتریکس

معرفی شرکت سیتریکس

شرکت Citrix، شرکت نرم‌افزار آمریکایی است که در زمینه ارائه خدمات سرورها و شبکه‌های کامپیوتری، سامانه‌های کنترل از راه‌دور کامپیوتر و رایانش ابری، همچنین ارائه نرم‌افزارهای شناسایی، سرورهای کاربردی، ترمینال کامپیوتر، نرم‌افزارهای مالکیتی، نرم‌افزارهای مجازی‌سازی و مجازی‌سازی شبکه فعالیت می‌نماید.

تاریخچه شرکت Citrix

شرکت Citrix در سال 1989 توسط یکی از کارکنان شرکت IBM به نام Ed Iacobucci در ریچاردسون ایالت تگزاس آمریکا با سرمایه اولیه 3 میلیون دلار، راه‌اندازی شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر فورت لادردیل، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا قرار داد. در حال حاضر شرکت Citrix به بیش از ۳۳۰۰۰۰ سازمان در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد. مرکز اصلی آن در فلوریدای آمریکا است. واحدهای عملیاتی تابع آن در کالیفرنیا و ماساچوست و مراکز توسعه آن نیز در استرالیا، انگلیس، کانادا و هند قرار دارند.

نام اولیه شرکت Citrix، سیتروس (Citrus) بود و نام کنونی آن از ترکیب Citrus و UNIX بدست آمده است. بسیاری از پایه گذاران Citrix در پروژه‌ای به نام OS/2 در شرکت IBM مشارکت داشتند. دیدگاه Ed Iacobucci این بود که OS/2 ویژگیmultiuser support داشته باشد اما IBM این ایده را نپذیرفت. به همین دلیل Ed Iacobucci شرکت IBM را ترک کرد. در ابتدا به Ed Iacobucci سمت مدیر ارشد  بخش فنی گروه شبکه شرکت مایکروسافت پیشنهاد شد. این پیشنهاد سبب شد تا تأسیس شرکت او به تعویق بیفتد. اما سرانجام او شرکت Citrix را تأسیس کرد.

راجر رابرتس در سال ۱۹۹۰ به عنوان مدیر عامل این شرکت انتخاب شد. پیش از این او در Texas Instruments کار می‌کرد. اولین محصول شرکت Citrix، Citrix Multiuser بود که به دلیل پشتیبانی نکردن مایکروسافت از آن موفق نبود. در فاصله سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵ این شرکت سوده نبود و درآمدی نداشت. در بازه سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ چند سرمایه‌گذار و همچنین شرکت مایکروسافت و Intel در شرکت Citrix سرمایه‌گذاری کردند. اگر این سرمایه‌گذاری‌ها نبود شرکت Citrix نمی‌توانست به کار ادامه دهد.

معرفی محصولات شرکت سیتریکس از ابتدا تا امروز

در سال ۱۹۹۳، Citrix یک محصول تحت DOS به نام Netware Access Server را از شرکت Novell خرید. این محصول برای دسترسی راه‌دور به برنامه‌ها تهیه شده بود و برنامه‌ها و desktop را در اختیار کاربرا قرار می‌داد. در واقع این محصول شباهت زیادی به کاری که Terminal Service (Remote Desktop) مایکروسافت در حال حاضر انجام می‌دهد داشت. Citrix روی این محصول کار کرد و آن را با نام WinView به بازار ارائه داد. WinView اولین محصول موفق Citrix بود. از آن زمان تا کنون Citrix محصولات خود را در طی ۲۵ سال فعالیت خود کامل‌تر کرده و توانسته است محصولات گوناگونی را در زمینه مجازی‌سازی و رایانش ابری به بازار عرضه کند که بی شک‌ XenApp‌ یکی از موفق‌ترین آنهاست. کارمندان شرکت Citrix در سال ۲۰۱۲ حدود ۸۰۰۰ نفر و سود آن در سال ۲۰۱۳ نزدیک ۳ میلیارد دلار بوده است و در حدود ۱۰۰ میلیون نفر از محصولات آن در جهان استفاده می‌کنند.

ویژگی های منحصربفرد نرم افزارهای کمپانی سیتریکس

نرم‌افزارهای شرکت Citrix طوری طراحی و پیاده‌سازی شده‌اند که هر کاربر (Any User) با هر وسیلهای ‌(Any Device)، از هر کجای دنیا (Any Where) و در هر زمان (Any Time) بتواند به محیط کاری امن و برنامه مطلوب خود دسترسی داشته باشد و با همکارانش در ارتباط باشد.

پر استفاده‌ ترین  و معروف ‌ترین نرم‌افزار شرکت Citrix (البته در ایران) Citrix XenApp می‌باشد که برای دورکاری ، دسترسی راه‌دور به نرم‌افزاراهای مالی، حسابداری، اتوماسیون اداری، فروش، انبار، منابع انسانی، CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان از آن استفاده می‌شود. حال که با شرکت Citrix آشنا شدید بد نیست بدانید که یکی از محصولات این کمپانی به نام Xen Hypervisor با نام تجاری XenServer می باشد.

برای دریافت جدید ترین اخبار مجازی سازی Citrix و فناوری اطلاعات مرتبط با تکنولوژی های کلود و مطالب آموزشی تخصصی شبکه و آخرین خبرهای تکنولوژی و فناوری به کانال تلگرام گروه پال نت بپیوندید.

 Channel: @palnetgroup

 

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper