بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

سرویس Cloud چیست و چند سرویس مبتنی بر ابر وجود دارد؟

کلاد، ابر و یا به صورت تخصصی تر رایانش ابری Cloud Computing، به هر چیزی که بتوان آنها را بر روی بستر اینترنت مانند برنامه های کاربردی تا تمام اجزای یک دیتا سنتر و بر حسب مقدار Pay-For-Off  ارائه و در دسترس قرار داد می گویند.

تکنولوژی Cloud دارای ویژگیهای بسیاری می باشد که باعث گردیده تا بسیاری از سازمان ها محصولات خود را در بستر ابر ارائه دهند. از ویژگی های رایانش ابری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالا در مصرف و تخصیص و مدیریت منابع

ابزار های دقیق اندازه گیری در پرداخت هزینه بر اساس مقدار استفاده از موادر مورد نیاز

دسترسی به تمام ابزار ها و نرم افزارهای مورد نیاز از هرکجا و در هر زمانی به صورت Self-Service

 

----------.jpg - 42.50 kB


انواع سرویس های مبتنی بر رایانش ابری و Cloud

Software as a Service -1 یا به اختصار SaaS

زمانی که بتوان یک برنامه کاربردی را در بستر کلاد در معرض استفاده دیگران قرار داد، توسط کاربران بر روی یک کامپوتر قابل اجرا می باشد و به مالکیت شخص مصرف کننده در می آید و می تواند بدون محدودیت زمان و مکان با استفاده از اینترنت و مرورگر وب از نرم افزار مورد استفاده خود در Cloud Web استفاده کند.

2- Platform as a Service یا به اختصار PaaS

یک زیرساختی از بستر کلاد و ابر می باشد که بدون نیاز به هیچ گونه تامین بودجه برای تهیه سخت افزار، گستردگی فرایند خرید و انتخاب، مدیریت بهینه سخت افزاری و نرم افزاری، متناسب برای راه اندازی مدرن یک بستر هاست می تواند به دو صورت Public Cloud و یا private Cloud اجرا و راه اندازی شود.

3- Infrastructure as a Service یا به اختصار IaaS

در این بخش از Cloud می تواند یک سرور مجازی، یک بخش از هر نوع شبکه مایکروسافتی و یا ...، فضای ذخیره سازی، فضایی برای طراحی و پیاده سازی دیتاسنتر برای انواع شرکت ها و سازمان ها طراحی و پیاده سازی نمود.


تعریفی جامع از Public Cloud در رایانش ابری

سازمانی هایی از رایانش ابر عمومی استفاده می کنند که صرفا دسترسی سریع به منابع خود بر روی کلاد نیاز دارند. در این صورت دیگر نیازی به خرید سخت افزار، نرم افزار، نیروی متخخص جهت نگهداری و ... وجود ندارد. Iaas و PaaS را می توان به راحتی بر روی Public Cloud طراحی و پیاده سازی نمود. همچنین امروزه بسیاری از سازمان ها نرم افزار های اتوماسیون های اداری، نرم افزاری های طراحی و عمومی سازمان را بر روی Public Cloud اجرا و استفاده و تحت مالکیت خود در می آوردند.

تعریفی جامع از Private Cloud در رایانش ابری

از این بستر بیشتر شرکت ها و نهاد های سازمانی به صورت خصوصی استفاده و در سازمان خود اجرا و پیاده سازی می نمایند. همچنین از این فناوری می توانند به صورت Local network  و یا public network استفاده کنند. در این صورت می توان کنترل و مدیریت بسیار تخصصی ترین بر روی منابع شبکه داشته و قابلیت multi-Tenancy را برای زیرساخت شبکه فراهم نمود.

آشنایی با مفهوم Hybrid Cloud در سرویس های مبتنی بر Cloud

 این سرویس از رایانش ابری تلفیقی از public و private می باشد.  در واقع سرویس Private Cloud را نمی توان به صورت جدا و بدون وابستگی از Public Cloud اجرا و پیاده سازی نمود. در واقع شبکه های سازمانی که از زیرساخت private Cloud استفاده می کنند استراتژی مدیریت شبکه را به سمتی می برند که حجم ترافیک کاری خود را در تمام DataCenter به دو صورت Public  و private مدیریت و نگهداری کنند و به اصطلاح به این نوع از رایانش ابری Hybrid Cloud می گویند.

این قابلیت این امکان را فراهم می سازد تا بتوان داده های مهم شرکتی را با حفظ امنیت بر روی بستر کلاد نگهداری کرد. در اختیار قرار دادن منابع با استفاده از SaaS برای مدیریت برنامه های کاربردی و منابع سخت افزاری مجازی با استفاده از IaaS از قابلیت های هایبرید در ابر می باشد. همچنین توان استفاده پورتال از برنامه ها، سرویس های تحت شبکه و منابع سخت افزاری را به راحتی در اختیار کاربران و مصرف کنندگان قرار می دهد.

ارائه راهکار های تخصصی دیتاسنتر مجازی Virtual DataCenter

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper