بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

برای دانلود نمونه قرداد پشتیبانی رایانه ها و شبکه می توانید نمونه درﺧﻮاﺳﺖ ﺑﺮاي اراﺋﻪ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد RFP خدمات و سرویس های پشتیبانی شبکه و کامپیوتر زیر را دانلود نمایید. متن این پروپوزال برای تهیه پیش قرارداد نگهداری سرورها و رایانه ها در قالب وورد Word فرمت Doc و Docs و PDF پی دی اف آماده دانلود است.

این مطلب آموزشی برگرفته از سایت آموزش و استخدام کامپیوتر جابز، کاریابی تخصصی ویژه مشاغل علوم مختلف کامپیوتری است که برای مشاهده سایر مقالات تخصصی می توانید به اینجا مراجعه نمایید.

سایت آموزش و استخدام کامپیوتر جابز، کاریابی تخصصی ویژه مشاغل علوم مختلف کامپیوتری

آموزش نوشتن درخواست ارائه طرح پيشنهادي (RFP )

متن قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و تهیه پیش نویس سند درخواست برای ارائه پیشنهاد نمونه RFP قرارداد سرویس پشتیبانی شبکه می بایست از الگوی زیر پیروی کند.


1 مشخصات عمومی.... ......................................................................................................... 1
2 محدوده خدمات پشتیبانی.... ................................................................................................ 2
2-1 زیرساخت....... .............................................................................................................. 2
2-1-1 تجهیزات و سرویس های شبکه......................................................................................... 2
2-1-2 تجهیزات سرور..... ....................................................................................................... 2
2-1-3 تجهیزات ذخیره ساز و لایه مجازی سازی... ......................................................................... 2
2-1-4 لایه ارتباطات و مخابرات..... ............................................................................................ 3
2-2 تجهیزات سخت افزاری..... ................................................................................................ 3
2-3 عملیات پسیو..... ........................................................................................................... 3
2-4 سیستم عامل رایانه های کاربران ستادی.... .......................................................................... 3
3 نیرو ها و تخصص های مورد نیاز.... ......................................................................................... 4
4 شرح خدمات مورد نیاز.... .................................................................................................... 5
4-1 نگهداری زیرساخت و شبکه ............................................................................................... 5
4-1-1 مانیتورینگ و تنظیم بار و نگهداشت مرکزداده.... .................................................................... 5
4-1-2 مجازی سازی و ذخیره ساز.... ........................................................................................ 6
4-1-3 شبکه و ارتباطات..... .................................................................................................... 6
4-2 پشتیبانی ستاد سازمان..... .............................................................................................. 7
4-2-1 پشتیبانی سخت افزاری.... ............................................................................................. 7
4-2-2 سیستم عامل رایانه های کاربران ستادی و نرم افزار عمومی..... ............................................... 7
4-2-3 عملیات پسیو..... ........................................................................................................ 8
4-3 سایر تعهدات پیمانکار..... ................................................................................................. 9
4-3-1 مستند سازی..... ....................................................................................................... 9
4-3-2 پشتیبان گیری..... ...................................................................................................... 9
4-3-3 تامین تجهیزات..... ...................................................................................................... 9
4-3-4 ارائه گزارش..... ......................................................................................................... 9
4-3-5 همکاری با سایر پیمانکاران طرف قرارداد کارفرما با نظر کارفرما..... ......................................... 10
4-3-6 ساعت کاری نیرو های مستقر در پروژه..... ....................................................................... 10

درخواست براي ارايه پيشنهاد دانلود سند درخواست پیشنهاد نمونه RFP قرارداد سرویس پشتیبانی شبکه آموزش نوشتن درخواست ارائه طرح پيشنهادي (RFP )

1 مشخصات عمومی

به منظور درک درست و یکسان از نیاز کارفرما، بصورت کلی این نیاز در این مستند تشریح شده است. توضیحات لازم در خصوص وضعیت موجود شبکه در ادامة این مستند آمده است. شرکت کنندگان باید این سند را به طور دقیق مطالعه کرده و با توجه به شرح خدمات خواسته شده، موارد درخواستی را تکمیل و ارسال نماید.
- پیمانکار باید دارای رتبه بندی از شورای عالی انفورماتیک - حداکثر رتبه 4 شبکه داده ها و تخصص کافی در زمینه پشتیبانی، راه اندازی شبکههای محلی و امنیت شبکه ها باشد.
- درکلیه بندهای این مشخصه فنی هر جا که به قابلیت، امکان و یا توانایی اشاره شده، منظور بالفعل بودن و قابل بهره برداری بودن آن قابلیت است.

- جهت ارزیابی فنی، پیشنهاد دهنده میبایست مستندات فنی زیر را ارائه نماید:

 رزومه شرکت
 تصویر گواهی رتبه بندی و احراز صلاحیت شرکتهای انفورماتیکی
 تصویر گواهی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور
 تصویر قرارداد ها مشابه
 تصویر نامه های حسن انجام کار از کارفرمایان قبلی
 تصویر مدارک تخصصی بین المللی
- پیشنهاددهندگان میبایست پیشنهاد و کلیه مدارک و اسناد معتبر لازم خود را جهت اثبات پوشش مشخصات فنی و اجرایی درخواست شده را ممهور به مهر رسمی نمایند.
- پیشنهاد دهندگان باید مدارک و مستندات کافی در خصوص دارا بودن توانمندی مورد نیاز جهت انجام کلیه فازهای پروژه را ارائه نمایند.
- پیشنهاد دهنده باید نیروهای انسانی مورد نظر خود در این پروژه را با توجه به سمتی که عهدهدار خواهند شد به کارفرما اعلام کرده و برای هر یک از افراد لازم است رزومه کاری ضمیمه شود.

2 محدوده خدمات پشتیبانی

1-2 زیرساخت

شبکه شرکت درخواست دهنده RFP و خدمات سرویس پشتیبانی شبکه کامپیوتر، شامل شبکه ساختمان اصلی و مرکزداده پژوهشگاه و زیرشاخه های پژوهشکده این سازمان می باشد که در شهرهای تهران، تبریز، شیراز، اصفهان واقع شده اند. زیرساخت مجموعه شبکه، شبکه محلی و شبکه گسترده، به دو شبکه اصلی عمومی و اختصاصی که به صورت کامل از هم مجزا می باشند تقسیم شده است. کلیه سرویس ها در مرکزداده پژوهشگاه قرار دارند و از طریق شبکه محلی پژوهشگاه و شبکه گسترده، به پژوهشگاه و پژوهشکده ها سرویس رسانی انجام می گیرد. خدمات پشتیبانی مد نظر پژوهشگاه در حوزه تجهیزات اکتیو و سرویس ها، شامل هر دو شبکه برای پژوهشگاه و پژوهشکده ها می باشد که توسط نفرات مستقر می بایست انجام پذیرد.

1-1-2 تجهیزات و سرویس های شبکه

عمده تجهیزات استفاده شده متعلق به شرکت سیسکو به شرح زیر می باشد:
سویچ سیسکو در لایه دسترسی و مرکزی شبکه
شبکه بیسیم برند سیسکو و راک آس
روتر های سیسکو شبکه گسترده
فایروال شبکه گسترده و اینترنت
سرویسهای داخلی شبکه عبارتند از:
سرویس DHCP
سرویس DNS
سرویس  TMG
سرویس FTP
سرویس WSUS
سرویس ایمیل Mail
سرویس Lync
سرویس File Sharing
سرویس SharePoint

2-1-2 تجهیزات سرور
تعداد 10 عدد سرور HP ( DL380 و DL580 )

3-1-2 تجهیزات ذخیره ساز و لایه مجازی سازی
سه عدد ذخیره ساز برند HP و EMC
دو عدد SAN Switch

4-1-2 لایه ارتباطات و مخابرات
سرویس MPLS شبکه خصوصی پژوهشگاه
سرویس MPLS شبکه محرمانه پژوهشگاه

2-2 تجهیزات سخت افزاری
تجهیزات سخت افزاری در بخش کاربری ایستگاه کاری شامل حدود 300 دستگاه رایانه به همراه تعداد مشخصی چاپگر، اسکنر و لب تاپ می باشد. با توجه به توسعه و بروزرسانی تجهیزات با پیش بینی رشد 30 درصدی ضروری است تا پیمانکار تمهیدات لازم برای این منظور فراهم سازد. کلیه تجهیزات در طی سال دو بار بازبینی قرار می گیرند و توسط کارفرما تامین میگردند.

3-2 عملیات پسیو
کلیه سیستم های مستقر در پژوهشگاه از طریق رکهای مستقر در طبقات حدود 10 رک به سوئیچ مرکزی و سامانه های متصل میگردند. عملیات نگهداری و کابلکشی متراژهای محدود و افزایش نودها با توجه به ضرورت انجام میگیرد.

4-2 سیستم عامل رایانه های کاربران ستادی
سیستم عامل کاربران مبتنی بر ویندوز می باشد، که بروز نگهداشت کلیه نرم افزارهای پایه روی سیستم ها شامل IE ، مجموعه Office ، ویرایشگرهای PDF و سایر نرم افزارها بصورت روزانه انجام میگیرد.

3 نیرو ها و تخصص های مورد نیاز

حداقل نیروی مورد نیاز 
1 نفر با سابقه کار زیرساخت مانیتورینگ و تنظیم بار و نگهداشت شبکه و ارتباطات مجازی سازی و ذخیره ساز
1 نفر آشنا به شبکه و همبندی های مختلف آن، آشنا به تجهیزات سیسکو، آشنا به انواع ارتباطات مخابراتی، آشنا به سرویس های شبکه ای در حوزه ویندوز
1 نفر آشنا به سرویس های مجازی سازی و ذخیره ساز ها و آشنا به نرم افزارهای مانیتورینگ و آشنا به روال های رفع ایراد دارای مدرک CCNA و دارای مدرک MCSE و 1 سال تجربه کاری
1 نفر در حوزه سخت افزار و تعمیرات تجهیزات سخت افزاری و سیستم عامل رایانه های کاربران ستادی و آشنا با عملیات پسیو
1 نفر مسلط به رفع عیوب سخت افزاری تجهیزات، مسلط به نصب ویندوز، نرم افزارهای عمومی، مونتاژ و عیب یابی، مسلط به نصب پرینتر و مونتاژ و عیب یابی و پسیو کاری دارای روابط عمومی بالا و 2 سال سابقه کاری
1 نفر مدیر پروژه و مشاور در کلیه حوزه های زیرساخت و سخت افزار با دانش مدیریرت پروژهو دارای مدرک CCIE R&S و MCSE و 5 سال سابقه اجرایی در مدیریت شبکه

4 شرح خدمات مورد نیاز
1-4 نگهداری زیرساخت و شبکه
1-1-4 مانیتورینگ و تنظیم بار و نگهداشت مرکزداده
کنترل ترافیک شبکه و خطوط ارتباطی و ارائه گزارش مصرف پهنای باند اینترنت و MPLS
مانیتورینگ کلیه خطوط ارتباطی کشوری
مانیتورینگ سرورهای مجازی کارفرما
مانیتورینگ عملکرد پایگاه داده
مانیتورینگ سیستم عامل
مانتورینگ و نظارت بر میزان بار و لود هر یک از سرویس های سازمان
کنتر و نظارت کلیه تجهیزات و امکانات مستقر در سایت
بازدید فیزیکی روزانه – حداقل دو مرتبه – سایت و کلیه تجهیزات داخل آن و تکمیل چک لیست مربوطه
ارائه گزارش ایراد و خرابی تجهیزات و پیگیری جهت رفع آن
تهیه لیست قطعاتی که بیشتر در معرض خرابی قرار دارند مانند هارد دیسک، فن، پاور، رم و غیره برای کلیه تجهیزات و پیگیری خرید آن ها از طریق نماینده کارفرما
گزارش وضعیت کارکرد غیرطبیعی هر کدام از سرورها و تجهیزات شامل اینکه صدای اضافه یا علامت هشدار دهنده داشته باشند و یا در ارائه خدمات مشکلی رخ داده باشد.
آرایش و مرتب سازی کلی و لیبلینگ رک های داخل اتاق سرور هر سه ماه یکبار
مرتب سازی کلی و لبلینگ رک های داخل اتاق سرور هر سه ماه یکبار
نگهداری مستمر سایت و تجهیزات مستقر در آن و انجام سرویسهای دورهای مرتب سازی سایت
آرشیو و دسته بندی و نگهداری کلیه تجهیزات و قطعات یدک در انبار مربوطه
نظارت بر درستی عملکرد هوا ساز، دوربین ها، روشنایی، سیستم عبور و مرور و سایر موارد
تهیه و بروزرسانی مستندات مربوط به حوزه فعالیت

2-1-4 مجازی سازی و ذخیره ساز
نظارت و مانیتورینگ منابع ذخیره سازی SAN
نظارت و مانیتورینگ سوئیچ SAN
نظارت بر ظرفیت سرورهای سخت افزاری
نصب و راه اندازی سرورهای سخت افزاری
نصب و راه اندازی سرورهای مجازی جدید در صورت نیاز
نظارت و مانیتورینگ سرورها و سرویس های موجود در بخش VMWare
ارائه گزارش به کارفرما
نظارت بر فضای دیسک
تهیه و بروزرسانی مستندات مربوط به حوزه فعالیت

3-1-4 شبکه و ارتباطات
نظارت و مانیتورینگ بر کلیه خطوط ارتباطی کارفرما، اتصالات VPN و تجهیزات مرتبط )مخابراتی PTMP, MPLS ، فیبر، بیسیم، اینترنت و ...( و پیگیری رفع مشکلات ارتباطی پیگیری های مربوط به نصب و راه اندازی خطوط جدید و فعال سازی آن در شبکه سازمان
مانیتورینگ تجهزات LAN Switching شامل سوئیچ های Core/Access/TOR/Edge
مانیتورینگ سرویسهای موجود در بخشهای سرویس دهندهها، امنیت شبکه و زیرساختهای شبکهای و ارتباطی
بروزرسانی سرورها، ویروس یاب، سیستم عامل تجهیزات شبکه
رعایت سیاستهای ارائه سرویس و سیاستهای امنیتی حفظ نگهداری سیستمها، مطابق با دستورالعملهای کارفرما
کنترل امنیت سیستم ها و اعلام مشکلات
تهیه و بروزرسانی مستندات مربوط به حوزه فعالیت

2-4 پشتیبانی ستاد سازمان

1-2-4 پشتیبانی سخت افزاری
پاسخگویی به کلیه درخواستهای سخت افزاری کارکنان مستقر در ستاد مرکزی کارفرما در حوزه ایستگاه کاری
فهرست برداری و تهیه شناسنامه سخت افزاری برای کلیه رایانهها، نوت بوکها، چاپگرها، اسکنرها، متعلقات آنها و درج اطلاعات آنها در برنامه نرم افزاری مربوط
نصب و راه اندازی لوازم و تجهیزات سخت افزاری متصل به رایانه ها
اعلام کتبی غیر قابل تعمیر بودن دستگاهها و قطعات به نماینده کارفرما و تحویل اجناس فوق به انبار اسقاط
اسمبل کردن قطعات رایانه ها و ارتقا سخت افزاری سیستمها، بنا به درخواست کارفرما قطعات سخت افزاری توسط کارفرما تامین می شود.
پیگیریهای مربوط به تعمیر دستگاههای جانبی و گارانتی قطعات
پیگیری مربوط به خرید قطعات سخت افزاری و تحویلدهی آنها
تهیه و بروزرسانی مستندات مربوط به حوزه فعالیت

2-2-4 سیستم عامل رایانههای کاربران ستادی و نرم افزار عمومی
پاسخگویی به کلیه درخواستهای نرم افزاری و ارتباطات کارکنان مستقر در ستاد مرکزی کارفرما در حوزه ایستگاه کاری
نصب کلیه نسخه های سیستم عامل مبتنی بر Microsoft Windows ، به همراه Service Pack ها و آخرین Patch ها بر روی ایستگاه های کاری
نصب و راه اندازی نرم افزارهای کاربردی عمومی نظیر: Anti Viruse, Adobe Acrobat, Microsoft Office و ختصاصی مورد نیاز کارفرما بر روی ایستگاه های کاری در محل کاربر و انجام تنظیمات لازم جهت کار در شبکه و تکمیل چک لیست مربوطه و ارائه آن به کارفرما
ویروس یابی و پاکسازی ایستگاههای کاری در صورت آلوده شدن و به روز نگهداشتن ویروس یاب ایستگاه های کاری
رفع اشکال کاربران در خصوص کار با نرم افزارهای نصب شده و ارتباطات شبکه، اینترنت و اینترانت
راهنمایی کاربران برای رفع عیوب ناشی از خطای کاربری در استفاده از شبکه، سخت افزار و نرم افزار و ارائه آموزشهای علمی و عملی اولیه به کاربران
احیاء اطلاعات کاربران، در صورت نیاز به درخواست نماینده کارفرما
انجام سرویس دورهای کامل کلیه تجهیزات رایانهای موضوع قرارداد، حداقل دو بار در سال، طبق دستورالعملها، روش های اجرایی، فرمها و چک لیستها و زمان بندی ابلاغ شده از طرف کارفرما
تهیه و بروزرسانی مستندات مربوط به حوزه فعالیت

3-2-4 عملیات پسیو
فهرست برداری از مشخصات شبکه و ارتباطات سیستمها و تهیه مستندات و نقشههای شبکه ارتباطی موجود و درج اطلاعات آنها در برنامه نرم افزاری مربوط و بروزرسانی فهرست
نگهداری و به روزرسانی و انجام تنظیمات و رفع مشکلات کلیه تجهیزات شبکه خارج از اتاق سرور، شامل سوئیچ ها، اکسس پوینتها و نودهای شبکه، کابل های UTP, STP ، پچ پنلها و کلیه تجهیزات passive طبقات و انجام سرویس دورهای و مرتب سازی و آرایش رکهای طبقات هر سه ماه یکبار
انجام کابل کشیها و داکت کشی تا زیر 100 متر در ماه و استقرار تجهیزات Passive ، بنا به درخواست کارفرما )تجهیزات توسط کارفرما تامین خواهد شد(.
تهیه و بروزرسانی مستندات مربوط به حوزه فعالیت

3-4 سایر تعهدات پیمانکار

1-3-4 مستند سازی
در زمان تحویل گرفتن امور پشتیبانی، کلیه مستندات مربوط به وضعیت موجود و تنظیمات موجود و تنظیمات لازمه، در چارچوب شرح خدمات، به پیمانکار تحویل می گردد. در طول دوره پشتیبانی، پیمانکارمکلف است کلیه تغییرات انجام شده در تجهیزات و تنظیمات و خدمات را ظرف 24 ساعت پس از تغییر، در قالب مستندات به روز آورد و یا مستندات جدید تهیه و به کارفرما ارائه نماید. پیمانکار موظف است یک ماه پس از شروع قرارداد، نسبت به راه اندازی سامانه های مدیریت مستندات و تغییرات آن اقدام نموده و دسترسی مناسب برای مشاهده آخرین نسخه را، برای کارفرما ایجاد نماید. اجرا و مستند سازی کلیه دستورالعملها و روشهای اجرایی فعلی سیستم مدیریت کیفیت و تکمیل فرمها و چک لیست های مربوط به آن بر عهده پیمانکار می باشد.

2-3-4 پشتیبان گیری
حفظ و نگهداری آفلاین کلیه اطلاعات سرورها و تجهیزات شبکه و تهیه نسخ پشتیبان بر روی تیپ و هارد اکسترنال و احیاء آن ها بر عهده پیمانکار است. در مقاطع روزانه و هفتگی باید از سرویس دهنده ها )شامل پیکربندی تجهیزات، سیستم عامل ها، بانک های اطلاعاتی و برنامه ها، نسخه پشتیبان تهیه گردیده و تنظیمات، مطابق با زمان بندی و قرارداد، سیاستهای پشتیبانگیری را با کارفرما نهایی نموده و نسبت به پیادهسازی آنها اقدام نماید.

3-3-4 تامین تجهیزات
تامین کلیه تجهیزات بر عهده کارفرما است و پیمانکار فقط فهرست تجهیزات مورد نیاز خود را به کارفرما اعلام مینماید. کلیه تجهیزات داخل سایت و تجهیزات و ابزار گروه پشتیبان سخت افزاری در ابتدای پروژه طی یک صورتجلسه تحویل مدیر پروژه پیمانکار می گردد. مسئولیت حفظ و نگهداری تمام تجهیزات و قطعات بعهده پیمانکار است و در آخر پروژه باید مطابق صورتجلسه تحویلی به کارفرما بازگردانده شود و اگر قطعهای جابجا شده است، صورت جلسه انتقال و اگر سوخته است داغی آن قطعه باید تحویل داده شود. کلیه تجهیزات و قطعاتی که در طول پروژه، از سوی کارفرما خریداری میگردد طی صورتجلسه جداگانه به لیست اموال تحویلی پیمانکار افزوده میگردد و پیمانکار موظف است تا ضمن نگهداری از تجهیزات جدید در پایان لیست کامل اموال و تجهیزات را طی صورت جلسهای به کارفرما عودت دهد.

4-3-4 ارائه گزارش
پیمانکار باید گزارش کامل روزانه، ماهانه و موارد نیاز کارفرما، از وضعیت سایت، شبکه، ترافیک شبکه، خطوط ارتباطی و تغییرات و تنظیمات انجام شده بر اساس ارائه چک لیست و تکمیل فرمهای مربوطه را ارئه نماید. کلیه مشکلات حادث شده و همچنین دلایل بروز آنها و راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت حل آنها، باید توسط پیمانکار، به کارفرما گزارش شود. در همین راستا، کلیه مشکلاتی که امکان رفع آنها در کوتاه مدت وجود ندارد. باید سریعا به کارفرما گزارش شده تا مبتنی بر راهکارهای موجود، اقدام لازم برای تامین تجهیزات و یا راهکارهای جایگزین به عمل آید.

5-3-4 همکاری با سایر پیمانکاران طرف قرارداد کارفرما با نظر کارفرما
ارتباط پیمانکار با واحد های مختلف کاری کارفرما، صرفا از طریق واحد کارفرما می باشد و پیمانکار مجاز نیست بدون اطلاع و نظارت کارفرما، به صورت مستقیم، پاسخی به واحد های سازمانی کارفرما ارائه نماید و یا درخواستی از ایشان دریافت کند. در همین راستا، پیمانکار باید تحت نظارت کارفرما، با ادارات کل استانی زیرمجموعه کارفرما یا سایر پیمانکاران طرف قرارداد وی در تعامل باشد و مشکلات به وجود آمده را برطرف نماید و در نهایت گزارش مربوطه را به کارفرما ارائه نماید. همچنین پیمانکار باید گزارش کلیه درخواستهای واصله را به همراه نتایج بررسی و اقدام بر روی آن ها به کارفرما ارائه نماید. در قالب گزارش

6-3-4 ساعت کاری نیرو های مستقر در پروژه
ساعت کاری نیروهای مستقر، طی روزهای شنبه تا پنج شنبه، از ساعت 8 صبح تا ساعت 17 می باشد.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper