بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

بررسی مزایای استفاده از نرم افزار اپن سورس Open Source از نظر امنیت، کیفیت، قابلیت سفارشی سازی و آزادی و انعطاف پذیری علاوه بر رایگان بودن این برنامه های متن باز

 بررسی مزیت های نرم افزارهای Open Source یا متن باز

نخستین فکری که از کلمه Open Source به ذهن ها خطور می کند، مسئله رایگان یا کم هزینه بودن آن می باشد. ولی ما در این مطلب قصد داریم مزایای استفاده از نرم افزارهای Open Source را مضاف بر مزیت کم هزینه بودن آن مورد بررسی قرار دهیم.

مسئله امنیت در نرم افزارهای اپن سورس

در طول روز خیلی از افراد بی آنکه اطلاعی داشته باشند از نرم افزار های Open Source استفاده می کنند. به عنوان نمونه گوشی موبایل، تبلت و … که از سیستم عامل اندروید Android بهره می برند از نرم افزارهای اپن سورس استفاده می کنند.

هرچند سیستم عامل اندروید کاملاً از Open Source پشتیبانی نمی نمایند، اما Android از سیستم عامل لینوکس به عنوان Kernel خود استفاده می کند. به این منظور هنگامی تعداد بسیاری از افراد کدها را ببینند،‌ چنانچه که حفره یا اختلالی ایجاد شود خیلی سریع برطرف می گردد.

متن باز بودن محصولات این قابلیت را ایجاد می کند که محصولات در دسترس انظار عمومی قرار بگیرند ولی در غیر این صورت تنها در دسترس شرکت سازنده می باشند و تست ها محدود خواهد بود و وقتی که حفره امنیتی شناسایی می شود زمان بیشتری برای درست کردن آن احتیاج می باشد.

بررسی مزایای استفاده از نرم افزار اپن سورس Open Source از نظر امنیت، کیفیت، قابلیت سفارشی سازی و آزادی و انعطاف پذیری علاوه بر رایگان بودن این برنامه های متن باز

نگاهی بر بحث کیفیت در برنامه های Open Source

به نظر شما کدام یک از این مباحث مناسب تر به نظر می رسد: یک نرم افزار ساخته شده به وسیله گروه چند از برنامه نویسان، یا یک نرم افزار ایجاد شده هزاران برنامه نویس؟

تعداد بسیاری از برنامه نویسان و کاربران به منظور تکمیل کردن امنیت نرم افزار های اوپن سورس می کوشند و خیلی از امکانات و نو آوری ها را جهت محصولاتشان ایجاد می کنند.

در مجموع نرم افزارهای Open Source احتیاجات کاربر را به خوبی تشخیص می دهند چون کاربران این امکان را دارند تا در ایجاد این برنامه ها همکاری داشته باشند. به عبارت دیگر کاربران و برنامه نویسان چیزی را می سازند که می خواهند.

معرفی قابلیت سفارشی سازی در نرم افزارهای متن باز

چیزی را که در دسترس مالک می باشد، امتحان نکنید…!

همانگونه که در بالا عنوان گشت، این امکان برای کاربران تجاری وجود دارد که قطعاتی از یک نرم افزار Open Source را بردارند و نسبت به احتیاج خود در آن تغییر ایجاد کنند. از آن جایی که کدها باز می باشند خیلی راحت می توان کدها را تغییر داد یا یک سری ویژگی تازه به آن افزود.

درباره مزیت آزادی در برنامه های اوپن سورس

هنگامی که بیزینس ها به سوی نرم افزارهای Open Source به پیش می رود، یعنی اینکه آن ها خود را از فروشنده های سخت گیر آزاد نموده اند. مشتریان بعضی فروشندگان مجبورند تا دیدگاه های فروشنده نظیر نیازمندیها، دیکته ها، قیمت ها، اولویت ها و زمان بندی ها را بپذیرند.

بررسی انعطاف پذیری نرم افزارهای متن باز

هنگامی که شما از برنامه هایی که منحصر به یک شرکت است بهره می برید بر روی یک تردمیل قرار دارید که همچنان تا بی نهایت در حال ارتقاء نرم افزار و سخت افزارتان قرار می گیرد.

در حقیقت نرم افزار Open Source معمولاً منابع کمتری را بکار می گیرد، این به معنای این است که غالباً اجازه بهرره گیری از سخت افزارهای قدیمی را نیز به شما می دهد.

چگونگی خدمات پشتیبانی از نرم افزارهای Open Source

اما مسئله نگران کننده در باره نرم افزارهای Open Source، نبود ضمانت و پشتيبانی فنی از این برنامه ها می باشد. با در نظر گرفتن این مسئله که همیشه امکان و يا بهتر بگوئيم مجوز اعمال تغييرات و يا اصلاحات در اين نوع نرم افزارها موجود است، تقريباً پشتیبانی از آنان غير ممکن و يا مشکل می باشد. از این رو برخی از شرکت های ارائه دهنده خدمات و پشتیبانی شبکه و نرم افزار که از برنامه های اوپن سورس حمایت می کنند با توجه به ارائه سرويس خدمات و پشتيبانی اينگونه نرم افزارها، به فروش نرم افزارهای متن باز می پردازد.

با پیوستن به کانال تخصصی مدیران شبکه و مهندسان آی تی و فناوری اطلاعات پال نت در شبکه اجتماعی تلگرام، که انجمن بزرگ متخصصین IT کشور می باشد که بیشتر شما در جریان مزایای انواع نرم افزارهای Open Source قرار خواهید گرفت.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper