بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

همان طور که می دانید در ارتباطات شبکه ای، کابل کشی از پایانه های کاری (Client Station) آغاز و به Patch Panel، هاب ها، سوئیچ ها، مسیریاب ها و Bridge ها در رک ختم می شود که در اینجا ما به توضیح هر یک از این دستگاه های ارتباطی شبکه  (Hub ،Repeater ،Bridge ،Switch ،Router ،Gateway) می پردازیم:

معرفی دستگاه تکرار کننده یا Repeater

تکرار کننده در لایه فیزیکی مدل OSI فعالیت می کند. این دستگاه توانایی تفسیر داده را ندارد و نمی تواند سیگنال های دارای مشکل را شناسایی و بطرف کند، کار دستگاه Repeater در شبکه این است که اگر سیگنال خیلی ضعیف یا خراب شود سیگنال را در همان شبکه بازسازی می کند تا طول انتقال سیگنال را در همان شبکه افزایش دهد. نکته مهمی که باید در مورد تکرار کنندگان به آن توجه شود این است که آنها سیگنال را تقویت نمی کنند. زمانی که سیگنال ضعیف می شود ، سیگنال را بیت بیتی کپی می کنند و بازسازی می شوند. در واقع وظیفه آن دریافت و تکرار جریان داده است، این دستگاه شامل یک درگاه ورودی و یک درگاه خروجی است.

 دستگاه Hub

یک هاب در واقع یک تکرارکننده است که دارای بیش از یک خروجی است. این دستگاه در لایه فیزیکی مدل OSI کار می کند، یک هاب معمولا چند درگاه دارد که می توان چندین Node را با کمک کابل به آن متصل کرد، هاب ها توانایی تفکیک آدرس های ورودی و خروجی را ندارند از این رو سیگنال های دریافتی را به روش Broadcast به تمام Node های متصل به خود انتقال می دهند. همچنین، آنها اطلاعاتی برای پیدا کردن بهترین راه برای بسته های داده ندارند که منجر به ناکارآمدی و هدر رفتن می شود. بیشتر هاب ها دارای درگاهی به نام درگاه Uplink می باشند که امکان اتصال هاب به هاب یا دستگاه اتصال دیگر را فراهم می کند.

یک هاب در واقع یک تکرارکننده است که دارای بیش از یک خروجی است. این دستگاه در لایه فیزیکی مدل OSI کار می کند، یک هاب معمولا چند درگاه دارد که می توان چندین Node را با کمک کابل به آن متصل کرد

انواع هاب

هاب Active: هاب هایی که منبع تغذیه خاص خود را دارند و می توانند سیگنال را به همراه شبکه تمیز ، تقویت و انتقال کنند. و معمولا دارای 8، 16، 24 پورت می باشند. این سرویس هم به عنوان مرکز تکرار و هم مرکز سیم کشی است.

هاب Pasive: هاب هایی هستند که سیم کشی را از گره ها و منبع تغذیه را از هاب فعال جمع می کنند. این هاب ها بدون تمیز کردن و تقویت آنها ، سیگنال ها را به شبکه منتقل می کنند.

هاب Hybrid: هاب های پیشرفته ای که می تواند چند نوع کابل متفاوت را پشتیبانی میکند. اتصالاتی که جهت کابلهای کواکسیال زوج به هم تابیده و فیبر نوری وجود دارد.

 دستگاه پل یا Bridge 

در لایه ی پیوند داده مدل OSI  فعالیت می کند یک تکرارکننده است، دستگاهی است که دو بخش شبکه را به هم متصل کرده و توانایی تجزیه و تحلیل بسته های دریافتی و ارسال آن به مقصد را بر اساس MAC آدرس آن را دارند. Bridge دارای یک درگاه ورودی و یک درگاه خروجی می باشد.

از مهم ترین مزایای پل نسبت به هاب و تکرارکننده این است که Bridge مستقل از پروتکل عمل می کند.  پل ها توانایی این را دارند که دو بخش شبکه ی استفاده کننده از پروتک های مختلف لایه فیزیکی و پیوند داده مانند یک بخش اترنت با یک بخش Token-Ring، یا بخش شبکه ی کابلی با بخش شبکه ی بی سیم را به هم متصل کنند.

 دستگاه Switch

سوئیچ یک Bridge با چند درگاه ارتباطی می باشد که می تواند Performance شبکه را افزایش دهد (تعداد زیادی پورت حاکی از ترافیک کمتری).سوئیچ یک دستگاه لایه پیوند داده است که قادر به تفسیر و شناسایی MAC آدرس بسته های داده است.این دستگاه می تواند بررسی خطا را قبل از انتقال داده انجام دهد، بسته را به صورت انتخابی ارسال نمی کند و فقط برای پورت مقصد ارسال می کند. به عبارت دیگر، سوئیچ دامنه برخورد میزبان ها را تقسیم می کند، اما دامنه پخش یکسان است. بیشتر سوئیچ های جدید در لایه ی 3 یا 4 فعال می باشند.به خاطر داشتن دو مزیت امنیت وکرایی بهتر بیشتر مدیران شبکه، مسیریاب های تون فقرات شبکه ی خود را با سوئیچ تعویض می کنند.

سوئیچ یک دستگاه لایه پیوند داده است که قادر به تفسیر و شناسایی MAC آدرس بسته های داده است.سوئیچ می تواند بررسی خطا را قبل از انتقال داده انجام دهد

 دستگاه Router

دستگاه اتصالی با چندین درگاه ارتباطی برای برقرار کردن ارتباط Node های عضو شبکه می باشد که بسته های داده را بر اساس آدرس IP آنها مسیریابی می کند و مشخص می کند بسته باید به کدام شبکه و از طریق کدام مسیر تحویل داده شود. روتر یک دستگاه لایه 3 یا لایه شبکه است. روترها معمولاً LAN ها و WAN ها را با سرعت های انتقال و پروتکل های متفاوت به هم متصل می کنند و دارای یک جدول مسیریابی داینامیک می باشند که براساس آن تصمیم گیری در مورد مسیریابی بسته های داده را انجام می دهند.

دستگاه اتصالی با چندین درگاه ارتباطی برای برقرار کردن ارتباط Node های عضو شبکه می باشد که بسته های داده را بر اساس آدرس IP آنها مسیریابی می کند و مشخص می کند بسته باید به کدام شبکه و از طریق کدام مسیر تحویل داده شود

 دستگاه Gateway 

همانطور که از نام آن پیداست، دروازه ای است برای اتصال دو شبکه به هم كه ممكن است بر روی مدلهای مختلف شبكه سازی كار كند. آنها اساساً به عنوان عوامل پیام رسان کار می کنند که از یک سیستم داده می گیرند، آن را تفسیر می کنند و آن را به سیستم دیگری منتقل می کنند. Gateway به مبدل پروتکل نیز گفته می شود و می تواند در هر لایه شبکه کار کند. دروازه ها به طور کلی پیچیده تر از سوئیچ یا روتر هستند.

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper