بهینه سازی زیرساخت شبکه و IT

عیب یابی و رفع مشکلات شبکه کامپیوتری

ارائه طرح جامع بهینه سازی زیرساخت IT و سیستم های شبکه کامپیوتری

ادامه مطلب

ایمیل سرور اختصاصی

پست الکترونیک درون سازمانی

ارائه میل سرور به همراه راهکار ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

ادامه مطلب

سامانه دورکاری

نرم افزار دورکاری و مجازی سازی برنامه

دسترسی راه دور به برنامه ها از طریق راهکار نرم افزاری دورکاری

ادامه مطلب

خدمات میزبانی سرویس

میزبانی سرویس و ارائه سرور مجازی و اختصاصی در ایران

اجاره سرور و فضای رک (کولوکیشن) در دیتاسنتر گروه و مشاوره راه اندازی هاستینگ اختصاصی

ادامه مطلب

فایروال شبکه

تامین امنیت زیرساخت شبکه

ارائه کامل ترین و امن ترین فایروال تحت شبکه دنیا با لایسنس رایگان مادام العمر

ادامه مطلب

مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک IT، تهیه طرح ارزیابی وضعیت فعلی شبکه و سرویس ارائه راهکار شبکه و مستند از وضعیت مطلوب

راهکارهای تخصصی شبکه

راهکارهای تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت شبکه، نگهداری و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری و ارائه خدمات جامع

پشتیبانی و نگهداری شبکه

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه، نگهداری زیرساخت و سرورهای کامپیوتری، ارتقاء سرویس ها و سخت افزارهای شبکه، بررسی رفع مشکلات کندی سرعت شبکه

آموزش مهندسی شبکه

در موسسه آموزش های تخصصی گروه با فراهم کردن فضای مجهز و امکانات مناسب، خدمات آموزش مهندسی شبکه کامپیوتر مطلوبی را ارائه می‌کنیم

عملکرد سئوال برانگیز شورای عالی مجازی در مواجهه با تحریم ها موجب حیرت فعالان صنعت IT ایران شده است. تجهیزاتی مانند سرور HP اچ پی، دل Dell، سیسکو Cisco، جونیپر و فورتی نت نیز در لیست تحریم های این شورا قرار گرفته اند! این شورا در اطلاعیه ای ضمن اشاره به تنگ تر شدن دامنه تحریم های آمریکا علیه ایران، بجای ارائه راه حل مناسب برای کم کردن اثر تحریم ها، با ارائه لیستی از محصولات آمریکایی «مخاطره‌آفرین» بر جایگزینی آنها تاکید کرد!

آیا قرار گرفتن تجهیزاتی مانند سرور HP اچ پی، Dell، سیسکو، جونیپر و فورتی نت در این لیست منطقی است؟

شورای عالی فضای مجازی در اطلاعیه ای که امروز منتشر کرده است آورده که به علت تنگ تر شدن دامنه تحریم های آمریکا علیه ایران، به جای ارائه راهکار مناسب برای کم کردن اثر تحریم ها، با ارائه لیستی از محصولات آمریکایی «مخاطره‌آفرین» بر جایگزینی آنها تاکید کرد. در لیست ارائه شده محصولاتی مانند Cisco ، 3COM ، Foundry، Linksys، IBM ، Oracle، DELL ، Super Micro ، Juniper، و Fortinet دیده می شود!

امکان خرید Server های HPE و DELL و IBM و Super Micro را نداشته باشند و زیرساخت های مهم و حیاتی


آیا شورای عالی فضای مجازی در قبال بخشنامه های صادره، مسئولیتی هم می پذیرد؟

اگر سازمانها امکان خرید Server های HPE و DELL و IBM و Super Micro را نداشته باشند و زیرساخت های مهم و حیاتی خود را بر روی سرور های ناشناس و ناسازگار با هایپرویزور Hypervisor ها بنا کنند و دچار اختلال شدید شوند آیا شورای عالی فضای مجازی ذره ای مسئولیت در قبال خسارات مادی و معنوی را تقبل می کند؟ یا تنها مسئولیت این شورا تصویب بخشنامه بدون درنظر گرفتن عواقب آن است؟!

با چه اصولی تجهیزات سرور HP اچ پی، Dell، سیسکو، جونیپر و فورتی نت در لیست تحریم های شورا قرار گرفته اند؟

نگاهی به لیست منتشر شده نشان میدهد کسانی که این لیست را تهیه کرده اند کمترین اطلاعی نسبت به نیازمندیهای شرکت ها و اشرافی به برندها ندارند. به عنوان مثال شرکت Foundry که در لیست فوق آمده 12 سال قبل به شرکت Brocade فروخته شده است و در 12 سال اخیر محصولی بنام Foundry تولید نمی شود!  و یا در مثال دیگری شرکت 3COM نیز 10 سال قبل به شرکت HPE فروخته شده است و در حال حاضر محصول یا شرکتی بنام 3COM وجود خارجی ندارد!  در خصوص Linksys هم این شرکت ابتدا توسط Cisco خریداری شد و بعد در سال 2013 سیسکو آنرا به  Belkin فروخت. Belkin هم درحال خریداری شدن توسط  Foxconn است! خلاصه کارشناسان و مشاوران شورای عالی فضای مجازی گویا بدون تخصص و بررسی دقیق به تهیه این لیست پرداخته اند و همچنان با این برندهای محو شده زندگی می کنند!  برخی از سایر برندهای موجود در جدول هم نکات جالبی دارند که به منظور پرهیز از اطاله مطلب از آن می گذریم!

تخصص، واژه گم شده در انتشار اطلاعیه های بالاترین نهاد تصمیم سازی در فضای مجازی کشور

این اطلاعیه منتشر شده در سایت شورای عالی فضای مجازی نشان می دهد چه سطحی از تخصص در ورای اطلاعیه های بالاترین نهاد تصمیم سازی در فضای مجازی کشور وجود دارد.  آقای ضرغامی هم چندی پیش نوشته بود: «در حاشیه جلسه دوشنبه شب شورایعالی فضای مجازی با وزیر جوان و پرتلاش وزارت ارتباطات گفتگو می‌کردم. من هم مثل او قبول داشتم که خیلی از اعضا نمی‌توانند برای خودشان یک ایمیل بسازند!»
ای کاش مسئولان شورای عالی فضای مجازی ارتباط نزدیکتری با بخش خصوصی برقرار کنند و مصیبتهای کمرشکن تحریم ها را سنگین تر نکنند. بین «آرزو»های اعضای شورا و «واقعیت» فاصله زیادی وجود دارد.

جدال ناتمام میان فناوری و فیلترکنندگان!

اگر این همه زمان و هزینه که برای سانسورهای بی نتیجه صرف شده صرف سازندگی و تولید می شد الان محصولاتی داشتیم که در رده های برتر جهانی رقابت می کردند. تفکرات دفاعی محض و ترس مفرط از تکنولوژی نتیجه ای جز باخت ندارد!
نگاهی به مصوبات شورای عالی فضای مجازی و سایر نهادهای تصمیم ساز نشان می دهد که نگرانی اعضا از توسعه فناوری بیشتر است از اشتیاق به گسترش آن!

نویسنده:

مهندس علی کیایی فر

تماس با شرکت

 تهران، مطهری، میرعماد، کوچه دهم، پلاک 14 واحد 2 
تلفن تماس: 88173317 021
ارتباط زنده اینترنتی 24 ساعته از طریق تلگرام با کارشناسان پشتیبانی مهندسی شبکه پال نت کانال تلگرام PalnetGroup@
پشتیبانی شبکه و ارتباط برخط و آنلاین از طریق واتس اپ WhatsApp با شماره موبایل ارتباط با واتس اپ
WhatsApp
گفتگوی آنلاین از طریق واتس اپ با کارشناسان گروه برای ارسال  پیشنهادات و  مستندات و حتی ارتباط در مواقع ضروری

JoomShaper